معاون وزیر اقتصاد :

در نمایشگاه تراکنش مطرح شد: کارت‌های بانکی به ۳۳ میلیون رسید

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه تراکنش ایران با حضور مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس، غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسین قضاوی معاون بانک و بیمه، وزیر اقتصاد و تعدادی از سفرای خارجی مقیم تهران و تعدادی از مدیران عامل بانک ها و شرکت های فعال در زمینه تراکنش و پرداخت الکترونیکی روز گذشته افتتاح شد و تا ۱۳ آبان ماه در محل نمایشگاه های پارک گفت وگو به کار خود ادامه می دهد.

در نمایشگاه تراکنش مطرح شد: کارت‌های بانکی به ۳۳ میلیون رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فناوری ،محمد مراد بیات، دبیرکل این نمایشگاه در آغاز مراسم گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه هدف از برگزاری دومین نمایشگاه سالانه تراکنش ایران دانش افزایی، ارتقای تکنولوژی و روابط خردمندانه با جهان است، گفت: کشورهای توسعه یافته برای دانش افزایی همایش های تخصصی مختلفی برگزار می کنند؛ ازاین رو در کشور نیز از سال ١٣٨٨ به دنبال راه اندازی این نمایشگاه بودیم و این مهم با آغاز به کار دولت یازدهم تحقق یافت.

    دبیرکل این نمایشگاه با بیان این موضوع که برای برگزاری این نمایشگاه منتظر فرجام برجام بودیم، گفت: بعد از برجام فرآیند راه اندازی این نمایشگاه فراهم و امسال نیز دومین دوره این نمایشگاه را در این راستا برگزار کردیم. ادعای بزرگ ما این است که ایران را به مرکز ثقل منابع مالی و اقتصادی منطقه تبدیل کنیم و باید مطابق با سند چشم انداز رتبه نخست را در منطقه در این بخش کسب کنیم.

    وی با بیان اینکه این نمایشگاه رقیب نمایشگاه نظام های پرداخت و بانکداری الکترونیکی بانک مرکزی نیست، گفت: کشور با دو چالش جدی در گسترش فعالیت ها مواجه است. یکی از آنها این است که اجازه فعالیت به بخش خصوصی داده نمی شود و همه مزایا و امکانات در خدمت بخش حاکمیتی قرار دارد. ادعای مسوولان برگزارکننده نمایشگاه تراکنش ایران این است که این رخداد می تواند رقیب نمایشگاه های مشابه در منطقه باشد.

    بانکداری سنتی به آخر خط رسیده است

    حسین قضاوی، معاون وزیر اقتصاد هم در این مراسم با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت و مجلس واحد پولی را تغییر دهند، گفت: تعداد کارت های بانکی به ٣٣ میلیون در سال جاری رسیده که سرانه آن 5/4 کارت به ازای هر نفر است.
    قضاوی با بیان اینکه بانکداری سنتی نمی تواند پایدار و پویا باشد، بر این اساس بانک ها به سراغ نوآوری رفتند، افزود: از نظر فناوری سرعت اینترنت افزایش یافت و این مساله به قدری در صنعت بانکداری تاثیر گذاشت که حتی مدیر عامل یک بانک نمی تواند پیش بینی کند در سه سال آینده بانکداری چگونه خواهد بود.
    وی با بیان اینکه بسیاری از کسب و کارها می توانند با نوآوری در پرتو فناوری راهکارهای مناسبی برای رشد و توسعه بیابند، گفت: خدمات صنعت بانکداری بر مبنای فناوری گسترده است. بسیاری از خدمات مالی و پولی در کشور ما همانند دنیا انجام می شود. زیرساخت های لازم برای خرید و فروش الکترونیکی ارز و طلا نیز مهیا است.
    معاون وزیر اقتصاد با ابراز امیدواری نسبت به پر شدن خلاء نبود کارت های اعتباری در کشور گفت: تجارت الکترونیکی حجم تولید اسکناس و نیاز به آن را کاهش داده است، در سال ١٣٩4 هزار و 400 تریلیون تومان از طریق خودپردازها تراکنش انجام شد و از طریق دستگاه های کارت خوان برآورد می شود امسال به ١١00 تریلیون برسد. سال گذشته جمعا 5 هزار تریلیون تومان حجم مبادلات الکترونیکی بوده و امسال پیش بینی ما این است که به5500 تریلیون برسد.
    رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفت که باید چهار صفر از واحد پول ملی حذف شود.
    غلامرضا مصباحی مقدم در آیین گشایش نمایشگاه تراکنش افزود: در مجلس هفتم اعلام کردم باید سه صفر از واحد پولی حذف شود، اکنون می گویم که باید چهار صفر حذف شود تا پول کارکرد واقعی خود را بیابد.
    وی با طرح این پرسش که امروز یک ریال و حتی 100 ریال چه جایگاهی در اقتصاد کشور دارد، ادامه داد: این امر به خوبی نشان می دهد که باید اصلاح پولی داشته باشیم تا حیثیت پولی ایران ارتقا یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت