تمدید زمان نمایشگاه مطبوعات قدیمی خراسان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه مطبوعات قدیمی خراسان که به مناسبت سالروز انتشار نخستین روزنامه فارسی زبان ایرانی در آستان قدس رضوی برپا شده است تا ۵ بهمن ماه تمدید شد.

تمدید زمان نمایشگاه مطبوعات قدیمی خراسان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،در این نمایشگاه 30 تصویر از مطبوعات منتشر شده در خراسان به همراه یک نسخه روزنامه وقایع الاتفاقیه در معرض نمایش قرار گرفته است .در هر تخته شاسی افزون بر نمایش تصویری از روزنامه یا نشریه چاپ شده در خراسان، تاریخچه و اطلاعات مختصری نیز برای آشنایی بازدیدکنندگان با این مطبوعات کهن و تاریخی منتشر شده است.

    همچنین روزنامه وقایع اتفاقیه به عنوان اولین روزنامه فارسی زبان ایرانی در سال 1267 هجری قمری به دستور میرزا تقی خان امیرکبیر چاپ و توزیع شد که در این نمایشگاه نسخه ای از این روزنامه به تاریخ پنجشنبه، 27 ذی حجه الحرام سال 1267 ه.ق در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.

    "نامه آستان قدس" اولین نشریه چاپ آستان قدس رضوی، روزنامه "بلدالامین" اولین نشریه سازمان شهرداری کشور، "الکمال" نخستین مجله دینی چاپ مشهد، روزنامه "ادب" آغازگر نخستین فعالیت رسمی روزنامه نگاری در مشهد، روزنامه "کاشف اسرار" نخستین روزنامه فکاهی مصور در مشهد، "جهان زنان" اولین نشریه زنان در خراسان، "دبستان" اولین مجله ادبی خراسان، "دانش" اولین مجله چاپ خراسان و "خراسان" قدیمی ترین روزنامه در حال انتشار خراسان برخی از آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه به شمار می رود.

    روزنامه های آزادی، مهر منیر، اطلاعات یومیه، عصر جدید، آزاد، چمن، بشارت، بهار، خورشید، شرق ایران و سالنامه های ورزشی خراسان، چمن و دانش از دیگر مطبوعات این نمایشگاه هستند.

    شایان ذکر است ؛این نمایشگاه از 26 دی ماه در طبقه همکف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافته و تا 5 بهمن پذیرای عموم علاقه مندان است.

    پیش از این قرار بود این نمایشگاه تا 30 دی ماه دایر باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت