برای نخستین بار در مازندران انجام شد;

افتتاح مرکز تخصصی نقاشی آکادمیک مازندران در چالوس

عصر نمایشگاه- مؤسسه خانه هنر، نخستین مرکز آموزش تخصصی نقاشی آکادمیک را در مازندران افتتاح کرد.

افتتاح مرکز تخصصی نقاشی آکادمیک مازندران در چالوس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از بلاغ، حمیدرضا محققی مدیر مؤسسه فرهنگی هنری خانه هنر چالوس شب سه‌شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه نقاشی و خلاقیت کودکان اظهار کرد: این مؤسسه از سال 88 آغاز به کار کرده است و با انجام فعالیت در بخش نقاشی و خلاقیت کودکان، دارای 40 هنرجو است.

    وی افزود: بخش نقاشی بزرگسال دارای 50 هنرجو است و 100 هنرجو نیز در خلاقیت ذهنی این مؤسسه در حال آموزش هستند.

    مدیر مؤسسه فرهنگی هنری خانه هنر چالوس با بیان اینکه این مؤسسه نخستین مرکز تخصصی نقاشی آکادمیک در استان مازندران است، تأکید کرد: علاوه بر رشته‌های نقاشی و خلاقیت کودکان، نقاشی و خلاقیت نوجوانان و نقاشی بزرگسالان، طراحی، نقاشی و خوشنویسی، رشته‌های خلاقیت ذهنی، طراحی لوگو، آرم، پوستر و تایپوگرافی نیز از بخش‌های دیگر این مؤسسه هستند.

    محققی در ادامه از آموزش دروس مربوط به معماری، اسکیس و راندو و رشته‌هایی مانند گرافیک و خوشنویسی با ارائه برنامه‌های جدید آموزشی برای آشنایی هنرجویان با تئوری و سبک‌های جدید نقاشی انجام می‌شود.

    وی با تأکید بر مکان مؤسسه به زودی توسعه یافته، رشته‌های آموزشی دیگری نیز به آن اضافه می‌شوند، گفت: برخی از هنرجویان مؤسسه خانه هنر در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و خلاقیت و چرتکه مقام‌های خوبی را در سطح استان مازندران و شهرستان چالوس کسب کردند.

    در ادامه این مراسم مدیر گروه نقاشی مؤسسه خانه هنر شهرستان چالوس تصریح کرد: بسیاری از کودکان هنرجو در رشته نقاشی، در آینده به هنرمندانی بزرگ تبدیل می‌شوند.

    امیر‌عباس اسحاقی با اشاره به سوابق مؤسسه خانه هنر ادامه داد: همه استادان نقاشی این مؤسسه از اساتید مجرب دانشگاه هستند و نخستین مرکز تخصصی نقاشی به‌صورت آکادمیک را با رویکرد نقاشی و خلاقیت کودکان، نقاشی و خلاقیت نوجوانان و نقاشی بزرگسالان در استان مازندران ایجاد کرده‌اند.

    وی تأکید کرد: امروزه هنر نقاشی دارای نقشی مهم و مؤثر در زندگی انسان‌ها است و همین امر باعث استقبال زیاد هنرجویان از این کلاس‌ها شده است.

    مدیر گروه نقاشی مؤسسه خانه هنر چالوس هدف از برگزاری نمایشگاه را تشویق هنرآموزان دانست و یادآور شد: در این نمایشگاه تنها گزیده‌ای از آثار هنرآموزان به نمایش درآمده است نشان‌دهنده گوشه‌هایی از امکانات هنر نقاشی است.

    اسحاقی در پایان با تأکید بر تقویت روحیه انجام کار گروهی در کودکان در مؤسسه خانه هنر، گفت: کودکان در این مرکز نقاشی را به‌ صورت خلاق فرا می‌گیرند که به رشد خلاقیت در آنها نیزکمک می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت