برنامه گالری‌های تهران در روزهای پایانی سال

عصر نمایشگاه- گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران در روزهای شلوغ آخر سال با برپایی نمایشگاه‌های متنوع تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

برنامه گالری‌های تهران در روزهای پایانی سال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایسنا، عکس‌های برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر در نمایشگاهی با عنوان «سیمرغ 35» افتتاح شده است. این نمایشگاه شامل 18 عکس از برگزیدگان جشنواره فیلم فجر است که توسط شمیم قنبری در مراسم اختتامیه جشنواره عکاسی شده و از ابتدای اسفند در معرض دید عموم قرار گرفته است.

    نمایشگاه عکس «سیمرغ 35» توسط پردیس سینمایی تماشا واقع در منطقه 18 شهرداری تهران وابسته به موسسه تصویر شهر برپا شده است.

    خانه عکاسان جوان

    نمایشگاه گروهی «عکس رخ ساقی» براساس رمان «سال بلوا» نوشته عباس معروفی در گالری خانه عکاسان جوان برپا می‌شود. این نمایشگاه که توسط حمزه اولیازاده کیوریت شده است با آثاری از مریم رمضانی، محمد اکبری، مریم کاتوزیان، مینا محبی، مریم تمجیدی، امیر بهادر سیاه‌کاری، مونا ادیب و زهرا منتظری 13 اسفندماه افتتاح می‌شود.

    نمایشگاه «عکس رخ ساقی» از 13 تا 19 اسفندماه در خانه عکاسان جوان به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان چهارم، شماره 3، طبقه دوم، واحد 3 برگزار می‌شود.

    تئاتر باران

    سهی‌بانو ذوالقدر بازیگر فیلم «جدایی نادر از سیمین» نمایشگاهی از آثار نقاشی‌اش را با عنوان «رنگ زندگی» در تئاتر باران برپا می‌کند. او در نقاشی‌هایش پست‌مدرن کار می‌کند و از تکنیک‌های مختلفی مانند اکریلیک و رنگ روغن برای اجرای آثارش بهره گرفته است.

    نمایشگاه این هنرمند 10 اسفندماه در گالری تئاتر باران افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا 15 اسفندماه از ساعت 11 تا 21 به نشانی خیابان انقلاب، ابتدای فلسطین جنوبی، شماره 292 مراجعه کنند.

    هنرستان هنرهای زیبای پسران

    هنرمندان جوان هنرستان هنرهای زیبای پسران تهران نمایشگاهی به احترام عباس کیارستمی تدارک دیده‌اند که شامل پوسترهایی از فیلم‌های «مشق شب»، «باد ما را خواهد برد»، «کلوزآپ»، «طعم گیلاس»، «خانه دوست کجاست؟» و... است.

    آثار نمایشگاه «مشق شب ما» توسط فرشید پارسی‌کیا با همکاری محمود منفرد، از میان آثار ردریک آراکلیان، علیرضا اسدی، محمدصادق باباوند، ایلیا حسن‌لو، مهراد حقیقی، کیوان حیدری‌زاده، مجتبی خسروی، روح‌الله رشدی، پارسا صابرنیا، آراد موسوی، پارسا مهدی، علی ناصری و کامیار هوشیار انتخاب شده‌اند.

    «مشق شب ما» ساعت ١٦ روز جمعه 13 اسفندماه در محل هنرستان تجسمی پسران واقع در خیابان انقلاب، ابتدای خیابان نورمحمدی، افتتاح می‌شود و تا هجدهم همین ماه ادامه دارد.

    موسسه فرهنگی هنری نگارستان

    نمایشگاهی از آثار نقاشی خسرو عمارلویی از 10 اسفندماه در موسسه فرهنگی - هنری نگارستان افتتاح شده است. او نمایشگاه خود را در سه بخش آبرنگ، کارهای تخصصی حیات وحش و آثار فانتزی (طبیعت‌سازی و تابلوهای تزئیناتی) برپا کرده است.

    این نمایشگاه تا 20 اسفندماه در موسسه فرهنگی - هنری نگارستان واقع در خیابان انقلاب، مقابل دانشگاه تهران، خیابان فخررازی، خیابان شهدای ژاندارمری (بین خیابان فخررازی و خیابان دانشگاه)، پلاک 58، واحد 18 ادامه خواهد داشت.

    موسسه فرهنگی - هنری صبا

    نمایشگاه «آبرنگ‌نگاران ایران» با مرور آثار چند نسل از نقاشان این عرصه گشایش یافته است. در این نمایشگاه برای نخستین‌بار 16 چهره پیشکسوت نقاشی آبرنگ ایران آثارشان را در کنار یکدیگر قرار داده‌اند.

    نمایشگاه «آبرنگ‌نگاران ایران» تا 16 اسفندماه در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی - هنری صبا میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

    خانه کاریکاتور

    نمایشگاه کاریکاتور ترامپ از نگاه کاریکاتوریست‌های ایرانی در خانه کاریکاتور برگزار شده است. در این نمایشگاه آثار هنرمندانی مانند عباس گودرزی، علیرضا پاکدل، بهرام ارجمندنیا، علی پاکنهاد، شهرام شیرزادی، محمدعلی رجبی، امین منتظری، مهدی عزیزی، سلمان طاهری، جابر اسدی، مهناز یزدانی، آرش فروغی و محمود آزادنیا در معرض دید عموم قرار گرفته است.

    علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند از 9 تا 15 اسفندماه 1395 از ساعت 9 تا 17 به نشانی تهران، خیابان شریعتی، تقاطع همت، خیابان گل‌نبی غربی، بعد از میدان شهید احمدی روشن (کتابی)، پلاک 44 مراجعه کنند.

    باغ موزه هنرهای ایرانی

    بخش ویژه تصویر سال با عنوان «پدربزرگ و مادر بزرگ ایرانی» برای بازدیدکنندگان تهرانی و مسافران نوروزی برپا می‌شود. در این بخش که 13 اسفندماه در باغ - موزه هنرهای ایرانی افتتاح می‌شود، عکس‌هایی که از مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های ایرانی به‌صورت پرتره، زندگی روزمره، حضور در آیین‌ها و مراسم ملی و مذهبی و سایر جنبه‌های زندگی‌شان (از جمله محل سکونت با حضور و یا با یادگاری‌های به‌جامانده از آن‌ها) گرفته شده باشند، ارائه خواهد شد.

    موزه ایرانی در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)، خیابان دکتر حسابی، شماره‌ 30 واقع است. نمایشگاه تا پایان فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

    نگارخانه ابراهیمی‌نژاد

    آثار هنرهای تجسمی گروهی از هنرمندان همزمان با روز درختکاری و تولد دوباره طبیعت با عنوان «ازدواج رنگ‌ها» به‌نمایش گذاشته می‌شوند. این نمایشگاه گروهی که در آن، آثاری از رشته‌های نقاشی، طراحی، کاریکاتور، عکس، خط و ... در آن نمایش داده می‌شود، 15 اسفندماه از ساعت 11 تا 18 در نگارخانه «ابراهیمی‌نژاد» افتتاح می‌شود.

    علاقمندان می‌توانند برای دیدن نمایشگاه هر روز از ساعت 14 تا 18 به مدت دو هفته به نگارخانه ابراهیمی‌نژاد واقع در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان نبرد، خیابان آهنگ، روبه‌روی بوستان یاس، کوچه نرگس، گلستان 2، ساختمان شماره 72 مراجعه کنند.

    گالری «دستان 2+»

    تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی بابک اطمینانی با عنوان «گستره‌های ارگانیک» گشایش یافته است. اطمینانی در این نمایشگاه مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

    این نمایشگاه تا 25 اسفندماه در گالری «دستان 2+» به نشانی خیابان فرشته، شماره 82، طبقه 2 از ساعت 11 تا 19 میزبان علاقه‌مندان است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

    دانشکده پزشکی دانشگاه تهران

    نمایشگاه مجسمه‌های فرهاد ابراهیمی با عنوان «تاثیر تغذیه بر آناتومی» در سالن سیتی‌سنتر دانشکده پزشکی دانشگاه تهران به نشانی خیابان قدس، خیابان پورسینا، ورودی شمالی دانشگاه تهران افتتاح شده است.

    مخاطبان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند تا 17 اسفند، هر روز (به‌جز پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها) از ساعت 10 تا 16 به محل برپایی آثار مراجعه کنند.

    ***

    همزمان با برپایی همایش علمی - پژوهشی «آجر و آجرکاری» در فرهنگستان هنر، نمایشگاهی مرتبط با این همایش برپا شده است. در این نمایشگاه بیش از 200 تصویر از مجموعه‌های شخصی پنج عکاس و متخصص هنر آجرکاری ایرانی به‌نمایش گذاشته شده است.

    نمایشگاه همایش ملی آجر و آجرکاری در هنر و معماری ایران تا 13 اسفندماه در نگارخانه آینه در موسسه فرهنگی هنری صبا، میزبان علاقه‌مندان به سرگذشت یکی از کهن‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای ایرانی خواهد بود.

    گالری ساربان

    احمد وکیلی تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی خود را پس از هفت سال برگزار کرده است. این نمایشگاه با عنوان «سی و سه» شامل مروری بر آثار سی‌وسه سال تجربه چاپ دستی احمد وکیلی است. همزمان با افتتاح نمایشگاه از کتاب «وکیل‌آباد» که به زندگی و آثار احمد وکیلی می‌پردازد، رونمایی شد.

    نمایشگاه «سی و سه» تا 16 اسفندماه در گالری «ساربان» به نشانی خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، شماره 130 هر روز (به‌جز سه‌شنبه‌ها) میزبان علاقه‌مندان است.

    گالری دلگشا

    «رویای مردگان» نمایشگاه نقاشی مهسا محمدی است که از ٢٩ بهمن‌ماه ساعت ١٦ در گالری دلگشا برپا شده است. ٤۰ قاب با محوریت «مرگ» که همه در سال گذشته با تکنیک آبرنگ، اکریلیک، مدادرنگی و ماژیک روی کاغذ و مقوا کشیده شده‌اند، در سایزهای مختلف نمایش داده می‌شوند.

    علاقه‌مندان برای دیدن «رویای مردگان» می‌توانند تا 17 اسفندماه هر روز از ساعت ١٢ تا ٢۰ به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک 30 مراجعه کنند.

    گالری سبحان

    محمدرضا جوادی‌نسب در تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی‌خط خود نقوش هندسی بناهای معروف تاریخی را روی بوم آورده است. حدود 15 اثر در ابعاد و اشکال مختلف در این نمایشگاه ارائه شده‌اند. این کارها از طول و عرض یک متر تا 1/5 متر و به‌شکل مربع، مستطیل، دایره و چند ضلعی هستند. تکنیک آثار هم ترکیب مواد، اکریلیک و مرکب است.

    این نمایشگاه تا 13 اسفند از ساعت 16 تا 19 در گالری «سبحان» به نشانی کامرانیه شمالی، جنب دامپزشکی، خیابان عباسی، کوچه پیشتاز، بن‌بست بعثت، شماره 4 گشایش می‌یابد و از 8 میزبان علاقه‌مندان است.

    خانه هنرمندان ایران

    نمایشگاه چهاردهمین جشن تصویر سال با ارائه آثاری در زمینه عکس، پوستر و کاریکاتور در خانه هنرمندان ایران گشایش یافته است. نمایش عکس‌هایی از رحلت آیت‌الله رفسنجانی و فاجعه پلاسکو از بخش‌های ویژه این دوره از جشن تصویر سال است.

    نمایشگاه چهاردهمین جشن تصویر سال از اول تا 20 اسفندماه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

    موزه هنرهای دینی امام علی (ع)

    نمایشگاه «بانوان خوش‌نویس ایران» در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برپا شده است.

    علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند تا 31 فروردین ماه 1396 به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر، بلوار اسفندیار، شماره 35 مراجعه کنند.

    گالری ویستا

    نمایشگاه چاپ دستی، کلاژ و مجسمه‌های ثمیلا امیرابراهیمی با الهام از نقش‌مایه‌های ایرانی گشایش یافته است. این هنرمند در نمایشگاه خود نمای کامل و جامعی از فعالیت خود روی نقش‌مایه‌های باستانی ایران را به‌نمایش گذاشته است.

    این هنرمند در کنار نمایشگاه که در آن 37 چاپ دستی و کلاژ، 32 مجسمه و 13 مونوپرینت را به‌نمایش درآورده، کتابی هم با عنوان «باستانی‌ها» در 104 صفحه و به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کرده است.

    نمایشگاه مروری بر دو دوره کار چاپ دستی و مجسمه‌های چوبی ثمیلا امیرابراهیمی تا 15 اسفندماه در گالری «ویستا» به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، شماره 11 برپاست.

    گالری پردیس ملت

    نمایشگاه فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران در گالری پردیس ملت افتتاح شده است و 200 هنرمند با بیش از 300 اثر در آن حضور دارند.

    از جمله هنرمندانی که در این دوره از فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران آثارشان به نمایش و فروش گذاشته شده، می‌توان به کامبیز درمبخش، کتایون مقدم، عربعلی شروه، آریا اقبال، رضا بانگیز، اسدالله کیانی، بهزاد شیشه‌گران و سیروس آقاخانی اشاره کرد.

    علاقه‌مندان برای دیدن و خرید از این نمایشگاه می‌توانند تا 13 اسفند هر روز از ساعت 11 تا 20 به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی 2 مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت