نمایشگاه CES لاس وگاس ؛

پیش نمایش یک نمایشگاه فناوری خارجی- کنترل ها و روبات ها در نمایشگاه CES

عصر نمایشگاه- نمایشگاه CES به عنوان یک نمایشگاه فناوری بزرگ هر سال ماه ژانویه در لاس وگاس برگزار می شود و امسال قرار است فناوری های باورنکردنی از گوشی های براق موبایل گرفته تا خودروهای فوق مدرن و واقعیت مجازی در آن به نمایش گذاشته می شود.

پیش نمایش یک نمایشگاه فناوری خارجی- کنترل ها و روبات ها در نمایشگاه CES
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، این نمایشگاه امسال نیز به طور رسمی پنجم تا هشتم ژانویه (16 تا 19 دی) برگزار می شود اما مانند سال های قبل پیش نمایش هایی دارد که در سوم و جهارم ژانویه ( 14 و 15 دی) برگزار می شود.
احتمالا چین با بیش از هزار و 300 شرکت کننده ثبت نام شده، بیشترین سطح حضور را در CES دارد.
برخی از مهمترین دستاوردهایی که احتمالا امسال به نمایش درمی آیند، به شرح ذیل است:

کنترل صدا و سایر رابط های جدید
نمایشگاه CES امسال میزبان دستاوردهای سه دستیار مجازی پیشرو یعنی 'الکسا' از شرکت آمازون، 'کورتانا' از شرکت مایکروسافت و 'گوگل اسیستنت' است.
این شرکت ها تلاش دارند که هوش مصنوعی کنترل صدای آنها ، محصولات شخص ثالث را به کار اندازد و به نظر می رسد که شرکت آماوزن در این زمینه پیشرو است.
همچنین شرکت تخصصی هدفون OnVocal، تلفن های بی سیمی را به نمایش می گذارد که به الکسا متصل است؛ شرکت جنرال الکتریک (GE) نیز پیش خبر ارائه یک لامپ رومیزی را منتشر کرده است. این وسیله کاربرد دوگانه دارد و به صورت یک بلندگو نیز کار می کند؛ این لامپ رومیزی به واسطه سرویس صوتی آمازون کار می کند.
شرکت Sonos نیز در نظر دارد تسهیلاتی را به بلندگوهای بی سیم خود بیافزاید، هر چند احتمالا هنوز آمادگی کامل برای نمایش دستاوردهایش را ندارد.
همچنین مایکروسافت با شرکت 'هارمن کاردون' در زمینه ارائه یک اسپیکر 'صوتی ممتاز' همکاری می کند.
استارت آپ فرانسوی 'Bixi' نیز کنترل های حرکتی ارائه خواهد کرد، به این صورت که طرح نهایی ابزاری را به نمایش درمی آورد که به انسان اجازه می دهد تلفن های هوشمند و تبلت ها را با موج ناشی از حرکت دست کنترل کند.
از سوی دیگر شرکت اتریشی Blitab احتمالا در یک فناوری پیشگامانه تر، یک تبلت لمسی را به عنوان آیپد برای نابینایان معرفی می کند.
این نوآوری به واسطه ایجاد حباب های فیزیکی کوچک در منطقه ای در بالای صفحه لمسی، خطوطی از خط پویای بریل ارائه می دهد.

سال روبات ها
با این حال نمایشگاه فناوری CES امسال همچنان فرصتی برای نمایش کیت های تخصصی تر خواهد بود.
در این نمایشگاه، Olly به عنوان یک روبات تبلت با دستیار هوشمند خود رونمایی می شود که افراد مختلف خانواده را تشخیص می دهد و شخصیت خود را مطابق با هریک از آنها سازگار می کند.
این پروژه با کمک محققان دانشگاه کالج لندن، ایمپریال کالج و دانشگاه ادینبورگ ابداع شده است و چین نیز تاکنون 10 میلیون دلار (8.2 میلیون یورو) روی ان سرمایه گذاری کرده است.
در این نمایشگاه، همچنین طیف وسیعی از روبات های مدولار به نمایش درخواهد آمد.
چند شرکت از مفهوم روبات مدولار که به کاربر اجازه می دهد قطعات روبات را برای تغییر مهارت ها و قدرت مانور آن تغییر دهد، حمایت می کنند.
برای نمونه می توان به Modi اشاره کرد که یک کیت لگو-ساختار است و به کاربر اجازه می دهد مکعب های کوچک با کاربردهای مختلفی مانند موتور، نور و تشخیص دهنده مادون قرمز را ترکیب کرده و از آن بوت بسازند.
مثال دیگر Unibot, یک جاروبرقی روباتیک است که کاربردی سه گانه دارد و علاوه بر جارو کردن خانه به عنوان یک دوربین امنیتی متحرک خانه، تصفیه کننده هوا و یا مرطوب کننده هوا نیز کار می کند.
همچنین روبات های ارائه خواهد شد که می توانند با سرعت در سراسر زمین تنیس حرکت کرده و توپ ها را جمع کنند.
ایده ماشین لباس تاکنی ژاپنی نیز در پی ارائه در پی نمایشگاه سال گذشته، مورد استقبال قرار گرفته و شرکت هایی همچون پاناسونیک 60 میلیون دلار بابت استفاده از ان در روبات ها پرداخته اند.
گرچه برخی این ایده را مضحک می خوانند، اما در این نمایشگاه مشخص می شود که یک روبات لباس تاکن تا پایان سال 2017 قابلیت عرضه به بازار را می یابد یا خیر.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت