گالری گردی در پایتخت؛

نمایشگاه های فروش آخر سال در گالری ها کلید خورد

عصر نمایشگاه- این هفته در حالی گالری ها به استقبال نمایشگاه های جدید می روند که نهمین جشنواره تجسمی فجر به پایان راه می رسد و از سوی دیگر چهاردهمین جشن تصویر سال در آغاز راه قرار می گیرد.

نمایشگاه های فروش آخر سال در گالری ها کلید خورد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از مهر، جمعه این هفته قریب به 40 نمایشگاه در پایتخت افتتاح می شود که اکثر این نمایشگاه ها، نمایشگاه های گروهی فروش پایان سال گالری هاست. این در حالی است که از یکشنبه اول اسفند خانه هنرمندان ایران در اختیار جشن تصویر سال خواهد بود که آثاری در بخش های عکاسی، پوستر و کاریکاتور را به نمایش می گذارد. همچنین تنها تا 30 بهمن ماه فرصت باقی است تا از آثار نهمین جشنواره هنرهای تجسمی در موزه هنرهای معاصر دیدن کنید. در ادامه نگاهی داریم به برخی نمایشگاه های پایتخت که جمعه 29 بهمن افتتاح می شود.

    گالری شکوه: نقاشی های تازه حجت شکیبا  و مینا شکیبا عصر جمعه 29 بهمن ماه 95 به روی دیوار گالری شکوه می روند. عنوان این نمایشگاه «سال های ونکوور» است که حجت شکیبا  12 نقاشی مدرن مربوط به دوره قاجار ومینا شکیبا در آن  تعداد  25 تابلوی منظره با تکنیک رنگ روغن برروی بوم را در معرض تماشای عموم قرار داده اند.نمایشگاه  نقاشی های «سال های ونکوور» تا چهارم اسفند ماه 95 در گالری شکوه درخیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی کوچه امیرنوری، شماره 19  گالری شکوه دایر است.

    گالری مریم فصیحی هرندی:

    نگارخانه لاله: نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران برای ششمین سال متوالی از 29 بهمن ماه در نگارخانه لاله گشایش می‌یابد. هنرمندان حاضر در این رویداد، قیمت‌گذاری آثار گران بهای خود را به گونه‌ای ارائه کرده‌اند که از یک سو منجر به تقویت ذائقه بصری شهروندان شود و از سوی دیگر، به همگانی کردن هنر معاصر یاری رسانند. از این رو قیمت گذاری آثار، به گونه ای است که اقشار مختلف جامعه که درآمدهای متوسطی دارند بتوانند از لذت خرید و داشتن آثار هنرمندان شاخص بهره مند شوند. بالاترین بهای پرداخت برای خرید آثار در این نمایشگاه 700 هزار تومان است. نمایشگاه تا 25 اسفند ماه در نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله برقرار است.

    گالری آ: گالری «آ» در تازه ترین پروژه ی خود با عنوان « طراح ستاره دار»  فرصتی فراهم آورده تا بسیاری آثار به ‏جا مانده از این هنرمند بزرگ در معرض دید همگان قرار داده شود. ‏این نمایشگاه به کوشش امیر اثباتی، آرش تنهایی و امیر سقراطی  ‏در گالری آ واقع در خیابان کریم خان زند، ابتدای شهید عضدی (آبان جنوبی)، کوچه ارشد، پلاک هفت برپاست.

    گالری پردیس ملت: نمایشگاه فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران عصر جمعه 29 بهمن 1395 از ساعت 17 الی 21 در گالری پردیس ملت افتتاح می‌شود و دویست هنرمند با بیش از سیصد اثر در آن حضور دارند. نمایشگاه فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران تا روز جمعه 13 اسفندماه ادامه دارد و علاقه‌مندان برای دیدن و خرید از این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت 11 الی 20  به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی 2  مراجعه کنند.

    نگارخانه احسان:

    گالری آرت سنتر: نمایشگاهی از آثار دوره های مختلف کاری محمدعلی ترقی جاه، عصر جمعه 29 بهمن در آرت سنتر افتتاح خواهد شد. در ادامه نمایشگاه های مروری بر آثار پیشگامان هنر نوین ایران که در گالری‌های مجموعه آرت سنتر برگزار می شود، این مجموعه میزبان نمایشگاه مروری بر آثار «محمدعلی ترقی جاه» می شود. در این نمایشگاه که مروری بر دوره‌های مختلف کاری محمدعلی ترقی است، 30 اثر از آثار این هنرمند و فیلم مستندی درباره او به‌نمایش درخواهد آمد. نمایشگاه مروری بر آثار پیشگامان هنر نوین ایران در قالب نمایش آثار محمدعلی ترقی جاه از 29 بهمن تا 10 اسفند در آرت سنتر باغ به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، شماره 145، باغ انجمن خوشنویسان برگزار می شود.

    گالری سیحون: نمایشگاه نقاشی های رحیم مولاییان این جمعه در گالری سیحون افتتاح می شود و تا 11 اسفند ماه ادامه دارد. این گالری در خیابان وزرا، خیابان ‏چهارم، پلاک 11 واقع است.

    گالری مژده: نمایشگاه نقاشی خط‌های فریبا نصیریان و کیارش یعقوبی عصر جمعه 29 بهمن ماه 95 در گالری مژده افتتاح می‌شود. عنوان این نمایشگاه «سی مرغ کهن» است که فریبا نصیریان و کیارش یعقوبی در آن 27 اثر نقاشی خط با تکنیک میکس مدیا شامل اشعاری از شعرای بزرگ ایران چون حافظ، سعدی و مولانا را با خط نستعلیق روی بوم به تماشا خواهند گذاشت، این دو هنرمند در این نمایشگاه به صورت مشترک روی این آثار متمرکز بوده‌اند. نمایشگاه نقاشی خط‌های «سی‌مرغ کهن» جمعه 29 بهمن ساعت 16 گشایش می‌یابد و تا ششم اسفندماه در گالری مژده برپا خواهد بود وعلاقمندان می‌توانند همه روزه (به جز شنبه ها که گالری تعطیل است) از این نمایشگاه ساعات 12 تا 20 در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18 شرقی، پلاک27، زنگ یک دیدن کنند.

    موزه هنرهای دینی امام علی (ع): آیین گشایش نمایشگاه «بانوان خوش‌نویس ایران» در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) همراه با تقدیر از پنج بانوی استاد خوش‌نویسی برگزار می‌شود. در قالب این برنامه، از پنج بانوی استاد خوش‌نویسی، الهه خاتمی، سیده صغری حسینی، ازهار شرکا، زهره عباسی و زهره رییس‌الساداتی تجلیل خواهد شد و نمایشگاهی از آثار بانوان خوش‌نویس دوره‌ قاجار افتتاح می‌شود و تا 31 فروردین 96 در این موزه برپا خواهد بود. علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند روز پنج‌شنبه، 28 بهمن‌ماه ساعت 18 به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر، بلوار اسفندیار، شماره 35 مراجعه کنند.گ

    گالری آریانا:  «دچار» نام نمایشگاه بهاره افشاری نقاش، طراح لباس و بازیگر است. او قضاوت را دستمایه آثار خود قرار داده و با این عنوان سراغ چهره‌های مطرحی نظیر رضا کیانیان، مهران مدیری، آیدا سرکسیان (همسر احمد شاملو)، یاس (یاسر بختیاری)، فرزندان اکبر هاشمی، برانکو ایوانکوویچ، شمس لنگرودی، پوران درخشنده، ناصر محمدخانی، آمنه بهرامی، مسعود ده نمکی، رضا رشیدپور و حسین محجوب رفته است و نظر آنها را در مورد این موضوع جویا شده و آن را در قالب ویدیوآرت، عکس و حجم ارائه داده است. نمایشگاه «دچار» جمعه 29 بهمن ساعت 16 افتتاح می‌شود و تا ششم اسفندماه در گالری آریانا برپا خواهد بود. علاقمندان می‌توانند همه روزه (به جز شنبه ها که گالری تعطیل است) از این نمایشگاه در گالری آریانا به نشانی الهیه، انتهای مریم شرقی، فرشته پلاک 9 دیدن کنند.

    گالری ثالث: نمایشگاه پژوهشیِ «از کجا به کجا» با کیوریتوری سروشزاده جمعه 29 اسفند  درگالری ثالث افتتاح می شود. به گفته کیوریتور این نمایش با مشق هایی از آیـدین آغداشـلو، نصـرالله افجـه‌ای، بابـک اطمینانـی، فرح اصـولی، سـیمین بـهبهانی، صادق تیـرافکـن، کامبیـز درم‌بخـش، کریسـتف رضاعـی، مجتبـی رمـزی، رامتیـن زاد، نیـما زارع نهندی، گیزلـا وارگا سـینـایی، محمدرضـا شـاهرخی‌نـژاد، داوود شـهیـدی، عیـن‌الدین صـادق‌زاده، علی‌اکبـر صادقـی، ژازه طبـاطبایی، اشـکان عبدلی، محمدحسـین عمـاد، محمدحسین غلـام‌زاده، پری‌یـوش گنـجی و جواد مجـابـی همراه است.

    گالری هپتا: نمایشگاه «پساسنت» مجموعه‌ای از نقاشی‌های روح‌الله دلخانی روز جمعه 29 بهمن ماه در گالری هپتا به نمایش درمی‌آید. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از 10 اثر با تکنیک ترکیب مواد (رنگ روغن و اکرلیک) بر روی بوم‌هایی با ابعاد بزرگ به نمایش در می آید. گالری هپتا در خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بعد از خیابان شاداب بن‌بست نیکوشهر، شماره 3، طبقه همکف واقع شده است.

    گالری تم: «نمایشگاه سالانه آکادمی عکاسی هنرهای معاصر» امسال در دو بخش «نگاه ویژه» و «تبلیغات» در گالری تِم برگزار می شود. عکس‌های بخش نگاه ویژه از تاریخ جمعه 29 بهمن تا 5 اسفند و بخش تبلیغات از 6 تا 15 اسفند 95 بر روی دیوار می‌رود. نمایشگاه گردان "آکادمی فتو95 " محمد غفوری است و در بخش نگاه ویژه 30 اثر از 26 هنرمند به نمایش در می آید. گالری تِم همه روزه از 15 تا 19 میزبان علاقه مندان می باشد. این گالری در خیابان کریم خان زند، ابتدای نجات الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک 10 واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت