معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس :

جشنواره سفره ایرانی در شیراز ،بیانگرجلوه های فرهنگی چهار استان کشوراست

عصر نمایشگاه- معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: هر استان خوراک های سنتی و محلی فراوانی دارد که قرار است چهار استان نحوه پخت و مصرف پنج نوع از خوراک های اصلی و سنتی خود را به عنوان جلوه ای از فرهنگ در جشنواره سفره ایرانی در شیراز به مردم ارائه دهد.

جشنواره سفره ایرانی در شیراز ،بیانگرجلوه های فرهنگی چهار استان کشوراست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،موید محسن نژاد در جمع خبرنگاران بیان کرد: جشنواره سفره ایرانی،فرهنگ گردشگری با حضور استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و فارس در شیراز برگزار می شود که شرکت کنندگان از هر استان در غالب 87 غرفه خوراک های سنتی و محلی خود را ارائه می کنند.
    وی افزود: شرکت کنندگان در این جشنواره گروه های 12 نفره از استان ها در قالب 35 غرفه، هنرمندان فارس در 40 غرفه و برخی از سفره خانه های سنتی در قالب 12 غرفه حضور دارند و خوراک های سنتی، سوغات، نان، انواع شیرینی و ترشی های ویژه هر منطقه را عرضه می کنند.
    محسن نژاد اظهارداشت: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه خوراک های سنتی، چادرهای عشایر و آیین و فرهنگ هر استان، انتخاب غرفه برتر، مسابقه آشپزی و 11 نشست با موضوع های مرتبط با خوراک های سنتی و سالم نیز با حضور عموم مردم و متولیان خوراک های عمومی برگزار می شود.
    وی با بیان اینکه هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره ارائه خوراک های اسلامی و سنتی با تاکید بر فرهنگ مدرن است اضافه کرد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه و اجرای زنده صنایع دستی مرتبط با غذا شامل مس گری، سفال گری و سفره های ایرانی نیز برپا می شود.
    او ادامه داد:قراربود امسال برای سومین سال متوالی جشنواره خوراک های سنتی استان فارس نیز در شیراز برگزار شود که به دلیل همزمانی با برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری، جشنواره استانی خوراک های سنتی در امتداد آن برگزار می شود.
    محسن نژاد عنوان داشت: بر این اساس از 27 تا 30 جشنواره در قالب جشنواره خوراک های سنتی استان فارس ادامه خواهد داشت.
    وی با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره به دنبال خلق رویدادهای خاص و جدید در استان هستیم افزود: امروز خوراک های سنتی و محلی در مناطق مختلف یکی از جاذبه های مهم صنعت گردشگری در جهان به ویژه گردشگران خارجی است که ایران و استان فارس نیز به دلیل برخورداری از تنوع فرهنگی فراوان، در این زمینه جایگاه ویژه ای دارد.
    او با درخواست از عموم مردم برای بازدید از این جشنواره و نمایشگاه گفت: بازدید از جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری و نمایشگاه جنبی آن برای عموم مردم آزاد است و مردم می توانند در بازدید از این جشنواره با خواراک های سنتی و سوغات محلی هر استان آشنا شوند.
    محسن نژاد بیان کرد: این جشنواره برای نخستین بار در در کشور برگزار شده که در این زمینه تمام استان های کشور به هشت منطقه تقسیم شده است.
    وی اظهارداشت: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در شیراز از 25 تا 27 آذرماه جاری با برگزاری برنامه های فاخر جنبی از جمله نشست های علمی، کارگاه های آموزشی، کارگاه و نمایشگاه صنایع دستی مرتبط با خوراک های سنتی و معرفی فرهنگ و آداب هر استان در باغ ملی شیراز (چهارراه حافظیه) برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت