با حضور استاندار سمنان؛

نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی شاهرود گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی شهرستان شاهرود، شامگاه پنجشنبه با حضور استاندار سمنان گشایش یافت.

نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی شاهرود گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، استاندار سمنان در آیین گشایش این نمایشگاه، با تقدیر از زحمات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در برپایی آن گفت: این کار علاوه بر زنده نگه داشتن سنت های دیرین شهرستان، شکوفه لبخند را نیز بر لب های مسافران و شهروندان می نشاند.

    محمدرضا خباز با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) یادآور شد: شیعیان در شادی ائمه (ع) شاد بوده و در غم آنان نیز اندوهگین هستند.
    وی افزود: علامت شیعه بودن عزاداری در سوگ حضرت فاطمه زهرا(س) و شادمانی در جشن ولادت این بزرگ بانویی است که به تعبیر امام راحل (ره)، حتی انبیای عظام الهی نیز به پای او نمی رسند.
    نماینده مردم شاهرود و میامی نیز در این آیین گفت: سال های زیادی است که مردم این منطقه زائرپذیر هستند و با برپایی چنین نمایشگاه هایی می توان استعدادهای خوب گردشگری شهرستان را پیش روی مسافران به نمایش گذاشت.
    سید حسن حسینی شاهرودی افزود: با وجود این توانایی، باید فضایی به صورت دائمی برای نمایش این توانمندی فراهم شود.
    وی استفاده از بافت سنتی شهر را برای پذیرش مسافران مناسب دانست و گفت: باید مانند روستاهای هدف گردشگری، اقامت گاه های بوم گردی را در بافت تاریخی شهر نیز ایجاد کرد تا مردم دیگر شهرها با اخلاق خوش و آداب و رسوم شاهرودی ها آشنا شوند.
    نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی شاهرود تا پایان تعطیلات نوروزی در محل میدان الغدیر این شهر برپا است. در این نمایشگاه 50 غرفه برای فروش محصولات صنایع دستی و غرفه هایی نیز برای خدمات رسانی نیروهای امدادی و انتظامی برای مسافران دایر است.
    از نمایشگاه نوروزی گذشته شاهرود حدود 50 هزار گردشگر دیدن کرد و قریب به 10 میلیارد ریال از صنایع دستی شاهرود به فروش رفت.
    انواع تولیدات صنایع دستی از جمله نمد ابرسج، دست بافته های سنتی کلاته خیج، جاجیم مجن، گلیم رضا آباد خوارتوران، سفال، سرامیک، معرق چوب، مس و دیگر نمونه های صنایع دستی در این نمایشگاه ها عرضه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت