دموتکس آلمان ۲۰۱۶

«عنوان برتر» برای چهار دستبافته ایرانی در نمایشگاه دموتکس آلمان ۲۰۱۶

عصر نمایشگاه- چهار دستبافته از ایران از جمله فرش و گبه، در مرحله نهایی جایزه طراحی فرش در نمایشگاه دموتکس ۲۰۱۶ آلمان، به عنوان آثار برگزیده معرفی و تقدیر شدند.

«عنوان برتر» برای چهار دستبافته ایرانی در نمایشگاه دموتکس آلمان ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، در آیین ویژه تقدیر از برگزیدگان نمایشگاه دموتکس آلمان، در نمایشگاه هانوفر، چهار دستبافته از سه شرکت ایرانی تندیس برتر را دریافت کردند.در این رویداد از «رضی میری» تولیدکننده فرش، به دلیل یک عمر تلاش در این صنعت، تقدیر و تندیس ویژه ای به وی اهدا شد.
    رئیس مرکز ملی فرش ایران در این زمینه گفت: فعالان فرش ایران با وجود تنگناهای مختلف و دشواری های متعدد، در دموتکس 2016 خوش درخشیدند.

    حمید کارگر افزود: ایران به عنوان مهد فرشبافی با پیشینه ای پربار و گرانسنگ در جهان نام آور است و دریافت جوایز برترین های فرش در دموتکس ٢۰١٦ نیز در همین رابطه است.

    گفتنی است ؛نمایشگاه دموتکس 2016 آلمان، 26 دیماه در هانوفر آلمان آغاز به کار کرد و تا 29 دی ماه ادامه دارد.
    چندی پیش رئیس مرکز ملی فرش ایران، ارزش صادرات فرش دستباف ایران در دوره هفت ماهه امسال را بیش از 142 میلیون دلار اعلام کرد.

    به گفته حمید کارگر، آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه امسال (دوره هفت ماهه) دو هزار و 620 تن فرش دستباف به 80 کشور جهان صادر شد.

    شایان ذکر است ؛کشورهای آلمان، ایتالیا، سوئیس و فرانسه در حوزه اروپا و لبنان، قطر، امارات متحده عربی و کویت در خاورمیانه و چین و ژاپن نیز از جمله کشورهای شرق آسیا به عنوان خریداران فرش دستباف ایران در دوره هفت ماهه امسال بودند.

    همچنین مرکز ملی فرش ایران، ارزش صادرات فرش دستباف در سال گذشته را بیش از330 میلیون دلار اعلام کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت