نمایشگاه CES ۲۰۱۷ لاس وگاس ؛

اینترنت نسل پنجم ، چشم و چراغ نمایشگاه CES ۲۰۱۷

عصر نمایشگاه- اینترنت نسل پنجم، می‌تواند با سرعت فوق‌العاده خود همه‌چیز را از جمله خودروهای بدون سرنشین، اینترنت اشیاء و واقعیت مجازی را کنترل کند.

اینترنت نسل پنجم ، چشم و چراغ نمایشگاه CES ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایتنا ، امسال شهر لاس وگاس همانند سال‌های پیشین برگزارکننده نمایشگاه بزرگ آی‌تی جهانی یعنی سی‌ای‌اس 2017 خواهد بود. وقتی این رویداد بزرگ که به آن عنوان نمایش تجارت سی ای اس داده‌اند، در اوایل ژانویه کار خود را آغاز می‌کند، همه چیز جالب و مدهوش کننده به نظر می‌رسد و همه بدنبال اتفاقات عجیب هستند، از جمله سال گذشته که شاهد نمایش یخچال فوق‌العاده سامسونگ بود.

در سال جدید هم همان اتفاق سال گذشته تکرار خواهد شد، البته این بار پای اینترنت نسل پنجم در میان است. 5G یکی از بهترین فناوری‌های روز است و با استفاده از آن می‌توان شاهد تحولات سریع‌تری در دنیا بود.
اینترنت نسل پنجم تأثیرات زیادی بر زندگی افراد خواهد داشت. نوکیا که تلاش می‌کند از بزرگ‌ترین نقش‌آفرینان در این عرصه باشد ادعا می‌کند که طی یک آزمایش به‌سرعت 30 گیگابیت در ثانیه دست یافته است.

همه متخصصین حوزه اینترنت توافق دارند که این فناوری تا سال 2020 همه‌گیر می‌شود. اما در چه کارهایی از آن استفاده خواهیم کرد؟ هنوز معلوم نیست! خودروهای آینده با بهره بردن از این فناوری ایمن‌تر خواهند بود، جراحی‌های پزشکی با استفاده از ربات‌هایی که از راه دور هدایت می‌شوند ممکن می‌شود و کیفیت تماشای ویدیوی آنلاین فرقی با پخش آفلاین نخواهد داشت.

سرعت این فناوری بسیار بیشتر از سرعتی است که امروز با آن کار می‌کنیم. هدف از گفتن تمام این حرف‌ها آن است که بدانید 5G، نسل بعدی یا نسل پنجم فناوری بی‌سیم است. اصطلاح ال‌تی‌ای (LTE) که در تبلیغات تلویزیونی یا در تلفن‌های خود می‌بینید، همان اینترنت نسل چهارم یا 4G است.

گفته می‌شود که سرعت اینترنت نسل پنجم به شکل خارق‌العاده‌ای بالاست، به‌طوری که می‌توانید قسمت‌های مختلف یک سریال تلویزیونی را یکجا و با زمانی به اندازه زمان دانلود یک قسمت از آن، دانلود کنید. انتظار می‌رود که این نسل از اینترنت بر تمام ابعاد و وسایل زندگی از جمله خودروهای بدون سرنشین و اینترنت اشیاء تأثیر داشته باشد.

به خاطر وسعت کاربردهایی که این فناوری دارد، مردم در گوشه و کنار دنیا، دارند در مورد مزایای این فناوری صحبت می‌کنند.
گلن لکسدال (Glenn Laxdal)، رئیس واحد تکنولوژی آمریکای شمالی اریکسون براین باور بود که اتفاقات بزرگی در پیش است و این اتفاق بزرگ، زیربنای بسیاری از چیزهایی خواهد شد که در نمایشگاه سی ای اس، دیده می‌شوند و در مورد آنها صحبت می‌شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت