در نمایشگاه CES ۲۰۱۷ لاس وگاس عرضه شد

کنترل فرزندان با دوربین های حفاظتی بانمک

عصر نمایشگاه- دوربین های امنیتی امروزه در همه جا دیده می شوند. اما شرکت Netgear که در زمینه تولید دوربین های امنیتی فعالیت می کند، نوع خاصی از این دوربین ها را در نمایشگاه CES ۲۰۱۷ عرضه کرده است.

کنترل فرزندان با دوربین های حفاظتی بانمک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از کلیک، شرکت Netgear از چند ماه گذشته تاکنون تعداد بسیار زیادی از دوربین امنیتی خانگی خود با نام Arlo را به تولید رسانده است .اما دو روز گذشته در نمایشگاه CES 2017 یکی از محصولات خود را که بی تردید یکی از بهترین های این شرکت است معرفی کرد. یک دوربین کنترل کننده کودک با گوش های خرگوشی یا گوش های گربه ای یا در پوشش لباس سگ دالماسی.

نام این دوربین Arlo Baby نام دارد که در واقع یه نسخه دوست داشتنی تر از دوربین امنیتی Arlo به حساب می آید که به جای محافظت از حیاط خانه شما در مقابل افراد غریبه برای مراقبت از یک کودک باز طراحی شده است.

برای این که این دوربین کمی دوست داشتنی تر به نظر برسد، در دورن یک لباس خرگوشی با پاها و گوش های سبز رنگ جای داده شده و فیلم می گیرد. البته این امکان وجود دارد که دوربین را کاملا از این لباس خارج کرد یا با لباس بامزه دیگری جایگزین نمود. (هر کدام از این لباس ها با قیمت 19٫99 دلار فروخته می شوند.) اما مطمئنا شما دوست دارید که حتما یکی از این لباس ها را به تن این دوربین کنید چون ظاهری کاملا بانمک و زیبا به آن خواهد داد. اگرچه این دستگاه در ظاهر شبیه یک اسباب بازی به نظر می آید اما در دورن صورت با نمک این خرگوش، چشمی تعبیه شده است که بی وقفه در تمام طول ساعات شبانه روز کودک شما را تحت نظر دارد.

همان طور که گفته شد این دوربین جهت حفاظت از کودکان طراحی شده است و در صوتی که حرکتی یا صدایی از کودک دریافت کند با ارسال یک نوتیفیکیشن به والدین، آن ها را از این موضوع آگاه می سازد. سپس آن ها می توانند اپلیکیشن Arlo را بر روی گوشی خود باز کرده و به صورت زنده تحرکات کودک خود را مشاهده کنند یا اگر لحظاتی را از دست داده باشند، می توانند تصاویر از قبل ضبط شده را مشاهده کنند.

هم چنین یه بلندگو در درون این دوربین تعبیه شده است. بنابراین والدین می توانند با بچه های خود صحبت کرده یا برای آن ها لالایی بخوانند. یک چراغ خواب نیز در پشت این دستگاه قرار دارد که می تواند نورهایی با رنگ های مختلف بتاباند. از آن جایی که نیاز است تا این دوربین در هنگام شب نیز به کار خود ادامه دهد نورهای مادون قرمزی در این دوربین گنجانده شده است که این ویژگی به دوربین این امکان را می دهد تا در زمان شب نیز به ضبط فیلم ادامه دهد. البته گفتنی است که این نورها هیچ گونه ضرری برای کودک به همراه نخواهد داشت.

از آن جایی که هر وسیله ای حتی دوربین ها دارای نقاط ضعفی هستند این محصول نیز به دلیل استفاده از فناوری پیشرفته دارای نقاط ضعفی است. از جمله این که برای چک کردن کودک خود توسط این دوربین، شما نیاز به یک گوشی هوشمند دارید و از طرفی هر چقدر که بیشتر فیلم ببینید یا گوش کنید (چون اپلیکیشن این دوربین دارای یک حالت فقط صوتی و بدون تصویر نیز است.) طبیعتا باتری گوشی شما نیز سریعتر خالی می شود.

بنابراین شرکت Netgear سعی دارد تا این مشکل را با فروختن تبلت هایی که تنها اپلیکیشن Arlo بر روی آن نصب شده، حل نماید. به این معنی که این تبلت ها تنها تصاویر مربوط به این دوربین ها را استریم می کنند. اما به نظر می رسد که این دوربین ها بیشتر برای این کاربرد دارند که والدین بخواهند چند وقت یک بار کودک خود را از طریق آن ها چک کنند نه برای این که به طور 24 ساعت در حال دیدن فیلم و یا شنیدن صدای این دوربین ها باشند.

از آن جایی که این دوربین کاربرد خانگی دارد و برای محیط خارج از خانه طراحی نشده است بنابراین امنیت این گونه دوربین ها باید بیشتر از پیش تقویت شود. پیش از این داستان های وحشتناک زیادی شنیده شده است که هکرها کنترل دوربین های حفاظتی کودکان را در دست گرفته اند. بنابراین بحث امنیتی باید اولویت بالایی در دوربین هایی داشته باشد که در داخل خانه به کار می روند.

Tu Nguyen، مدیر تولید Netgear می گوید: تمام اطلاعاتی که از طریق Arlo Baby منتقل می شود رمزگذاری خواهد شد. دقیقا به همان طریقی که بانک، اطلاعات شخصی حساب بانکی شما را در هنگام انتقال از کامپیوتر به فضای ابری رمزگذاری می کند. با این وجود، ویدیو در سرورهای NetGear برای ارزیابی  توسط این شرکت دیده می شوند. زیرا این شرکت قصد دارد تا خدمات ویژگی را در قبال پرداخت مبلغی ارائه دهد که ارائه این خدمات وابسته به بررسی این ویدیو ها می باشد. از جمله بررسی الگوی خواب و ارزیابی حالات چهره کودک که تمام این ها نیازمند بررسی ویدیو ها از طریق سرورهای Netgear است.

این دوربین ها قرار است در ماه آوریل با مبلغ 249٫99 دلار به فروش برسد. یک بسته کامل که توسط این شرکت ارائه می شود شامل یک تبلت 7 اینچی نیز می باشد که تنها برای نمایش ویدیوهای ارسال شده از دوربین Arlo Baby طراحی شده است که با قیمت 349٫99 دلار در ماه ژوئن در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت