به زودی صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی نمایشگاه ویژه «هنرهای معاصر» در مشهد

عصر نمایشگاه- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی از راه‌اندازی نمایشگاه ویژه «هنرهای معاصر» در آینده نزدیک در مشهد خبر داد .

راه‌اندازی نمایشگاه ویژه «هنرهای معاصر» در مشهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی از راه‌اندازی نمایشگاه ویژه «هنرهای معاصر» در آینده نزدیک در مشهد خبر داد و افزود: مدت‌ها است که علاقه‌مندیم این نمایشگاه برپا شود، امیدواریم «نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام» بستری برای این اتفاق باشد و پس از فراهم‌شدن مقدمات این کار در سال‌های آینده با توجه به خیل عظیم هنرمندان در تمامی رشته‌های هنری بتواند در اختیار آنان قرار بگیرد.

    افشین تحفه‌گر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ، با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن سال 2017، «سال انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام» برخی پروژه‌ها شتاب بیشتری گرفته است به راه‌اندازی مجدد نگارخانه مجتمع فرهنگی_ هنری امام رضا(ع) با عنوان «نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام» اشاره کرد و افزود: این نگارخانه شرایط مناسبی نداشت و باید ترمیم می‌شد ما نیز از مدت‌ها قبل درصدد راه‌اندازی دوباره این نگارخانه بودیم که در ابتدای سال 2017 گشایش یافت.
    وی در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با ویژگی‌های «نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام» پرداخت و بیان کرد: مساحت این نگارخانه 470 متر است که 375 متر برای نمایش آثار در نظر گرفته شده است، سیستم اعلام حریق نیز از بخش‌های مهم نگارخانه‌ها است که در این نگارخانه سیستم‌های پیشرفته‌ای تعبیه شده است همچنین اطفا حریق احتمالی از طریق آتش‌نشان مرکزی انجام می‌شود.
    وی ادامه داد: برخورداری از سیستم اعلام حریق، برق اضطراری، دوربین‌های امنیتی پیشرفته و دیجیتال دید در شب، کنترل و نظارت در 24 ساعت شبانه‌روز، برخورداری از مانیتورینگ 24 ساعته و ضبط همزمان، سیستم صوتی اعلانات مرکزی، سیستم پخش موسیقی سه بعدی، برخورداری از سیستم نورپردازی با استفاده از پروژکتورهای کم‌مصرف روز دنیا و دارای شش هزار و 500 درجه کلوین و با نور طبیعی نیز از دیگر ویژگی‌های «نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام» است که به تایید متخصصان امر نیز رسیده است.
    تحفه‌گر در همین راستا ادامه داد: سیستم گرمایش و سرمایش نیز به جهت جلوگیری از تأثیر منفی گرما و سرما بر آثار هنری از سقف داده شده و همچنین سرویس‌های بهداشتی و آبدارخانه نیز در همین مجموعه تعبیه شده است به عبارتی همان‌طور که اشاره می‌شود «نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام» مجهزترین و حرفه‌ای‌ترین نگارخانه کشور با اغماض حداقل، در شرق کشور به شمار می‌آید که گشایش یافت.
    وی همچنین اضافه کرد: ما خوشحالیم که این امر مبارک برای استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد در آغازین روزهای سال انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انجام شد و امیدواریم گشایش این نگارخانه فرصتی خوبی برای عرضه آثار از سوی هنرمندان باشد؛ برنامه‌های دیگری نیز در این نگارخانه اجرایی خواهد شد که اطلاع‌رسانی می‌شود.
    معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در رابطه با هزینه بازسازی نگارخانه مجتمع فرهنگی_ هنری امام رضا(ع)، عنوان کرد: برای بازسازی این نمایشگاه حدود 100 میلیون تومان هزینه شده است.
    تحفه‌گر در بخش دیگری از این گفت‌وگو، به ارائه آماری از آثار به نمایش‌ گذاشته‌شده در «نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام» پرداخت و افزود: در این نمایشگاه، مجموعا 110 اثر که در کتاب «کتیبه نی» آثار خوشنویسان معاصر مشهد مقدس نیز به چاپ رسیده به علاوه چهار کار فیروزه، یک کار مس و یک اثر برگزیده عکس، از عکس‌های بسیار خوب و شاخص حرم مطهر رضوی، اثر محمدرضا لطفی به نمایش گذاشته شده که در مجموع حدود 120 اثر هستند.
    وی در همین راستا اضافه کرد: این آثار از 60 هنرمند خوشنویس، فیروزه‌کار، مس‌کار و یک عکاس در نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام به نمایش درآمده است.
    تحفه‌گر ادامه داد: نمایشگاه پایتخت فرهنگی جهان اسلام از چهارشنبه، ششم بهمن‌ماه به مدت یک هفته پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
    معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در رابطه با اهداف بازگشایی نگارخانه مجتمع فرهنگی_ هنری امام رضا(ع) با عنوان «نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام»، گفت: در خراسان رضوی به 39 نگارخانه مجوز داده شد که فعالیت دارند و «نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام» چهلمین نگارخانه است، یکی از اهدافی که در گشایش نگارخانه‌ها مورد توجه است، ارائه آثار و اتنقال تجربه‌ها بین هنرمندان داخلی و خارجی است همچنین با توجه به برنامه‌های هفته‌های فرهنگی که قرار است در کشورهای اسلامی برگزار شود، «نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام» می‌تواند مرکز ثقلی برای تجمع آثار هنری در جهت تبادل فرهنگی در حوزه هنرهای تجسمی باشد.
    راه‌اندازی نمایشگاه ویژه «هنرهای معاصر» در مشهد
    وی در پایان، از راه‌اندازی نمایشگاه ویژه «هنرهای معاصر» در آینده نزدیک در مشهد خبر داد و افزود: مدت‌ها است که علاقه‌مندیم این نمایشگاه برپا شود که امیدواریم «نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام» بستری برای این اتفاق باشد و پس از فراهم‌شدن مقدمات این کار در سال‌های آینده با توجه به خیل عظیم هنرمندان در تمامی رشته‌های هنری بتواند در اختیار آنان قرار بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت