مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

۵۰ جشنواره روستایی نوروزی در گلستان برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از برگزاری ۵۰ جشنواره روستایی و پنج جشن نوروزگاه در نوروز ۹۶ در استان خبر داد.

۵۰ جشنواره روستایی نوروزی در گلستان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، ابراهیم کریمی اظهار کرد: امسال در کنار شعار «نوروز متفاوت» هر استان هم برای خود شعاری را در نظر گرفته و به تصویب رساند.

    وی به اهداف انتخاب این شعارها هم اشاره کرد و افزود: درواقع تلاش کردیم در کنار انتخاب شعار یک موضوع استانی را اثبات کرده و به تصویب برسانیم.

    گلستان پایتخت اکو توریسم

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: همیشه مدعی بودیم گلستان نگارستان ایران و پایتخت اکو توریسم کشور است و باوجوداینکه استان‌های دیگری هم مدعی این نام بودند نهایت «پایتخت اکو توریسم» به نام گلستان ثبت شد.

    وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم نوروز متفاوتی را برای گلستان رقم بزنیم چندین برنامه شاخص برای این ایام در دستور کاردیده شده است.

    کریمی به این برنامه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: دو نمایشگاه مشترک نورزی با استان‌های مازندران و خراسان شمالی در ورودی استان از سمت غرب و شرق و هر دو به میزبانی گلستان برگزار می‌شود.

    وی یادآور شد: میزبانی هردو نمایشگاه در غرب و شرق استان (بندرگز و گالیکش) به گلستان سپرده شد چراکه پیشنهاد دهنده این نمایشگاه گلستان بود.

    برگزاری پنج نوروز گاه در سه شهرستان

    وی از برگزاری پنج نوروز گاه در سه شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به ثبت جهانی آئین نوروز امسال نوروز گاه در سه شهر گرگان، گنبدکاووس و آق‌قلا به شکل ویژه و گسترده و با حضور همه اقوام به‌ویژه قوم ترکمن برگزار می‌شود.

    وی با یادآوری اینکه در جشن نوروز گاه آیین نوروزی، آداب و سنن و فرهنگ مردم به نمایش گذاشته می‌شود از برگزاری جشن نوروز گاه روستایی در گنبدکاووس و نوروز گاه مرزی در اینچه برون خبر داد.

    کریمی همچنین از اجرای طرح همیار گردشگر، انتخاب شهر برتر در حوزه خدمات سفر و برگزاری 50 جشنواره روستایی در روستاهای هدف گردشگری استان خبر داد و از آن‌ها به‌عنوان سایر برنامه‌های ویژه نوروز متفاوت در گلستان نام برد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت