حضور نمایندگان ۲۰ استان در نمایشگاه ملی صنایع دستی نوشهر

عصر نمایشگاه- رئیس اداره گردشگری و صنایع دستی نوشهر از آغاز به کار نمایشگاه ملی صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

حضور نمایندگان ۲۰ استان در نمایشگاه ملی صنایع دستی نوشهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایسنا، مهدی اسحاقی اظهار کرد: نمایشگاه ملی صنایع دستی با 104 غرفه و حضور 20 استان از شنبه تا پایان نوروز فعالیت دارد. در این نمایشگاه 15 غرفه مختص ارائه سوغات استان های مختلف است.

    رئیس اداره گردشگری و صنایع دستی نوشهر در مورد آخرین تعداد آمار اقامت نوروزی در این شهرستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا امروز بیش از 920 هزار نفر در مراکز اقامتی، هتل ها، اسکان فرهنگیان، هتل آپارتمان ها، خانه مسافر و کمپ ها اقامت داشتند که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

    اسحاقی از ساماندهی بیش از 300 خانه مسافر در نوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: مناطق نمونه گردشگری سی سنگان، سیترا و آویدر در خدمت مسافران و گردشگران است. همچنین روستای تاریخی کندلوس در بخش کجور با موزه مردم شناسی به عنوان روستای هدف گردشگری پذیرای مسافران است.

    مهران حسنی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در مورد صنایع دستی این استان، اظهار کرد: صاحبان فن در مازندران همواره با عشق به زیبایی، وسایل مادی زندگی را ایجاد کردند.

    وی تصریح کرد: دستان هنرمند، ذهن مستقل، پویا و اندیشه جستجوگرشان مجموعه ای دیدنی و شایسته تحسین را از گذشته های دور برای آیندگان به یادگار گذاشتند.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: امروزه به منظور توسعه گردشگری، ضروری است تا تشکیلات مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رابطه بسیار مستحکم و هماهنگی مطلوبی داشته باشد.

    حسنی افزود: بخش مهمی از زمان هر گردشگر به بازدید از جاذبه ها، آثار تاریخی و طبیعی اختصاص می یابد و محل اقامت و اسکان گردشگران می توان معرف میراث و صنایع دستی باشد. با حمایت و تقویت صنایع دستی، اشتغال و ارزی آوری ایجاد می شود.

    وی گفت: ایجاد اشتغال و کسب درآمد جاذبه گردشگری، حفظ و بقای آداب و رسوم قومی و کسب درآمد ارزی می‌تواند از پیامدهای رونق صنایع دستی باشد. نرخ بیکاری در مازندران از یک سو و اشتغالزایی در صنایع دستی از سوی دیگر توجه ویژه به این صنعت را می‌طلبد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت