رئیس اتحادیه پوشاک خراسان رضوی خبر داد

برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مشهد

عصر نمایشگاه- رئیس اتحادیه پوشاک خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بسیاری از عرضه‌کنندگان پوشاک با تولیدکنندگان داخلی آشنایی ندارند به همین دلیل برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از ۱۳ تا ۲۳ اسفندماه در مشهد برگزار می شود .

برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مشهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا ، مهدی لسان‌طوسی با اشاره به اینکه علی‌رغم تصمیماتی که در سطح کشور مبنی بر برگزار نکردن نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سال جاری گرفته شده است، اظهار کرد: این تصمیمات با هدف جلوگیری از آسیب‌رسیدن به کسبه و اصناف اتخاذ شده بود، اما متاسفانه در استان مسئولین علی‌رغم کارشناسی مسأله و مشاوره با دست‌اندرکاران صنوف تصمیم به برگزاری این نمایشگاه گرفتند.

    وی از برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از 13 تا 23 اسفندماه در مشهد خبر داد و افزود: اتحادیه همچنان مخالفت خود را با برپایی این نمایشگاه اعلام می‌کند. توصیه ما این است که به جای برگزاری چنین نمایشگاهی تعدادی از تولیدکنندگان کالای ایرانی را به نمایشگاهی تخصصی به منظور آشنایی واحدهای صنفی با تولیدکنندگان داخلی دعوت کنند، این اقدام در رونق تولیدات داخلی مؤثر واقع خواهد شد.

    لسان طوسی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از عرضه‌کنندگان پوشاک با تولیدکنندگان داخلی آشنایی ندارند، ادامه داد: در جهت رفع این مسأله باید نمایشگاهی تخصصی به منظور بازدید واحدهای تک‌فروشی و صنفی سطح شهر برگزار شود تا این واحدها با تولیدکنندگان داخلی آشنا شده، به آنها مراجعه و از اجناس آنان خریداری کنند؛ این حرکت قطعا سبب رونق تولید داخل خواهد شد.

    رئیس اتحادیه پوشاک خراسان رضوی در خصوص حراج‌ها و فروش فوق‌العاده‌ پوشاک در فصل زمستان تصریح کرد: با توجه به اینکه اگر اجناس زمستان تا پایان سال جاری به فروش نرسند موجب ضرر و زیان واحد صنفی می‌شود تخفیف‌های زمستانی از مدتی قبل آغاز شده‌اند. به همین دلیل اصناف مایلند اجناس خود را به قیمت خرید و یا زیر قیمت خرید به فروش برسانند، اما برای سال آینده باقی نمانند. از ابتدای سال جاری تاکنون 616 واحد و در فصل زمستان 190 واحد صنفی از حراج و فروش فوق‌العاده استفاده کرده‌اند.

    وی با اشاره به اینکه تا پایان بهمن‌ماه زمانی باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که باید اصناف درصدد فروش اجناس باقی مانده زمستانی خود باشند. اجناس زمستانی در اسفندماه دیگر مورد استقبال قرار نمی‌گیرند مگر اینکه قیمت پایین آنها انگیزه‌ای برای خریدار ایجاد کند.

    لسان‌طوسی با تاکید بر اینکه حراج و فروش فوق‌العاده در تمام مدت سال وجود دارد، افزود: در بعضی از اوقات مقدار حراج و فروش فوق‌العاده افزایش پیدا می‌کند، اما در بعضی از اوقات دیگر این مقدار با کاهش روبه‌رو می‌شود. در حال حاضر با توجه به نزدیک شدن به شب عید و آغاز فصل بهار فروشندگان تمایل بیشتری به استفاده از حراج و فروش فوق‌العاده دارند.

    رئیس اتحادیه پوشاک خراسان رضوی بیان کرد: امروزه در تمام دنیا و حتی در مشهد فرهنگ حراج و فروش فوق‌العاده جا افتاده است و عده‌ای از خریداران و مصرف‌کنندگان می‌دانند که در نوبت‌های حراج و فروش فوق‌العاده می‌توانند اجناس مورد نظر خود را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند به همین دلیل صبر می‌کنند تا واحدهای صنفی وارد فروش‌های فوق‌العاده خود شوند و سپس اقدام به خرید می‌کنند که این مسأله سبب رونق بازار در این زمان‌ها می‌شود.

    وی در خصوص تاثیر اجرای برجام در بازار پوشاک یادآور شد: این تحول قطعا بر بازار تاثیرگذار خواهد بود، اما تاثیر عملی آن به زودی محقق نمی‌شود در حالی که تاثیر روانی آن مشهود است. به دلیل اینکه اقتصاد کشور از ثبات نسبی برخوردار نیست در حال حاضر تحول از نظر روانی در مردم تاثیرگذار بوده و جو بازار را متفاوت کرده است.

    لسان‌طوسی جلوگیری از واردات را در جهت تقویت تولیدات داخلی مؤثر دانست و اضافه کرد: در حال حاضر هدف کشور حرکت به سمت رونق تولید داخلی و استفاده از این تولیدات است و اکنون با توجه به اینکه این اراده به وجود آمده واردات کالا به کشور با سخت‌گیری روبه‌رو شده است.

     

    دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت