معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد

آموزش عمومی در فضای مجازی رویکرد نمایشگاه چهارم رسانه‌های دیجیتال انقلاب

عصر نمایشگاه- معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، آموزش عمومی در فضای مجازی را رویکردی مهم برای نمایشگاه چهارم رسانه‌های دیجیتال انقلاب مطرح کرد.

آموزش عمومی در فضای مجازی رویکرد نمایشگاه چهارم رسانه‌های دیجیتال انقلاب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، امیر خوراکیان در سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی اظهار کرد: این نمایشگاه به دلیل شناساندن توانایی‌های جوانان انقلابی که در بخش غیردولتی و با انگیزه‌های فردی خود فعالیت می‌کنند، ظرفیت بالایی دارد.

    وی با اشاره به اینکه شناسایی این جوانان می‌تواند به فعالیت حوزه فضای مجازی در کشور کمک کند، افزود: یکی از اولویت‌های این نمایشگاه باید آموزش‌های عمومی در ارتباط با فضای مجازی باشد که این موضوع در مرکز ملی فضای مجازی نیز مورد توجه قرار گرفته است. تحولات فضای مجازی زیاد است و این موضوع باید به مردم آموزش داده شود به خصوص اینکه ضمن این آموزش‌ها بدانند چطور رفتار فرزندانشان را در این فضا تنظیم کنند.

    وی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی عملکرد رسانه‌ها در آستانه انتخابات گفت: ما معتقدیم که شرایط کنونی انتخابات با گذشته کاملا تفاوت کرده و از جمله دلایل آن حضور کاربران در فضای مجازی به صورت جدی و گسترش نرم‌افزار‌هایی که به عنوان شبکه‌های پیام رسان برخط فعالیت می‌کنند، است.

    به گزارش تسنیم معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: در شرایط مذکور نقش فضای مجازی کاملاً متفاوت شده و باعث ایجاد حساسیت‌های بیشتر در این زمینه می‌شود، ما در این خصوص دو رویکرد را مدنظر داریم: رویکرد اول استفاده درست از ظرفیت مثبت فضای مجازی در ارتباط با انتخابات و تبلیغات ارزان در این فضا که معتقدیم فرصتی است تا مردم بیشتر با کاندیداها آشنا شوند.

    وی افزود: رویکرد دوم برخورد با چالش‌های جدی است که ممکن است آسیب‌هایی را در این فضا به دنبال خود ایجاد کند، لذا در این مورد مصوبات پیشنهادی خود را به شورای عالی فضای مجازی ارائه کردیم که مورد تصویب قرار گرفت و قرار است آیین‌نامه آن از سوی وزارت کشور ابلاغ شود، در این مصوبات تاکید شده که براساس قانون هر آنچه در فضای حقیقی در آستانه انتخابات باید رعایت شود، در فضای مجازی نیز‌ مورد توجه قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت