معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس :

برگزاری جشنواره سفره ایرانی در شیراز

عصر نمایشگاه- معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت:جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور چهار استان کشور در شیراز برگزار می شود.

برگزاری جشنواره سفره ایرانی در شیراز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، موید محسن نژاد بیان کرد: جشنواره سفره ایرانی،فرهنگ گردشگری با حضور استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و فارس از 25 تا 27 آذرماه جاری در باغ ملی شیراز برگزار می شود.
    وی با بیان اینکه این جشنواره سراسری در هشت منطقه در کشور برگزار می شود که فارس منطقه هفتم این جشنواره را بر گزارمی کند افزود: شرکت کنندگان در این جشنواره خوراک های سنتی هر منطقه را طبخ و ارائه می کنند.
    محسن نژاد اظهارداشت: در این جشنواره گروه های 12 نفره از هر استان در بیش از 70 غرفه شرکت و خوراک های هر منطقه را به مردم ارائه می کنند.
    معاون گردشگری استان فارس اضافه کرد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه خوراک های سنتی، چادرهای عشایر و آیین و فرهنگ هر استان، انتخاب غرفه برتر، مسابقه آشپزی و 11 نشست با موضوع های مرتبط با خوراک های سنتی و سالم نیز برگزار می شود.
    او با درخواست از عموم مردم برای بازدید از این جشنواره و نمایشگاه ادامه داد: بازدید از جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری و نمایشگاه جنبی آن برای عموم مردم آزاد است و مردم می توانند در بازدید از این جشنواره با خواراک های سنتی و سوغات محلی هر استان آشنا شوند.
    محسن نژاد عنوان داشت: قرار بود امسال برای سومین سال متوالی جشنواره خوراک های سنتی استان فارس نیز در شیراز برگزار شود که به دلیل همزمانی با برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری، جشنواره استانی خوراک های سنتی در امتداد آن برگزار می شود.
    وی گفت:بر این اساس از 27 تا 30 جشنواره در قالب جشنواره خوراک های سنتی استان فارس ادامه خواهد داشت.
    محسن نژاد افزود: مردم می توانند از ساعت 11 صبح تا 19 از این نمایشگاه بازدید کنند.
    او بیان کرد: هر ساله گردشگران زیادی در دنیا با هدف تجربه طعم های جدید راهی سفر می شوند لذا این جشنواره فرصتی برای معرفی خوراک های سنتی استان فارس است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت