نمایشگاه نوروزی صنایع دستی با حضور وزیر کشور در قزوین افتتاح شد

عصر نمایشگاه- در دومین روز از سال نو در مراسمی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و هنرهای سنتی در مجموعه دولتخانه صفوی قزوین گشایش یافت.

نمایشگاه نوروزی صنایع دستی با حضور وزیر کشور در قزوین افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از  ایرنا، این نمایشگاه در 35 غرفه برپا شده و تا 12 فروردین پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان خواهد بود.
    در این نمایشگاه، صنایع دستی بومی مربوط به نگارگری، قلمدان سازی، سوزن دوزی، حکاکی، قلم زنی، فرش بافی و بافت انواع قالی و گلیم، جاجیم بافی، سفالگری، چلنگری، خوشنویسی، معرق، شیشه تراشی، ساخت آلات موسیقی و پن بافی به نمایش گذاشته شده است.
    در این نمایشگاه همچنین انواع شیرینی‌جات سنتی قزوین پخت و در معرض نمایش و فروش قرار گرفته است.
    معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین روز یکشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه برای استقبال از میهمانان نوروزی جهت تهیه سوغات و آشنایی با صنایع دستی و هنرهای سنتی قزوین و برای دوازدهمین سال پیاپی برپا شده است.
    سید میثم حصاری افزود: باتوجه به حجم بالای سفرهای نوروزی که هرسال سهم عمده‌ای در رونق گردشگری داخلی ایفا می‌کند، معرفی و شناساندن فرهنگ،تاریخ و هنر هر استان به گردشگران این ایام از وظائف مهم سازمان میراث فرهنگی به شمار می رود.
    حصاری افزود: در این نمایشگاه سعی شده تا همه صنایع دستی و هنرهای سنتی کاربردی و احیا شده قزوین جهت آشنایی علاقه مندان عرضه شود.
    این مسئول خاطرنشان کرد: قزوین با توجه به غنای تاریخی و فرهنگی بالا و تنوع صنایع دستی می تواند در زمینه تولید و ارایه صنایع دستی و هنرهای سنتی به یک قطب در کشور تبدیل شود.
    حصاری همچنین یادآور شد: در این نمایشگاه علاوه بر قزوین غرفه هایی از آذربایجان شرقی،اصفهان،زنجان،همدان و البرز نیز حضور دارند.
    وی یادآور شد: هنرمندان حاضر در این نمایشگاه آثار خود را به صورت کارگاهی همه روزه از ساعت 9 صبح تا 21شب نمایش داده و عرضه می کنند.
    این مسئول همچنین گفت: پن بافی، موج بافی، رودوزی های سنتی،تراش شیشه،نقاشی روی صدف، معرق کاری، مشبک کاری، گره چینی و عروسک بافی از جمله فعالیت های هنرمندان این نمایشگاه است.
    حصاری اضافه کرد: پخت نان محلی قزوین و انواع آش همه روز در محل نمایشگاه انجام می شود و در روزهای پایانی نمایشگاه نیز شاهد پخت سمنو در مجموعه دولتخانه صفویه خواهیم بود.
    دولتخانه صفوی که محل برپایی این نمایشگاه است، مقر حکمرانی صفویان در دوره پایتختی قزوین بوده است.
    در این مجموعه بناهایی چون کاخ چهلستون، سردرب عالی قاپو، حیاط نظمیه و مدرسه امید و گراند هتل به یادگار باقی مانده است.
    استان قزوین با دربرگیری یک درصد مساحت کشور، دارای یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی در فهرست آثار ملی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت