مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه برگزار می کند

نمایشگاه عکس تاریخی ایران از نگاه عکاسان دانمارکی

عصر نمایشگاه- در این نمایشگاه که با همکاری مسئولان دو کشور در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه برگزارشد، عکس های تاریخی عکاسان دانمارکی از ایران به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه عکس تاریخی ایران از نگاه عکاسان دانمارکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،سفیر دانمارک در ایران امروز در مراسم رونمایی از " نمایشگاه عکس تاریخی ایران از نگاه عکاسان دانمارکی" شرکت و بر گسترش همکاری های تهران - کپنهاک تاکید کرد.

    دنی عدنان سفیر دانمارک در ایران که در این مراسم حضور داشت ضمن اشاره به اهمیت همکاری بین تهران - کپنهاک خاطرنشان کرد: علاوه بر این نمایشگاه عکس باستان‌شناسان ایرانی و دانمارکی در کوههای زاگرس در حال حفاری برای به دست آوردن کشف این حقیقت هستند که آیا اولین زندگی در این منطقه شکل گرفته است یا خیر که این جست‌وجوها باعث شد که اولین آثار پخت نان و گندم در این مناطق به دست بیاید.

    سفیر دانمارک در ایران تاکید کرد: تهران و کپنهاک در دوران پسابرجام می توانند تعاملات خود در بخش‌های مختلف از جمله برگزاری چنین نمایشگاههایی را گسترش بدهند و دانمارک آماده گسترش این همکاری ها با ایران است.

    بیات سفیر سابق ایران در دانمارک نیز تاکید کرد: با بازشدن درهای روابط ما با اروپا شاهد تمایل شرکت های دانمارکی برای حضور در بازارهای ایران هستیم.

    وی ادامه داد: وزیر خارجه دانمارک در آذرماه امسال با هیئتی متشکل از 60 شرکت تجاری به تهران سفر کردند و به نوعی با این سفر آغاز روابط مجدد دو کشور رقم خورد.

    سفیرسابق کشورمان در کپنهاک با اشاره به رونمایی از گزیده "عکس های تاریخی ایران از نگاه عکاسان دانمارکی " گفت: اهمیت این عکس ها این است که در آن سال ها دوربین عکاسی در ایران بسیار اندک بود و دراختیار مردم عادی قرار نداشت.

    وی ادامه داد:مهندسان دانمارکی در آن زمان علاوه بر عکاسی از روند ساخت خط آهن جنوب-شمال ایران در سال 1312 خورشیدی از زندگی مردم هم عکاسی کرده اند و به همین دلیل این عکس ها علاوه بر قدمت تاریخی از نظر اجتماعی هم برای ما اهمیت دارند و ما از دانمارک و شرکت "کووی" برای برگزاری این نمایشگاه سپاسگزار هستیم.

    دامن پاک جامی معاون پژوهش مرکز آموزش و پژوهش های بین الملل وزارت خارجه و سفیر اسبق ایران در کپنهاک نیز گفت: شرکت های دانمارکی در زمان تحریم هم همکاری های های خوبی داشتند و یک شرکت داروسازی معتبر دانمارکی با وجود اینکه به دلیل تحریم ها امکان دریافت پول از ایران را نداشت، داروهای مورد نیاز ایران را به کشور صادر و اعلام کرد که هرزمان تحریم ها برداشته شدند پول خود را دریافت خواهد کرد.

    توماس مایر معاون مدیر عامل شرکت دانمارکی "کووی" هم در پاسخ به این سئوال که چرا یک شرکت تجاری با وجود هزینه بر بودن نگهداری از این آرشیو عکس های تاریخی این هزینه ها را متحمل می شود گفت: به عنوان یک شرکت مهندسی که پروژه‌های زیادی را در کشورهای مختلف به عهده دارد عکس ها و اسناد برخی پروژهای مهم را آرشیو و نگهداری می کنیم.

    به گزارش ایسنا ،در انتهای مراسم سفیر دانمارک در ایران نمایشگاه "عکس های تاریخی ایران از نگاه عکاسان دانمارکی" را افتتاح کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت