مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

۱۵ برنامه اصلی و ۲۸ رونمایی همزمان با مراسم آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم آغازین رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در قالب ۱۵ برنامه اصلی و ۲۸ رونمایی در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری مرتبط با این رویداد برنامه ریزی شده است.

۱۵ برنامه اصلی و ۲۸ رونمایی همزمان با مراسم آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، سید سعید سرابی در نشست خبری اعلام برنامه های مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام افزود: طی این رویداد مشهد میزبان 250 میهمان از 51 کشور جهان است.
وی ادامه داد: شروع رویداد مشهد 2017 با مراسم پایانی همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی ایران و جهان عرب طی روزهای گذشته از تهران آغاز شده و هم اکنون نشستهای تخصصی این همایش بین المللی در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم پایانی این رویداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون علمی وزیر علوم کشور عراق برگزار می شود.
وی برپایی نشست مشترک مدیران مسئول رسانه ها، خبرگزاریها و مدیران رسانه ملی را بعد از ظهر دوشنبه چهارم بهمن ماه از دیگر برنامه های این رویداد عنوان و بیان کرد: تاکنون مدیران مسئول 11 رسانه کشور آمادگی خود را برای حضور در این برنامه اعلام کرده اند.
سرابی افزود: در مجموع مدیران و مسئولان 35 رسانه در این مراسم حضور خواهند داشت و در خصوص بهره برداری از ظرفیتهای رویداد مشهد 2017 برای معرفی ظرفیتها و توان کشور و مشهدالرضا(ع) برنامه ریزی می شود.
وی برگزاری محفل نورانی شبی با قرآن، اختتامیه پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس سینمای جوان مشهد 2017 و نیز اکران فیلم سینمایی محمد(ص) را از دیگر برنامه های فردا اعلام کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: روز سه شنبه پنجم بهمن نیز مراسم افتتاحیه رسمی مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی با حضور مسئولان کشوری و میهمانان بین المللی در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) با اجرای گروه هنری قوی انجام می شود و بزرگترین دکور هنری تاکنون برای این مراسم در مشهد تدارک شده است.
وی کارگاه کتابت قرآن کریم، بازدید از اماکن متبرکه، موزه و کتابخانه آستان قدس رضوی و افتتاح موزه بزرگ خراسان را از دیگر برنامه ذکر و بیان کرد: تعداد زیادی از قطعات تاریخی مربوط به تاریخ مشهد و حوزه تمدنی خراسان به این موزه منتقل شده تا نقش این خطه و تاریخ تمدنی آن در فرهنگ ایران و جهان را به تصویر بکشد.
سرابی بازدید از موزه و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، افتتاحیه دوره آموزشی بین المللی شجره طوبی ویژه بانوان اندیشمند کشورهای اسلامی، بازگشایی نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام و بازدید از نمایشگاه آثار خوشنویسان، انتخاب کتاب سال پایتخت فرهنگی جهان اسلام و بازدید از طرح کتابت قرآن کریم را بخشی دیگر از برنامه های آغازین رویداد مشهد 2017 برشمرد.
وی گفت: علاوه بر این برنامه ها 28 رونمایی آثار نفیس مرتبط با رویداد مشهد 2017 از جمله انتشار قرآن نفیس به خط مرحوم نیریزی، تابلو معرق ضامن آهوی استاد فرشچیان که سعید ارزکان آن را طراحی کرده، تابلوی خوشنویسی شمس الشموس، هفته نگار مشهد 2017، نماهنگ و سرود ویژه پایتخت فرهنگی جهان اسلام، کتاب کشورهای جهان اسلام و خوشنویسی کتیبه انجام می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: همچنین رونمایی کتاب 'نشانهای مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام'، نمایشگاه آثار هنر و تمدن دوران اسلامی، بازگشایی نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام، رونمایی اثر نمایشی از بینالود تا کشف رود و یک فیلم مستند 15 دقیقه ای از تصاویر مشهد در یک قرن گذشته که تاکنون دیده نشده نیز صورت می گیرد.
وی ادامه داد: تلاش شده مراسم افتتاحیه رویداد مشهد 2017 به بهترین نحو و شایسته مشهدالرضا و ایران اسلامی برگزار شود. برای رویداد مشهد 2017 دهها برنامه مختلف تدارک شده که در طول این سال با هماهنگی و همراهی و مشارکت بخشهای مختلف مردمی، هنرمندان، حوزه ها علمیه و دانشگاهیان برگزار می شوند.
سرابی همچنین تاکید کرد: هیچ مشکلی در اجرای این برنامه های وجود ندارد و نهایت همراهی و هماهنگی حاکم است. از جمله این برنامه های اصلی همزمان با روز ملی بزرگداشت ملی فردوسی خواهد بود که روز بزرگداشت زبان فارسی نیز می باشد.
وی گفت: بنا بر تاکید استاندار خراسان رضوی امسال جایزه بین المللی فرهنگی و هنری فردوسی نیز به بزرگان ادب و زبان فارسی جهان اسلام اهدا خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: همچنین نقش فعالیت بخش خصوصی به ویژه با محوریت گروههای تخصصی از جمله هنرمندان و طراحان در برنامه های رویداد مشهد پایتختی فرهنگ اسلامی از مرحله طراحی تا اجرا بسیار شاخص و قابل توجه است.
وی توان دولت را در برگزاری این برنامه ها محدود توصیف و بیان کرد: آنچه در این حوزه تولید شده، همایشها و برنامه ها با هماهنگی و نظارت بخشهای دولتی و مشارکت گسترده بخش مردمی محقق و بهترین ها انجام می شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت