در گالری مژده ؛

نمایشگاه نقاشی‌خط زوج هنرمند افتتاح می‌شود

عصر نمایشگاه- نمایشگاه نقاشی خط های فریبا نصیریان و کیارش یعقوبی عصر جمعه ۲۹ بهمن ماه ۹۵ در گالری مژده افتتاح می‌شود.

نمایشگاه نقاشی‌خط زوج هنرمند افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، عنوان این نمایشگاه «سی مرغ کهن» است که فریبا نصیریان و کیارش یعقوبی در آن 27 اثر نقاشی خط با تکنیک میکس مدیا شامل اشعاری از شعرای بزرگ ایران چون حافظ، سعدی و مولانا را با خط نستعلیق بر روی بوم به تماشا خواهندگذاشت، این دو هنرمند در این نمایشگاه به صورت مشترک بر روی این آثار متمرکز بوده اند.

    آثار این نمایشگاه را می توان به سه قسمت تقسیم کرد: کارهایی که نصیریان بخش نگارگری آن را عهده دار بوده و نسبت به خوشنویسی سهم بیشتری داشته، تابلوهایی که خوشنویسی های یعقوبی به صورت مستر در اثر آمده و به نگارگری مزین شده است و بخش سوم که شامل مرغ بسمل می شود که ریشه کهن داشته و با کمک گرافیک و خط  ارائه می شود.

    کیارش یعقوبی متولد 1357 تهران است. او فوق ممتاز انجمن خوشنویسان ایران است. آثار وی تاکنون برگزیده جشنواره خوشنویسی رضوی در سال 94 و 93  شده و  رتبه سوم بخش خوشنویسی نمایشگاه قرآن در سال 92، رتبه اول جشنواره خوشنویسی قلم تهران در سال 91 و ... را کسب کرده است. یعقوبی حضور در پنج نمایشگاه انفرادی و  بیش از 28 نمایشگاه گروهی خط و نقاشی خط در داخل و خارج از ایران در کشورترکیه ، امارات ، بحرین و...  را در کارنامه هنری خود دارد.

    فریبا نصیریان متولد 1356 تهران است.او در حدود 15 سال است که نقاشی ایرانی را تدریس می کند . نصیریان رتبه دوم مسابقات نگارگری صدف در سال 79 و رتبه دوم مسابقات تذهیب صدف در سال 79 را کسب کرده است. وی تاکنون دو نمایشگاه انفرادی برپا کرده و در نمایشگاه های متعدد گروهی در ایران ، کانادا، امارات، مالزی ، ترکیه و... شرکت داشته است.

    نمایشگاه نقاشی خط های «سی مرغ کهن» جمعه 29 بهمن ساعت 16 گشایش می یابد و تا ششم اسفندماه در گالری مژده برپا خواهد بود وعلاقمندان می توانند همه روزه (به جز شنبه ها که گالری تعطیل است) از این نمایشگاه ساعات 12 تا 20 در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18 شرقی، پلاک27، زنگ یک دیدن کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت