برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌های کشور در سقز

عصر نمایشگاه- جشنواره اقوام، آیین های نوروزی و نمایشگاهی شامل عرضه و نمایش صنایع دستی، سوغات و هدایایی استان‌های کشور و همچنین اجرای آیین‌های نوروزی اقوام مختلف در پارک کوثر شهرستان سقز به مناسبت ایام تعطیلات نوروز ۹۶ دائر و تا ۱۲ فروردین ماه آماده بازدید گردشگران است.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌های کشور در سقز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایسنا، مسئول میراث فرهنگی شهرستان سقز درباره این نمایشگاه گفت: به منظور معرفی و نمایش توانمندی‌های صنایع دستی و اجرای آیین‌های نوروزی استان کردستان، شهرستان سقز و استان‌های سراسر کشور این جشنواره و نمایشگاه برپا شده و تا دوازدهم فروردین ماه 96 دائر و آماده بازدید و استقبال از مهمانان و گردشگران نوروزی است.

    حمید گلالی‌پور افزود: بخش نمایشگاه مشتمل بر 60 غرفه متنوع شامل غرفه عرضه غذاهای محلی، کلاش، صنایع دستی منطقه هوارمان، لباس‌های محلی، منبت، چاقوی زنجان، خیاطی بصورت ورک شاپ، سوغات اصفهان و یزد، سوغات کرمانشاه و آذربایجان شرقی و غربی، پنیر محلی، ابزارهای سنتی و بومی استانها، سوغات سقز و سایر استانهای کشور است.

    وی عنوان کرد: در این نمایشگاه همچنین صنایع دستی و سوغات استان‌های سراسر کشور از جمله اصفهان، یزد، قم، گلستان، خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، زنجان، سایر استان‌های کشور و شهرستان‌های کردستان به نمایش گذاشته شده است.

    مسئول شهرستان سقز ادامه داد: در بخش آیین‌های نوروزی برنامه‌های از جمله موسیقی سنتی همراه با رقص محلی لری و کردی، اسب سواری و مراسم میر نوروزی اجرا خواهد شد.

    وی اظهار کرد: این جشنواره و نمایشگاه با همکاری فرمانداری، شهرداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت و این اداره برنامه ریزی و طی ایام تعطیلات نوروز آماده بازدید گردشگران است.

    معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج نیز از آغاز جشن‌های نوروزی به مناسبت فرا رسیدن سال نو خبر داد و گفت: این جشن‌ها تا 11 فروردین ماه در پارک 28 دی برگزار می‌شود.

    سرکوت نجفی اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی  شهر سنندج هر ساله در ایام نوروز و در راستای ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان و مسافران نوروزی اقدام به برگزاری جشن‌های نوروزی در آبیدر می‌کند. امسال هم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمهیدات لازم جهت برگزاری جشن نوروزی صورت گرفته است.

    وی افزود: امسال در این جشن‌ها، هنرمندان محبوب عرصه موسیقی استان کردستان حضور دارند و علاوه بر اجرای موسیقی، گروه نمایش و همچین گروه هه‌لپه‌رکی(رقص کردی) به اجرای برنامه می‌پردازند. در کنار اجرای جشن‌های نوروزی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کردستان و غذاهای سنتی هم برپا شده است.

    معاون فرهنگی وامور اجتماعی شهرداری سنندج ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه جشن نوروزی در پارک 28 دی بتوانیم موجبات رضایت مندی شهروندان و مسافران نوروزی را فراهم کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت