از ۱۴ شهریور ماه به مدت ۴ روز ادامه دارد؛

بندرترکمن، میزبان اولین جشنواره استانی صنایع دستی ترکمن در گلستان

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان از برگزاری اولین جشنواره و نمایشگاه استانی فرش دستباف و صنایع دستی ترکمن خبر داد.

بندرترکمن، میزبان اولین جشنواره استانی صنایع دستی ترکمن در گلستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از راه دانا،  کاسب امین، "حجت اله خلیل زاده" مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: این جشنواره با همکاری خوشه فرش دستباف استان گلستان و فرمانداری شهرستان ترکمن 14لغایت 18 شهریوردر محوطه اسکله برگزار می شود.

    وی، اشاعه فرهنگ و هنر منطقه، عرضه بهتر محصولات و کسب سهم بیشتر بازار را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: حضور در این جشنواره فرصتی ارزشمند برای تولیدکنندگان، هنرمندان و علاقمندان این هنر صنعت است.

    "خلیل زاده" تصریح کرد: علاقمندان می توانند از ساعت 14 الی 22 روزهای یاد شده برای بازدید از نمایشگاه و جشنواره حضور داشته باشند.

    بر اساس این گزارش، تولید فرش دستباف در استان گلستان از دیرباز میان ساکنان این منطقه بالاخص اقوام ترکمن رواج داشته است و بانوان زیادی در این ناحیه بصورت موقتی و دائم به این صنعت اشتعال دارند.

    همچنین، بر اساس آمار سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گلستان حدود 70000 نفر در استان بصورت سنتی و نسل به نسل قالیباف می­باشند که از این تعداد حدود 31000 نفر دارای کارت شناسایی قالیبافی هستند.

    به گزارش شبکه اطلاع رسانی کاسب امین؛ خوشه فرش دستباف استان شامل کلیه تولیدکنندگان فرش دستباف در استان، تامین کنندگان مواد اولیه، فروشندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان، طراحان، رنگرزها، قالیشویان، رفوگران، کلیه ارگانهای ارائه دهنده خدمات کسب و کار و سازمان های دولتی  مرتبط و کلیه ذینفعان این حوزه است که سعی بر برقراری تعاملی پویا میان تمامی ذی نفعان برای دستیابی به هدف اصلی خوشه است.

    گفتنی است، شهرستان بندرترکمن در غرب گلستان واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت