موزه و گالری هنر کراون برگزار می کند

برپایی نمایشگاه هنر اسلامی در انگلیس

عصر نمایشگاه- نمایشگاه هنر اسلامی با عرضه آثار هنرمندان برجسته اسلامی از ۱۶ بهمن در یورک‌شایر شمالی انگلستان آغاز به کار می کند .

برپایی نمایشگاه هنر اسلامی در انگلیس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از حوزه ، موزه و گالری هنر کراون واقع در شهرک اسکیپتون در یورک‌شایر شمالی، میزبان آثار عصر حاضر هنرمندان برجسته اسلامی در کشور انگلستان است.

    به گفته موبین بوت، سرپرست برگزاری این طرح، در این نمایشگاه آثار برجسته 10 هنرمند مسلمان در قالب خوشنویسی، هندسی، اسلیمی، تذهیب، مینیاتور، هنر چوب، هنر کاغذبری (قطاعی)، گلدوزی، چاپ پارچه و آثار سه بعدی به نمایش گذاشته می‌شود.

    بوت در این باره گفت: هنر قدرت نفوذ بالایی داشته و می‌تواند عوالم مختلف را به هم پیوند داده، احساسات را تحریک کرده، از میان دیدگاه‌های سیاسی عبور کرده و داستان آدم‌ها را روایت کند. هنر می‌تواند انسان‌ها را به زمان‌ها ومکان‌های دور ببرد. انگیزه ما نیز از برگزاری این نمایشگاه دستیابی به آنچه گفته شد است.

    او در ادامه گفت: مسلمانان انگلستان هنری استثنایی خلق کرده‌اند. این هنر روح واقعی و عمق و معنا دارد. هنر اسلامی، هنری مسحور کننده‌ست که در سرتاسر دنیا رو به افزایش است. باور من این است که این نمایشگاه همانند خود اسلام که دینی قدرتمند است، می‌تواند وحدت درون تنوع و تنوع درون وحدت را نمایش بگذارد.

    سر سیمون مایرز، سرپرست شورای منطقه کراون در بخش کارآفرینی گفت: ما از به نمایش گذاشتن این آثار برجسته و خارق العاده در موزه بسیار خرسندیم. این نمایشگاه نمونه‌ای از به نمایش گذاشتن کارهای‌ بسیار هیجان انگیز و متنوع هنرمندان اسلامی در موزه و گالری کراون است.

    شایان ذکر است ؛این نمایشگاه با عنوان «ایمان در سطح جهانی در قالب هنر» با همکاری  مسلمانان این موزه، از 16 بهمن آغاز به کار می کند و تا 9 فروردین ادامه خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت