در دانشگاه نرمال شرقی چین در شهر بندری شانگهای ؛

گشایش نمایشگاه «ماه فرهنگی ایران» در شانگهای

عصر نمایشگاه- ماه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران از جاده ابریشم» با برگزاری مراسمی در دانشگاه نرمال شرقی چین در شهر بندری شانگهای گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه «ماه فرهنگی ایران» در شانگهای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، ایرنا، در این مراسم که به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شانگهای و با همکاری رئیس دانشگاه نرمال شرقی چین برگزار شد، تمدن درخشان ایران زمین در قالب تصاویر زیبا به نمایش گذاشته شده است.
    «هو شیا مینگ»، معاون این دانشگاه در سخنانی، برگزاری نمایشگاه فرهنگی ایران در قالب طرح جاده ابریشم جدید را ایده ای جالب توجه دانست که می تواند تمدن بیش از 2 هزار ساله ایران را به نمایش بگذارد.
    وی با بیان اینکه دو کشور ایران و چین از گذشته های دور روابط فرهنگی و تجاری زیادی با یکدیگر دارند، اظهار داشت: آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، نمایانگر تمدن درخشان ایران است و زمانیکه به صنایع دستی، نقاشی، نگارگری و هنرها و فیلم‌های ایران می‌نگرید در آن عشق و محبتی می‌بینید که شما را به خود جذب می‌کند.
    «بهنام آزاد»، وابسته فرهنگی کشورمان در شانگهای نیز در سخنانی به تاریخ غنی فرهنگ و تمدن ایران و همچنین مناسبات خوب و تاریخی دو کشور ایران و چین اشاره کرد.
    وی گفت که بی‌شک جاده ابریشم در طول دوران رونق و پویایی خود، اصلی‌ترین رشته پیوستگی تجاری و تاثیرگذارترین پیوند فرهنگی بین مردم ایران، چین و کشورهای مختلف بوده و بر بستر آن علاوه بر داد و ستد کالاهای تجاری و بازرگانی، کالاهای فرهنگی و هنری، فکر و اندیشه‌های دینی و بشری نیز مبادله می‌شده است.
    «آزاد» یادآور شد: چین و ایران در دوره‌های مختلف تاریخی مناسبات نزدیکی داشتند و رفت و آمد تاجران، هنرمندان و اقشار مختلف از ایران به چین تاثیراتی را رقم زده است که از این رو دو کشور از میراث‌داران مهم‌ تمدن‌های بشر هستند.
    خانم «رن یائو»، استاد دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای نیز در سخنانی یادآور شد که ایران امروز بخشی از امپراتوری و تمدن ایران باستان است و تمدن ایران درخشان‌ترین، مبتکرانه‌ترین معماری، فرهنگ و هنر را در خود جای داده است.
    گفتنی است، نمایشگاه «فرهنگ و هنر ایران از جاده ابریشم» به مدت یک ماه با ارائه تصاویر اماکن تاریخی و مناظر ایران زمین، لباس‌های محلی، کتب نفیس، صنایع دستی، فرش و تابلو فرش میزبان بازدیدکنندگان است.
    همچنین در حاشیه این نمایشگاه هشت فیلم ایرانی به زبان چینی برای بازدیدکنندگان در طول مدت برپایی نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت