رئیس کمیته ملی ربوکاپ خبر داد

ایران، میزبان مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۸‌

عصر نمایشگاه- رئیس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی همچون سال‌های گذشته با حضور واحدهای مختلف دانشگاهی خبر داد.

ایران، میزبان مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۸‌
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، مرتضی موسی خانی در نشست با اصحاب رسانه با اعلام برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما در این نمایشگاه 50 غرفه خواهیم داشت؛ علاوه بر یک غرفه برای هر استان، غرفه‌هایی هم برای بخش‌های مختلف سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مانند باشگاه پژوهشگران جوان و مدارس سما به‌ صورت مستقل در نظر گرفته‌ایم.

    وی افزود: علاوه بر آن، در فضایی بالغ‌ بر 850 مترمربع محصولات دانش‌بنیانی که تجاری‌سازی شده‌اند به‌صورت ویژه به نمایش گذاشته خواهند شد و در طول مدت برگزاری نمایشگاه قراردادهای خیلی خوبی در سطح معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان‌ها، ادارات و صنایع مختلف منعقد می‌شود. همچنین نشست‌های مختلفی هم صاحبان ایده‌های برتر ما با سرمایه‌گذاران و صنعتگران خواهند داشت و برنامه‌های بسیار خوبی در طول برگزاری این نمایشگاه اجرا می‌شود.

    رئیس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حمایت ریاست و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: امسال توانستیم در نشست مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه که در آلمان برگزار شد، شرکت کنیم. در این نشست کمیته‌ رباتیک آسیا شکل گرفت که شامل کشورهای آسیایی در کنار روسیه و استرالیا است و مقرر شد در نشست پکن برای برگزاری مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه برنامه‌ریزی شود.

    موسی خانی ادامه داد: در نشست پکن نیز با پروپوزال بسیار قوی که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد و به پشتوانه‌ برگزاری 11 سال مسابقات رباتیک بین‌المللی آزاد ایران، خوشبختانه موفق شدیم امتیاز میزبانی مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه در سال 2018 را کسب کنیم که افتخار بسیار بزرگی است؛ چرا که ما در این مسیر رقبایی جدی همچون روسیه را داشتیم که مشتاق بودند این مسابقات در آنجا برگزار شود و از پشتوانه‌ مالی قدرتمندی نیز برخوردار بودند، اما با توجه به تجارب خوب ما طی 11 سال گذشته و حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، این مجوز به جمهوری اسلامی ایران داده شد و کمیته‌ رباتیک آسیا و اقیانوسیه با حضور ایران شکل گرفت و در دسامبر سال 2018 این مسابقات را در جزیره‌ زیبای کیش برگزار خواهیم کرد.

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: این توفیق را به همه‌ همکارانم در دانشگاه آزاد اسلامی و ملت ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم با برگزاری این مسابقات، در توسعه‌ دانش هوش مصنوعی و رباتیک که موردنیاز کشور است بتوانیم گام‌های اساسی برداریم.

    وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه باسیاست‌های جدید ریاست و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی شکل‌گرفته و چندی پیش نیز در نمایشگاه شِنزِن چین که با حضور جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، برای 6 محصول دانشگاه آزاد اسلامی قراردادهایی به‌منظور تجاری‌سازی منعقد شد و امیدواریم این اقدامات بتواند گام‌هایی عملی برای مطالبات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال باشد.

    موسی خانی با تأکید بر برگزاری هرساله‌ مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه، افزود: از آنجایی‌که میزبانی مسابقات سال 2015 به دلیل ناامنی‌های تایلند از این کشور گرفته شد، میزبانی مسابقات 2017 را به آن‌ها دادند و ما نیز به‌عنوان نخستین میزبان انتخابی این رویداد بزرگ، در رقابت با کشور روسیه موفق به اخذ امتیاز میزبانی برای رقابت‌های سال 2018 شدیم.

    رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران در پایان یادآور شد: در نشست پکن چند پیشنهاد جدید برای لیگ‌های مسابقات رباتیک دریافت کردیم و امیدوار هستم بتوانیم در بخش دانش‌آموزی نیز افراد مستعد را در این مسیر سوق دهیم و با توسعه‌ دانش هوش مصنوعی و رباتیک، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های دانش‌آموزان در معرض دید قرار گیرد و احتمال افزودن چندین لیگ جدید نیز وجود دارد که در نشست بعدی ما در سنگاپور این موضوع تصویب و لیگ‌های مسابقات رباتیک سال 2018 اعلام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت