مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر تهران؛

چرایی لغو برگزاری نمایشگاه های بهاره اعلام شد

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر تهران ضمن مخالفت شهرداری با راه‌اندازی نمایشگاه‌‌های بهاره،گفت: هم اکنون تنها ۱۵۰ تا ۲۰۰ کسبه نسبت به پروژه ۱۷ شهریور معترض هستند و سایر شهروندان از این پروژه رضایت دارند علاوه بر اینکه امکان بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور وجود ندارد.

چرایی لغو برگزاری نمایشگاه های بهاره اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،رضا قدیمی اظهارداشت: در حال حاضر 5 مرکز خرید و فروش خودرو در تهران راه‌اندازی شده است و شهروندان استقبال خوبی از این مراکز دارند.

    وی با اشاره به اعتماد شهروندان به این مراکز و استقبال آنها، تصریح کرد: اطمینانی که شهروندان به این مراکز دارند به دلیل این است که کارهای کارشناسی مناسب و درستی برای خرید و فروش خودرو انجام می‌گیرد ضمن اینکه شرکت ساماندهی ذی‌نفع در خرید و فروش خودرو نیست.

    قدیمی با تاکید بر اینکه خرید و فروش خودرو در این مراکز طی 3 مرحله کارشناسی انجام می‌گیرد، بیان داشت: این کارشناسی بر 3 اصل کارشناسی فنی بدنه، اصالت و کارشناسی فنی موتور است.

    مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر تهران در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دومین مرکز مکانیزم خرید و فروش خودرو در مرکز شهید دوران در قسمت شرق تهران، تصریح کرد:مزیت این مراکز نسبت به مراکز قدیمی و سنتی، صرفه‌جویی در وقت، افزایش سرعت و کاهش خطای انسانی است علاوه بر اینکه در این مراکز به هیچ عنوان امکان جعل کردن اسناد وجود ندارد.

    وی در ادامه با اشاره به مزیت‌های دیگر سیستم مکانیزم خرید و فروش خودرو، بیان کرد: در این بخش ارتباط بین خریدار، فروشنده و کارشناس به حداقل می‌رسد.

    قدیمی ضمن اشاره به کمبود پارکینگ در شهر تهران و مشکل اساسی برای شهروندان، اضافه کرد: در دهه‌های گذشته با افزایش خودرو در سطح شهر تهران، مشکل پارک خودرو به وجود آمده است به طوریکه براساس قانون نظام مهندسی تأمین یک پارکینگ برای هر ساختمان الزامی است به طوریکه برخی از محلات با کمبود شدید پارکینگ روبرو هستند.

    مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر تهران در ادامه با اشاره به اختراع یک مهندس ایرانی برای افزایش پارک خودرو در پارکینگ‌ها بیان داشت: ویژگی این دستگاه این است که توسط یک مهندس ایرانی اختراع شده است ضمن اینکه این دستگاه برای نخستین بار در جهان ساخته می‌شود.

    وی با اشاره به مزیت‌های این دستگاه بیان داشت: نگهداری آسان و قیمت مناسب و همچنین جابجایی سهل آن از ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه محسوب می‌شود.

    قدیمی در خصوص قیمت این دستگاه، افزود: طبق گفته مخترعین، قیمت این دستگاه حدود 15 میلیون تومان است و ظرفیت هر پارکینگ را به 2 برابر می‌رساند.

    مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر تهران در ادامه با اشاره به مخالفت این مجموعه برای برگزاری نمایشگاه بهاره، تصریح کرد: در روزهای گذشته زمزمه‌هایی از سوی برخی از افراد که راه‌اندازی این مراکز به هیچ عنوان ربطی به آنها ندارد سر داده شده است و در واقع راه‌اندازی نمایشگاه‌های بهاره ظلم بزرگی به کسبه است.

    وی گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در خصوص تأمین کالا در شهر تهران وجود ندارد و به نظر می‌رسد راه‌اندازی نمایشگاه‌های بهاره کار غیر ضروری است.

    قدیمی همچنین به تسهیلات ویژه فروشگاه‌های بزرگ در سطح شهر تهران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شهروندان برای تأمین اقلام مورد نیاز خود و گذراندن ساعاتی خوش با مراجعه به فروشگاه‌های بزرگ از بخش‌های مختلف آن از جمله خرید، رستوران، فضای بازی و ... استفاده می‌کنند.

    مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر تهران همچنین به رانت‌های پشت پرده نمایشگاه‌های بهاره اشاره کرد و گفت: اگر مسئولان قصد دارند خدمتی به مردم بکنند بهتر است این غرفه‌ها را بدون دریافت ریالی در اختیار افراد قرار بدهند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه در خیابان 15 خرداد 900 دست‌فروش جمع‌آوری شده است، گفت: در حال حاضر 2 شب‌بازار راه‌اندازی شده است که در هر شب‌بازار 200 نفر اقلام خود را عرضه می‌کنند ضمن اینکه قصدی نیز برای توسعه این شب‌بازارها نداریم.

    قدیمی در ادامه با تاکید بر اینکه خیابان 17 شهریور به هیچ عنوان قابلیت بازگشت به گذشته را ندارد، گفت: این خیابان را نمی‌توان باز کرد و بهتر است به دور از هیاهو و به صورت علمی موضوع پیاده‌رو خیابان 17 شهریور مورد بررسی قرار بگیرد.

    مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر تهران گفت: در حال حاضر در اکثر کشورها انسان ارجح‌تر از خودرو است و در واقع مراکز شهر شرایطی را برای تردد آسان شهروندان فراهم می‌کند.

    وی افزود: پیاده‌رو خیابان 17 شهریور با یک پژوهش علمی صورت گرفته است ضمن اینکه تمهیداتی نیز برای تردد شهروندان فراهم شده است و هم‌اکنون 2 ایستگاه مترو (میدان امام حسین (ع)- میدان شهیدا و همچنین زیرگذر امام حسین و اتوبان امام علی (ع)) پیش‌بینی شده است.

    قدیمی با اشاره به اعتراض برخی از کسبه و نمایشگاه‌داران در خیابان 17 شهریور گفت: این افراد قبل از اجرای این طرح نیز دارای بند 20 بودند و در واقع تنها تعدادی نسبت به این پروژه اعتراض دارند که آنها نیز صاحبان نمایشگاه‌ها در خیابان 17 شهریور هستند.

    به گزارش فارس مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر تهران افزود: شهرداری تهران تمهیداتی را نیز برای رونق کار نمایشگاه‌داران در خیابان 17 شهریور فراهم کرده است به طوریکه محلی در خیابان خاوران با یک پنجم قیمت زمین در اختیار نمایشگاه‌داران قرار خواهد داد.

    وی در پایان گفت: نباید به حرف 100 الی 150 نفر مغازه‌دار در خیابان 17 شهریور توجه کنیم چرا که اکثریت شهروندان در این منطقه از این اتفاق راضی هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت