جمع‌آوری آنلاین اطلاعات از رویدادهای خاص

عصر نمایشگاه- در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات که همه‌چیز به آنلاین بودن یا آنلاین نبودن شما بستگی دارد، چندان عجیب به نظر نمی‌رسد اگر نحوه تبلیغات برای رویدادها هم دستخوش تغییر شود.

جمع‌آوری آنلاین اطلاعات از رویدادهای خاص
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و سمینارها همگی از فرصت‌های بسیار خوب برای هرچه بیشتر‌کردن ارتباطات چهره به چهره هستند. به دلیل ویژگی خاص اینگونه رویدادها، می‌توان اطلاعات خوبی در زمینه‌های مختلفی همچون مشتریان و تولیدکنندگان مختلف به دست آورد. ارتباط با شرکت‌های بیشتر و دیدار با مشتری‌های جدید می‌تواند در توسعه کسب‌وکار بسیار تأثیرگذار واقع شود.
    رویدادهایی که از طریق شبکه رخ می‌دهند، ممکن است کمی پراکنده و ‌پیش‌پاافتاده به نظر برسند؛ اما کسانی که در تهیه این رویدادها نقشی ایفا کرده‌اند، به‌خوبی می‌دانند که این کار اصلا هم ساده نیست. استفاده کردن از بازه زمانی کم و دسترسی نداشتن به ارتباط چهره به چهره تنها جزئی از چالش‌های این نوع ارتباط محسوب می‌شوند. رویدادهای رسانه‌ای هرچند ساده به نظر می‌رسند اما فرصت بسیار ارزشمندی را در اختیار تجارت شما قرار می‌دهند.
    ابزارهای آنلاین سبب ایجاد ارتباطی کم‌استرس و کارآمدتر می‌شوند و امکان جست‌وجوی آنلاین همزمان با رویدادهای آنلاین، به شما این فرصت را می‌دهد که به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشید. جست‌وجوی آنلاین می‌تواند شامل چک‌کردن وبگاه شرکت تجاری موردنظر، چک کردن ایمیل‌ها و حتی رسیدگی به کارهای دیگر باشد. در این میان ممکن است رویارویی با تأمین‌کننده‌های مختلف، برقراری ارتباط با آنها، صحبت‌کردن و ملاقات کاری متعدد بتواند فرصت‌های ویژه‌ای جهت گسترش کسب‌وکار در اختیارمان بگذارند.
    به‌غیر از تأمین‌کننده‌ها و شرکت‌ برگزاری رویداد، بهتر است از لیست میهمانان و شرکت‌کنندگان هم اطلاعاتی بگیریم. این اطلاعات در پیدا کردن دوستان و همکاران قدیمی و تجارت‌های رقیب کمک بسزایی می‌کند. در ادامه به معرفی راه‌های مختلفی می‌پردازیم که می‌توانند در دسترسی به اطلاعات گفته‌شده، کمک بسیار زیادی بکنند:

    LinkedIn
    باوجود قدمت کم این برنامه، می‌توان اطلاعات مفیدی از آن کسب کرد. امکان دیدار با اعضای جدید و چک‌کردن وضعیت دوستان از مزیت‌های لینکدین به‌حساب می‌آید. همچنین با به‌روزرسانی وضعیت، می‌توان در مورد رویدادها یا اتفاقات مربوط به کسب‌وکارتان اطلاع‌رسانی کنید. وجود گروه‌های مختلفی که تمام اطلاعات مربوط به موضوع خاصی را پخش می‌کنند، شناسایی اعضا و دنبال‌کنندگان گروه، مطالعه و خواندن آخرین پست‌ها، امکان گفت‌وگو و بحث در مورد رویداد و ارسال پیام‌ها به‌صورت فردی همگی از امکانات ویژه این برنامه به‌حساب می‌آیند.

     

    Eventbrite
    بسیاری از برگزارکنندگان قسمت خاصی را در وبگاه خودشان به معرفی، ثبت‌نام و پرداخت رویدادهای جدید اختصاص داده‌اند. همچنین می‌شود از این بخش برای جمع‌آوری اطلاعات و رویدادهای مرتبط با بخش خاصی استفاده کرد. در این قسمت می‌توان با دسترسی به لیست ثبت‌نام‌کنندگان، جست‌وجوی پروفایلشان در LinkedIn و برقراری ارتباط با آنها اطلاعات بیشتری کسب کرد.

    Twitter
    شما می‌توانید علاوه بر دنبال‌کردن برگزارکنندگان مختلف و کسب اطلاع در مورد رویدادهای جاری، از برنامه‌های آتی شرکت‌ها نیز خبر بگیرید؛ به‌طور مثال برنامه‌های بازدید، حضور در نمایشگاهی خاص یا مراسم افتتاحیه. در اینجا بازهم امکان مشاهده و چک کردن پروفایل‌ اعضا وجود دارد. همچنین امکان هشتگ‌گذاری در مورد رویدادها و اتفاقات گوناگون که سبب جمع‌آوری تمام اطلاعات موجود می‌شود نیز وجود دارد.

    On the day
    با به اشتراک‌گذاری اطلاعاتی خاص از چیزهایی که به آنها علاقه‌مندید یا جذابیت خاصی برایتان دارد، دنبال‌کنندگانتان را از خود مطلع ساخته‌اید؛ آنها با به اشتراک‌گذاری مجدد این اطلاعات تعداد افراد بیشتری را مطلع می‌کنند. اکنون با پخش شدن این اطلاعات، شرکت‌های برگزارکننده رویدادهای مرتبط، خودشان در پی شما قدم برمی‌دارند. این امکان ویژه‌ای است که تنها در دنیای مجازی می‌توان به آن دسترسی داشت.
    اکنون با در دست داشتن این اطلاعات و ساختن پروفایل در برنامه‌های ذکرشده، می‌توانید با صرف زمان روزانه جهت چک کردن وضعیت دوستانتان، اطلاعات به‌روزتری داشته باشید. دنبال‌کردن هشتگ‌های اختصاصی، عضویت در گروه‌های LinkedIn و به اشتراک‌گذاری علایق در کنار ردوبدل کردن پیغام‌های خصوصی همگی از میانبرهایی هستند که می‌توانید سریع‌تر به اطلاعات دسترسی پیدا کنید.
    the marketing donut
    نویسنده: luan wise

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت