هنرنمایی ربات های امدادرسان در بزرگترین نمایشگاه بین المللی رباتیک

عصر نمایشگاه: بزرگترین نمایشگاه بین المللی ربات ها با به نمایش گذاشتن دهها گونه از جدیدترین دستاوردهای رباتیک جهان فعالیت خود را در شهر توکیو پایتخت ژاپن آغاز کرد.

هنرنمایی ربات های امدادرسان در بزرگترین نمایشگاه بین المللی رباتیک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه که از معروفترین نمایشگاه از این دست محسوب می شود، به مدت چهار روز برپاست و ژاپن هر دو سال یک بار میزبانی این رویداد را بر عهده دارد.
    بر اساس گزارش ها، در نمایشگا امسال دستکم 450 سازمان از جمله 57 گروه از کشورهای مختلف همچون کره جنوبی، انگلیس، آمریکا، چین و فرانسه در آن حضور یافته اند و شرکت کنندگان در نمایشگاه امسال آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند.
    گفته می شود این نمایشگاه بزرگترین رویداد علمی از این دست در چهار دهه گذشته از زمان شروع آن محسوب می شود.
    یکی از دستاوردهای کشور میزبان در این نمایشگاه نمایش ربات هایی است که کارهای امدادرسانی و نجات انجام می دهند. کشور ژاپن که در تولید این گونه ربات ها تبحر خاصی دارد، رباتهایی را به نمایش گذاشته که می توانند به هنگام وقوع زمین لرزه و حتی وقوع آتشفشان به کار امداد رسانی بپردازند.
    تصاویر تلویزیون ژاپن نشان می دهد که دو ربات ساخت این کشور به میان ساختمان تخریب شده ساختگی در داخل نمایشگاه رفته اند و در حال اطفای حریق و نجات حادثه دیدگان هستند.
    بیشترین محور فعالیت در نمایشگاه سال جاری توکیو، نمایش ربات های کمک رسان در زمان بلایای طبیعی چون زلزله، آتشفشان و کمک به سالمندان و همچنین انجام امور کشاورزی است.
    دو ربات بسیار مورد علاقه مردم در این نمایشگاه «اچ آر پی» و «جکسون» هستند که برای کمک به مصیبت دیدگان ساخته شده اند. آنان با سنسورهای قدرتمندی که دارند، می توانند به طور هوشمند وارد ویرانه های ناشی زمین لرزه و آتشفشان شده و مردم را از زیر آوار نجات دهند.
    این ربات ها قادر به پرواز کردن، دویدن و انجام حرکات جهشی هستند که دانشگاه توکیو آنها را ساخته است.
    بسیاری از شرکت کنندگان در نمایشگاه امسال دستاوردهای خود را در حالی به نمایش گذاشته اند که امیدوارند تا پنج سال دیگر بسیاری از آنها به مصارف تجاری رسیده و خانواده ها آنها را خریداری کنند.
    دنیای ربات ها در حال متحول کردن جهان است به شکلی که امروزه ربات ها می توانند مجموعه ای از فعالیت های یک فرد عادی از جمله پخت و پز، شستشوی البسه در منزل و حتی کارهای کشاورزی و کار بر روی زمین های زراعی را انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت