رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ؛

معرفی ۱۰۵ فرصت دانش بنیان خوزستان برای حضور در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری

عصر نمایشگاه- رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: حدود ۱۰۵ فرصت دانش بنیان خوزستان با قابلیت سرمایه گذاری، تاکنون برای حضور در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری خوزستان معرفی شده اند.

معرفی ۱۰۵ فرصت دانش بنیان خوزستان برای حضور در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، بابک مختاری در جمع خبرنگاران در سرسرای مرکز رشد دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد:نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در خوزستان از چهارم تا هفتم آذر برای نخستین بار برگزار می شود که از جمله برنامه های جنبی آن حضور پارک علم و فناوری خوزستان با عنوان نمایشگاه فرصت های دانش بنیان در این نمایشگاه است.
    وی ابراز امیدواری کرد: 150 تا 200 فرصت دانش بنیان تا هفته آینده برای این حضور در این نمایشگاه معرفی شوند.
    مختاری ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های جنبی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری، مرحله نخست جشنواره ایده تا پدیده خوزستان است که ایده دهندگان، ایده های خود را در محل نمایشگاه بین المللی حداقل دو شب ارائه می کنند.
    رئیس پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: برای جشنواره ایده در مرحله نخست سه نوع جایزه در نظر گرفته شده و به 10 درصد ایده دهندگان برتر جایزه نقدی بین 100 میلیون ریال تا 200 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
    وی گفت: طرح های برتر نیز مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار می گیرند و اگر قابلیت تجاری شدن داشته باشند تا مبلغ 700 میلیون ریال به ازای هر طرح، تسهیلات قرض الحسنه تعلق می گیرد.
    مختاری اظهار کرد: برای ایده دهندگان برتر، کلاس های رایگان آموزش کسب و کار برگزار می شود.
    رئیس پارک علم و فناوری خوزستان اضافه کرد: پنج جشنواره ایتاپ(ایده تا پدیده) از اسفند پارسال تا اردیبهشت 95 برگزار شد و برای تمام برگزیدگان جشنواره، مدرسه کسب و کار دوروزه با آموزش اصول راه اندازی و ماندگاری کسب و کار دانش بنیان جدید تشکیل شد.
    وی ادامه داد: جشنواره ایده تا پدیده به حل مشکل تقویت فرهنگ ایده پردازی در خوزستان کمک شایان توجهی کرده است.
    مختاری افزود: نمایشگاه شرکت های دانش بنیان پارک های علم و فناوری کشور از 29 تا سه آذر در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود که پارک علم و فناوری خوزستان نیز حضور پیدا می کند.
    رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: در هفته پژوهش نیز شرکت های دانش بنیان خوزستان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اهواز 20 تا 25 آذر حضور می یابند.
    وی گفت: همزمان با این نمایشگاه، نخستین نمایشگاه جشنواره فناوری ایرانی،کسب و کار ایرانی توسط معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در تهران برگزار می شود که شکل بهبود یافته نمایشگاه علم تا عمل است که چهار دوره آن برگزار شد.
    مختاری اظهار کرد: در جشنواره فناوری ایرانی، کسب و کارایرانی، خوزستان با تمام توان در حوزه اقتصاد دانش بنیان حضور می یابد که یک رقابت بین استانی است.
    رئیس پارک علم و فناوری خوزستان اضافه کرد: 69 شرکت دانش بنیان در خوزستان تائید صلاحیت شده که 47 شرکت درپارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه شهید چمران و 22 شرکت دانش بنیان تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی استان یا دفاتر کاری خود مستقر هستند.
    وی گفت: خوزستان از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان رتبه هشتم را در کشور دارد.
    مختاری ادامه داد: از 69 شرکت، 33 شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات 150 میلیارد ریالی دریافت کرده اند و سود و کارمزد آن حداکثر تا 14 درصد بوده است.
    رئیس پارک علم و فناوری خوزستان اظهار کرد: رتبه نخست تا سوم شرکت های دانش بنیان کشور مربوط به تهران، اصفهان و خراسان است و به عبارت دیگر 51 درصد شرکت های دانش بنیان کشور در تهران و اصفهان مستقر هستند.
    وی در ادامه گفت: استعدادهای درخشان دانشگاه اگر 6ماه پیش از فراغت از تحصیل در شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری کار کرده و فهرست بیمه داشته باشند می توانند خدمت سربازی را در شرکت های دانش بنیان بگذرانند.
    مختاری اظهار کرد: یک هزار و 250 نفر در شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری خوزستان شاغل هستند که بیمه هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت