رایزن فرهنگی ایران بیان کرد

استقبال چشمگیر شهروندان بانیالوکا بوسنی از نمایشگاه فرهنگی ایران

عصر نمایشگاه- شهروندان بانیالوکا مرکز جمهوری صربسکا در بوسنی و هرزگوین از مراسم افتتاحیه رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استقبال چشمگیری کردند.

استقبال چشمگیر شهروندان بانیالوکا بوسنی از نمایشگاه فرهنگی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، آیین افتتاحیه این برنامه در حضور دانه مالشویچ وزیر فرهنگ و آموزش جمهوری صربسکا، میلوراد پتریچ رئیس مرکز فرهنگی بانیس کیدور، علی اصغرعامری رایزن فرهنگی کشورمان و جمعی از علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران درمحل مرکز فرهنگی بانیس کیدور در شهر بانیالوکا انجام شد.

    میلوراد پتریچ رئیس مرکز فرهنگی بانیس کیدور شهر بانیالوکا در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به هنرمندان ایرانی و تشکر از نمایندگی فرهنگی کشورمان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این برنامه سر آغاز فعالیت مشترک با مراکز فرهنگی شهر بانیالوکا باشد.

    وی همچنین درخواست کرد که مدت برگزاری این نمایشگاه بسیار با شکوه که علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده به سه روز افزایش یابد.

    علی اصغر عامری رایزن فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین همچنین گفت: این جشنواره به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برگزار می شود. انقلابی که برای ملت بزرگ ایران استقلال و آزادی را به ارمغان آورد و اکنون بعد از گذشت قریب به چهار دهه تلاش و جانفشانی در کنار تدبیر، عقلانیت، خیرخواهی و تعامل با ملت های مختلف جایگاه عظیم و رفیعی را برای ملت ایران رقم زده است.

    رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه افزود: هنگامی که سخن از تعامل های فرهنگی بین کشورها و ملل جهان به میان می آید هنر نقش اساسی را ایفا می کند. هنر در فرهنگ ایرانی و ادبیات فارسی راه و معبری است که انسان خاکی را به عالم علوی وصل می کند. روح آدمی با دیدن آثار هنری نشاط خاصی می یابد.

    عامری گفت: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که مردم فرهنگ دوست و هنر آفرین بانیالوکا را با جلوه هایی از فرهنگ و هنر ایران آشنا کند. هنر خوشنویسی مدرن، نقاشی ایرانی، صنایع دستی، کنسرت موسیقی نواحی ایران، نمایشگاه عکس از تهران امروز از بخش های مختلف این نمایشگاه هستند.

    وی خطاب به حاضرین افزود: دو هنرمند فرهیخته ایرانی، آقایان «تن» و «پناه زاده» شما را با هنر تجسمی ایران آشنا می کنند. صنایع دستی به نمایش درآمده اثر استادکاران ماهر اصفهان است و هنرمندان گروه موسیقی فلک الافلاک از خطه هنرپرور لرستان که یکی از استان های سی و یک گانه ایران و ساکنین آن یکی از اقوام ایرانی در کنار دیگر اقوام ایرانی همچون فارس، ترک، گیلکی، بلوچ و مازنی هستند شما را با آهنگ های محلی این منطقه آشنا می کنند.

    دانه مالشویچ وزیر فرهنگ و آموزش جمهوری صربسکا در ادامه این مراسم ضمن ابراز خوشحالی و افتخار از برپایی نمایشگاه روزهای فرهنگی ایران در شهر بانیالوکا گفت: به طور قطع برپایی این نمایشگاه نقش عمده ای در تعاملات فرهنگی و شناخت ملت ها از یکدیگر دارد.

    وی افزود: هنر ایرانی جایگاه ویژه و رفیعی در هنر دنیا دارد و ما ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران امیدواریم این اقدام فرهنگی سرآغازی برای ارتباطات فرهنگی بیشتر در زمینه های مختلف چون سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و غیره باشد و به دنبال آن همکاری ها در زمینه های علمی، آموزشی و اقتصادی نیز صورت پذیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت