در فرهنگ سرای ارسباران ؛

نمایشگاه نقاشی و تصویرسازی «بربال‌های کودکی» گشایش می‌یابد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه «بربال‌های کودکی» با آثار نقاشی و تصویرسازی استاد اکبر نیکان‌پور دوم مهر با حضور هنرمندان و مدیران هنری در فرهنگ سرای ارسباران گشایش می یابد.

نمایشگاه نقاشی و تصویرسازی «بربال‌های کودکی» گشایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آنا ، نمایشگاه «بربال‌های کودکی» با 20 اثر نقاشی و تصویرسازی با موضوع محیط زیست تا 11 مهر از ساعت 14 تا 20 در گالری شماره یک ارسباران در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

    اکبر نیکان پور متولد سال 1335 دارای مدرک لیسانس هنرهای زیبا رشته نقاشی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد نقاشی و مدرک درجه یک (دکتری هنر) از شورای عالی ارزشیابی هنرمندان کشور، کارشناسی ارشد دانشگاه هنر رشته تصویرسازی است همچنین تدریس در دانشگاه های هنر، داوری چندین جشنواره داخلی و بین المللی، عضویت افتخاری( موسسه توسعه هنر معاصر، انجمن تصویرگران و نقاشان ایران، موسسه پیشکسوتان هنرمند تهران)، اتمام 4 پروژه دیواری زیباسازی در شهر تهران، تصویرگری بیش از 20 سال در مطبوعات، تصویرسازی بیش از 80 کتاب کودک و نوجوان برای انتشارات کانون پرورش فکری و دریافت دیپلم تصویرسازی از این کانون ، عنوان تصویرگر برجسته کشور از سوی خانه هنرمندان سال 1381، دریافت جوایز از (بی نال جهانی لانیئون فرانسه سال 1392، بینال جهانی بولونیای ایتالیا طی سال های 1392تا 1395) برخی از فعالیت های این هنرمند طی چنددهه فعالیت هنری محسوب می شود.

    کتاب هنر برای کودکان و دانشجویان و مربیان کشور ، کتاب مکعب رنگ نیز برخی از تالیفات وی است . نیکان‌پور در کتاب اندازه دنیا (1369)، از روش‌های رنگ اندیشانه قبلی خود فاصله می‌گیرد و با رویکرد به کاربرد رنگ‌های آکریلیک و با استفاده از خطوط رنگی که به چاپ دستی نزدیک است، تصاویری ساده با استفاده از خطوط محیطی خلق کرده است؛ تصاویر این کتاب، دیپلم افتخار دومین بی‌ینال جهانی لانییون فرانسه را آز آن نیکان پور کرد.

    از دیگر تلاش‌های نیکان‌پور در دهه 60، می توان تصویرگری کتاب‌های روز اول مدرسه (1368)، سنجاقک گرفتن چه راحته، خورشید خانه من، پشت چراغ قرمز، آسمان ابری نیست، قصه بهار، قصه ماه و مار سبز و پونه (1368) را نام برد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت