مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ؛

سفره‌ ایرانی در خوزستان پهن می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از برگزاری جشنواره‌ی منطقه‌ای «سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری» از ۸ تا ۱۰ دی‌ماه در خرمشهر خبر داد.

سفره‌ ایرانی در خوزستان پهن می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از برگزاری جشنواره‌ی منطقه‌ای «سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری» از 8 تا 10 دی‌ماه در خرمشهر خبر داد.

خسرو نشان اظهار کرد: جشنواره‌ی منطقه‌ای «سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری» با مشارکت استان‌های بوشهر، هرمزگان و جزایر خلیج فارس در نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: مجموعه جشنواره‌های «سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری» در مناطق مختلف کشور توسط معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال برگزاری است.

وی افزود: استان خوزستان نیز به همراه استان‌های بوشهر، هرمزگان و جزایر خلیج فارس (کیش و قشم) هشتم تا 10 دی‌ماه میزبان جشنواره‌ی «سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری» خواهد بود.

نشان ادامه داد: در این جشنواره غذاهای محلی، دم نوش‌ها، دسرها، تنقلات و ترشی‌ها، شیرینی‌ها و نان‌ها، محصولات غذایی و برندهای مطرح صنایع وابسته به نمایش درمی‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره شامل تعدادی غرفه است که از مراکز اقامتی، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و رستوران‌های سنتی استان‌های مختلف به اقتضای پیشینه، سابقه و ظرفیتی که دارند دعوت به عمل آمده است.  

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این جشنواره با محوریت بهداشت و غذا، طب سنتی و غذای ایرانی، سلامت و غذای حلال، غذای سالم، بازاریابی و ارزشیابی غذا در سفره ایرانی برپا می‌شود. در کنار این رویداد جشنواره پخت غذای خانگی نیز پیش‌بینی شده است که در پایان غذای برتر توسط هیات داوران انتخاب می‌شود.

گفتنی است برگزاری برنامه‌های آیینی، نمایشگاه صنایع دستی، مسابقه‌ی عکس و کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های جنبی این رویداد ملی - منطقه‌ای هستند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت