گزارش افتتاح نمایشگاه اخنصاصی ایران در کابل ؛

نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان با حضور مشاور ارشد رئیس جمهور افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان با حضور مشاور ارشد رئیس جمهور دکتر ترکان و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری وصنعتی جمهوری اسلامی ایران در کابل افتتاح شد .

نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان با حضور مشاور ارشد رئیس جمهور افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » ، دکتر ترکان مشاور ارشد ریاست جمهوری اسلامی ایران و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری وصنعتی جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل اظهار کرد:
    یکی از موضوعاتی که امروزه و پس از خشکسالی و محدودیت های منابع ابی در کشور ها مطرح است واردات اب مجازی می باشد .
    آب مجازی به این معنا که کشور ها بر اساس ظرفیت منابع آبی خود محصولاتی را که مصرف آب بالای دارند از کشور های دارایی منابع آبی فراوان وارد نموده و سایر محصولات کشاورزی و دامداری را که مصرف آب کمترین دارند تولید نمایند.

    به عنوان مثال یک کیلو گوشت قرمز بین 13 تا15 متر مکعب آب و یک کیلو گوشت سفید حدود 3 متر مکعب آب مصرف می نماید .
    یا هر کیلو هندوانه و نیو های نظر آن بالای ده متر مکعب مصرف آب داشته درحالیکه جو و یا گندم مصرفی کمتر 5 متر مکعب آب دارند
    بنا بر این طبیعی است که کشور ایران با اقلیم خشک و کم آب در استراتژی های خود واردات آب مجازی از کشور های پر آب نظر افغانستان را در اولویت قرارداده طبیعتا تحقق این امر صادرات دو کشور را به سمت تعادل سوق میدهد .

    البته افغانستان نیز بایستی در زمینه ایجاد و توسعه زیر ساخت جهت تحقق این امر تلاش کند.اقای عبد الستار باری وزیر اقتصاد افغانستان نیز در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل اظهار کرد :جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار ملت افغانستان ایستاده و امروز نیز ما انتظار داریم برای رشد و توسعه صنعتی افغانستان در کنار ما بایستد.

    برخی کشور ها تعرفه واردات از افغانستان را صفر منظور نموده و از این طریق زمینه صادرات و ایجاد اشتغال در افغانستان را فراهم نموده اند. امروز انتظار ما از دولت جمهوری اسلامی ایران نیز این است که تعرفه و موانع صادرات از افغانستان را برطرف نماید. زیرا محصولات کشاورزی افغانستان قابلیت صادرات به ایران را داشته اما به دلیل قرنطینه و تعرفه های بالای گمرکی عملا انجام نمی شود.

    دکتر بهرامی سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران گفت : تجارت زمانی پایدار  وبا ثبات می باشد که بر اساس  رابطه برد برد شکل گرفته و بصورت متوازن ادامه یابد . بنا براین جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا در راستای افزایش تعاملات اقتصادی با افغانستان از کلیه طرفیت های خود بهره جسته تا تجارت فی مابین دو کشور متعادل گردد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت