ویژه‌برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای اربعین حسینی

عصر نمایشگاه : برگزاری نمایشگاه فرهنگی، ویژه‌برنامه کودکان و برگزاری حلقه‌های معرفت از جمله برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین است

ویژه‌برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای اربعین حسینی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از ایسنا،معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: برگزاری نمایشگاه فرهنگی، ویژه‌برنامه کودکان و برگزاری حلقه‌های معرفت از جمله برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین است.  حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین، افزود: مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولی‌عصر(عج) تأسیس شد و قرن‌هاست که مکانی برای عبادت و بندگی خداوند و کانونی برای شیفتگان و علاقمندان به معارف ناب اهل بیت(ع) است که از سرتاسر جهان به این مکان مقدس روی می‌آورند.

    وی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران با بیش از 20 میلیون مخاطب در طول سال از جمله مساجد خاص است که در ارتباط با هویت قدسی خود از اعتبار و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و با عنایت به این موارد و محوریت این مکان مقدس، هر ساله در اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) میزبان ده‌ها هزار مردمی است که از راه‌های دور و نزدیک جهت عرض تسلیت به حضرت ولی عصر(عج) به این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

    ابراهیمی تصریح کرد: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران در جهت بهبود کیفیت فعالیت‌های فرهنگی این مکان مقدس و اثربخشی برنامه‌های آن بر زائران و مخاطبان این مکان شریف اقدامات گسترده‌ای انجام می‌دهد.

    وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین، گفت: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم اقدام به برگزاری نمایشگاه ویژه فرهنگی کرده است.

    معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: نمایشگاه فرهنگی از روز سه‌شنبه، 10 آذر الی پنج‌شنبه، 12 آذر در صحن رسول اعظم (ص) ورودی صحن مسجد مستقر می‌شود.

    ابراهیمی بیان کرد: برپایی غرفه ویژه کودکان، برگزاری حلقه‌های معرفت، پرده‌خوانی، برنامه چندرسانه‌ای، استقرار راویان انتظار و همچنین اجرای طرح تداوم ارتباط با زائر در فضای مجازی و... از جمله برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین است.

    وی افزود: در مسجد مقدس جمکران، 40 حلقه معرفت با محوریت اربعین و انتظار در روز‌های 10 الی 12 آذر مصادف با 19 تا 21 صفر در صحن جامع مهدوی، شبستان و رواق‌ها برگزار می‌شود.

    معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که «مرکز فرهنگی گل نرگس در ایام اربعین حسینی به کودکان زائر، خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد» عنوان کرد: اجرای نمایش اربعین و کارگاه قصه‌گویی از جمله برنامه‌های مرکز فرهنگی گل نرگس است.

    ابراهیمی اضافه کرد: طرح رنگ‌آمیزی ویژه اربعین، قرائت فرازهایی از زیارت اربعین با حضور مربیان ویژه کودکان و پخش نذری ویژه کودکان از دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی گل نرگس در ایام اربعین حسینی ویژه کودکان است.

    وی یادآور شد: مسابقه دلنوشته ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور با موضوع «لبیک یا مهدی یعنی....» از دیگر برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین است که با مشارکت سازمان دانش‌آموزی کشور برگزار می‌شود.

    معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: مدیریت روابط­ عمومی و بین‌الملل هماهنگی‌هایی جهت استقرار اکیپ صدا و سیما در غرفه رسانه داشته است تا مراسم مسجد جمکران به صورت زنده پوشش داده شود، همچنین معاونت اجرایی مراسم اربعین، برپایی ایستگاه‌های صلواتی را در مسجد مقدس جمکران تدارک دیده است.

    ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های روز اربعین (مصادف با 11 آذر)، اظهار کرد: مداحی حاج مهدی حیدرزاده پس از نماز ظهر و عصر، قرائت زیارت اربعین توسط مجتبی عبداللهی در ساعت15، سخنرانی آیت‌الله اعرافی امام جمعه قم در ساعت 15:30 و مداحی سید رضا تحویلدار در شبستان کربلا برگزار می‌شود، همچنین نماز جماعت روز اربعین به امامت یکی از مراجع عظام تقلید برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت