نایب رییس شورای نظام دامپزشکی استان اصفهان بیان کرد

همکاری همه جانبه شبکه دامپزشکی در برگزاری چهاردهمین نمایشگاه صنعت دام و طیور

عصر نمایشگاه- نایب رییس شورای نظام دامپزشکی استان اصفهان گفت :اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان اصفهان در چهاردهمین نمایشگاه دام و طیور تعامل بیشتر تولیدکنندگان این صنعت و افزایش اطلاعات آنها با تکنولوژی های جدید را محور کار خود قرار داده است.

همکاری همه جانبه شبکه دامپزشکی در برگزاری چهاردهمین نمایشگاه صنعت دام و طیور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان ، نایب رییس شورای نظام دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به همکاری همه جانبه شبکه دامپزشکی در برگزاری هرچه بهتر چهاردهمین نمایشگاه صنعت دام و طیور و دامپزشکی اصفهان که از 3 تا 6بهمن ماه برگزار میشود گفت: در نمایشگاه امسال برای بازدیدکنندگان تشریح می شود که هیچ هورمونی در جیره مرغ ها مورد استفاده قرار نمی گیرد و رشد سریع مرغ ها به علت اصلاح نژادی است.  

    عبدالرضا مرادی تأکید کرد: این شفاف سازی و اطلاع رسانی در چهار روز برگزاری نمایشگاه صنعت دام و طیور با هدف ترویج سلامت فرآورده های خام دامی در چارچوب طیف نرمال باقی مانده فلزات سنگین و آنتی بیوتیک صورت می گیرد.

    به گفته وی اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان اصفهان برای چهاردهمین نمایشگاه دام و طیور تعامل بیشتر تولیدکنندگان این صنعت و افزایش اطلاعات آنها با تکنولوژی های جدید را محور کار خود قرار داده است.

    وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی، دیدگاه متصدیان این صنعت را وسیع تر کرده و با بهبود تولید این واحدها از این طریق، پنجره جدیدی رو به سلامت جامعه گشوده شود.

    مرادی خاطرنشان کرد: همچنین انتظار می رود شرکت نمایشگاه های استان اصفهان فضای اطلاع رسانی فراتری ایجاد کند تا کلیه واحدها به خصوص واحدهایی با توانایی بیشتر بتوانند از فضای نمایشگاه استفاده کرده و واحدهای خلاق نیز بتوانند نوآوری های خود را در معرض نمایش گذاشته و پس از چند روز برگزاری بتوان ادعا کرد که نگرش جدیدی به این صنعت تزریق شده است.

    به گفته وی تأثیر برگزاری این گونه نمایشگاه ها با موضوع صنعت دام، طیور و دامپزشکی در ارتقاء کیفی و سطح بهداشت جامعه بسیار مؤثر است؛ به گونه ای که مراجعه کنندگان با مشاهده نمونه های مختلف در کنار یکدیگر از قدرت انتخاب بیشتری برخوردار شده و قطعاً رقابت سالمی ایجاد می شود که این امر در ارتقاء و به روز کردن واحدها و جریان نوآوری در آن ها تأثیر شگرفی خواهد داشت.

    مرادی یادآور شد: بازدیدکنندگان نمایشگاهی، ظرفیت و زمینه مناسبی برای کسب و دریافت اطلاعات جدید دارند؛ از این رو یکی از مباحثی که در نمایشگاه امسال بر آن تأکید داریم، ترویج تولید و توزیع مرغ با بهترین وزن (مرغ سایز) است.

    وی ادامه داد: در دنیا مرغ زیر وزن 1800 گرم در حال استفاده است؛ حال آنکه در ایران مرغ بالای 2 کیلوگرم و میانگین 3 کیلوگرم تولید و استفاده می شود که این امر به فرهنگ سازی، اقدامات زیر ساختی برای تغییر فرهنگ جامعه و تشریح مزایای بهداشتی و اقتصادی مرغ زیر 1800 گرم نیاز دارد. 

    وی اضافه کرد: متأسفانه در مواردی دیده شده که در سطح شهر عرضه مرغ بدون هورمون تبلیغ می شود که البته حرف اشتباهی نیست اما از آن جا که در هیچ مرغداری هورمون استفاده نمی شود ممکن است این استنباط صورت گیرد که مرغ ها در سایر مرغ فروشی ها هورمون دارند. بنابراین نیاز است تلاش دو چندانی در راستای تفهیم این موضوع و از طریق فضاهایی مانند نمایشگاه ها انجام شود.

    وی اظهار داشت: به نظر می رسد درصد زیادی از مردم جامعه از وظایف و تکالیف قانونی سازمان دامپزشکی کشور آگاهی ندارند در حالی که سازمان دامپزشکی وظیفه حفظ و حراست از سلامت جامعه از مزرعه تا سفره یعنی از زمان پرورش تا حمل به کشتارگاه، مراکز قطعه بندی و بسته بندی و نهایتاً نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه سطح شهر را بر عهده دارد و همچنین در زمینه مبارزه با بیماری های دامی و امراض مشترک انسان و دام و نظارت بر تولید فرآورده های خام دامی و خوراک دام و طیور فعالیت های زیادی انجام می دهد که ما سعی داریم در نمایشگاه این موارد را به اطلاع مردم برسانیم.

    مرادی تأکید کرد: انتظار می رود در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنعت دام و طیور، ترویج و ترغیب دامداران و مرغداران به مصرف خوراک تولیدی کارخانجات مجاز به منظور کنترل کامل بر چرخه غذایی دام و طیور، ترغیب دامداران به افزایش موارد بهداشتی– قرنطینه ای در واحد های پرورشی به منظور کاهش مصرف انواع داروها به ویژه آنتی بیوتیک ها و ترویج مصرف انواع فرآورده های خام دامی نظیر گوشت شتر مرغ، گوشت بلدرچین، میگو، ماهی، شیر، تخم مرغ و عسل به منظور افزایش سلامت جامعه، مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت