مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد

معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توانمندی فعالان اقتصادی منطقه آزادانزلی در کیش

عصر نمایشگاه- - مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از حضور این سازمان در هشتمین نمایشگاه تخصصی فرصت های سرمایه گذاری کشور در جزیره کیش در راستای معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توانمندی های فعالان اقتصادی منطقه آزاد انزلی خبر داد.

معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توانمندی فعالان اقتصادی منطقه آزادانزلی در کیش
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، امین افقی اظهار کرد: این نمایشگاه و سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و بازار سرمایه از دهم آبان ماه به مدت سه روز در مرکز نمایشگاهی جزیره کیش برگزار شده است.
    وی با اشاره به اختصاص یک غرفه در فضایی به مساحت 112 متر مربع برای منطقه آزاد انزلی دراین نمایشگاه افزود: شرکت های بورس و بیمه ای فعال در سطح منطقه، سرمایه گذاران و نمایندگان انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان و جامعه بازاریان و بازرگانان منطقه آزاد انزلی به همراه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گیلان در راستای تداوم روند حمایتی سازمان از فعالان بخش خصوصی در این غرفه حضور دارند.
    افقی یادآور شد: در این غرفه فرصت های سرمایه گذاری در بخش های تجاری و گردشگری زیرساختی، تولیدی و صنعتی منطقه و همچنین چگونگی فعالیت بورس کالای منطقه، خدمات بیمه ای و مشاوره ای از سوی انجمن های بخش خصوصی به سرمایه گذاران و شرکت های علاقمند به فعالیت در منطقه آزاد انزلی ارائه می شود.
    وی افزود: طرح های نیازمند سرمایه گذاری و کتابچه راهنمای آن در منطقه آزاد انزلی به 2 زبان فارسی و انگلیسی به همراه یک عدد لوح فشرده چند رسانه ای هشت زبانه شامل معرفی منطقه، فرصت های سرمایه گذاری، قانون و مقررات مختلف، انیمیشن، فیلم ها و تیزرهای تبلیغاتی منطقه، نقشه های مختلف منطقه، کتابچه و نقشه راهنمای گردشگری، بروشور معرفی کریدور شمال- جنوب و بروشورهای چهار زبانه معرفی منطقه و دیگر اقلام تبلیغاتی درقالب مجموعه بسته های اطلاع رسانی وتبلیغاتی سازمان منطقه آزاد انزلی جهت حضور در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و بازار سرمایه دراین غرفه ارائه می شود.
    مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ازاد انزلی نقش بازار سرمایه را به عنوان یکی از ارکان بازار مالی در جمع آوری امکانات مالی و سرمایه ای در جهت تخصیص بهینه منابع به منظور رشد و توسعه اقتصادی کشورها مهم برشمرد و تاکید کرد:این سازمان به منظور معرفی ظرفیت های ایجاد شده در سه سال اخیر و ارائه طرح های سرمایه گذاری پیش رو، با تشکیل مثلث سازمان، بخش خصوصی و تشکل های سرمایه گذاری به منظور هم افزایی بیشتر، در این نمایشگاه حضور یافته است.
    به گفته افقی بازار سرمایه با توجه به پتانسیل های خود به ویژه در تجمیع سرمایه های خرد، تأمین مالی و شناساندن فرصت های سرمایه گذاری می تواند نقش بسیار موثری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.
    مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: حضور در سمینارها و نشست های تخصصی مختلف و همچنین همایش سرمایه گذاری و توسعه ایران از دیگر برنامه های هیأت اعزامی منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و بازار سرمایه است.
     منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
    قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
    مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت