معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود :

دانشگاه صنعتی شاهرود، میزبان نمایشگاه دستاوردهای هسته ای

عصر نمایشگاه- معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرودگفت: به منظور آشنایی مردم و به خصوص دانشجویان با دستاوردهای هسته ای کشور، سی و ششمین نمایشگاه صنعت هسته ای در این دانشگاه برگزار می شود.

دانشگاه صنعتی شاهرود، میزبان نمایشگاه دستاوردهای هسته ای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، دکتر علی دستفان روز دوشنبه در نشستی خبری با اعلام این مطلب افزود: نمایشگاه تخصصی دستاورد هسته ای از20تا 24آذرماه از ساعت 8:30 تا 12 و بعدازظهر از ساعت 14تا 17 برای بازدید همگان باز است.
    وی از رسانه های جمعی خواست مردم را برای بازدید از این نمایشگاه ترغیب کنند تا با دستاوردهای صنعت هسته ای آشنا شده و تبلغیات مسموم دشمنان نقش برآب شود.
    معاون دانشگاه صنعتی شاهرود دستاوردهای هسته ای را در تقویت خودباوری و غرور ملی موثر خواند و گفت: برای آشنایی مردم تا کنون 35 نمایشگاه در دانشگاه های معتبر کشور برگزار شده است.
    وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برای دستیابی به خودکفایی و بومی سازی صنایع کلیدی، مانند هسته ای، نظامی و ماهواره ای ، کارهای بزرگی انجام شده که نیاز است مردم نسبت به آن ها آگاهی بیشتری داشته باشند.
    وی گفت: دشمنان نظام اسلامی تلاش های فراوانی برای مایوس کردن مردم انجام داده و می خواهند دستاوردهای دانشمندان ایران را نا چیز و بیهوده جلوه دهند.
    دکتر دستفان در مورد دستیابی به چرخه سوخت هسته ای هم گفت: اگر چه استفاده از سوخت فسیلی ارزان تر است اما محدود بودن آن موجب شده تا کشورهای مختلف آینده نگری کرده و به راه های دیگر تامین سوخت مانند انرژی هسته ای توجه کنند.
    وی از نمایش 500 قطعه صنعت هسته ای در این نمایشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد 275 قطعه مربوط به کاربردهای صنعت هسته ای است و بقیه آن ها نیز قطعه های مربوط به چرخه سوخت خواهد بود.
    معاون دانشگاه صنعتی شاهرود از وجود رشته فیزیک هسته ای در این دانشگاه خبرداد و گفت: تا کنون سه طرح تحقیقاتی در این زمینه انجام شده و با سایت نطنز هم همکاری هایی شده است.
    دکتر دستفان همچنین از اجرای 20 طرح دیگر در سال جاری خبرداد و گفت: با همکاری صنایع مختلف ، پژوهش هایی بر روی باطری های اتمی در این دانشگاه انجام می شود.
    معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه این نمایشگاه از سه بخش تشکیل می شود ، ادامه داد: چرخه سوخت که اکتشاف و استخراج، تولید کیک زرد، فرآوری اورانیوم، غنی سازی اورانیوم، تولید آلیاژهای نوین، تولید قرص سوخت و مجتمع های سوخت، پسماند و مجتمع آب سنگین اراک بخش اول این نمایشگاه است.
    دکتر دستفان گفت: در بخش دوم نمایشگاه نیروگاه های تولید انرژی و آشنایی یا نیروگاه اتمی بوشهر و بخش سوم هم کاربردهای صنعت هسته ای، پژوهش های کشاورزی ، کاربرد پرتوها لیرز و اپتیک را شامل می شود.
    وی یکی دیگر از ویژگی های این نمایشگاه را بازدید گروهی مردم عنوان کرد و گفت : برای دستیابی به اهداف نمایشگاه، مردم در گروه های 20 تا 30 نفر از بخش های مختلف بازدید کرده و کارشناسان حاضر توضیحات لازم را ارائه خواهند کرد.
    برگزاری مسابقات علمی هم بخش دیگر این نمایشگاه است که مختص دانشجویان خواهد بود.
    دراین مسابقه از دانشجویانی که نمایشگاه را بازدید کرده اند، پرسش هایی خواهد شد و روزانه از سوی سازمان انرژی اتمی جایزه هایی به آن ها داده می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت