از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران؛

برگزاری نمایشگاه ایران شناسی و گسترش زبان فارسی در الجزایر

عصر نمایشگاه- در راستای گسترش و تقویت روابط علمی و فرهنگی میان ایران و الجزایر، نمایشگاه ایران شناسی با عنوان «تمدن ایران، گذشته و آینده» در مرکز آموزش زبان‌های خارجی وابسته به دانشگاه الجزایر برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه ایران شناسی و گسترش زبان فارسی در الجزایر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،در این نمایشگاه عکس‌هایی از آثار طبیعی، میراث فرهنگی و پیشرفت های علمی و دستاوردهای فرهنگی ایرانِ امروز به نمایش گذاشته شد. علاوه بر این، بازدید کنندگان با بخشی از صنایع دستی و هنری ایران آشنا شدند.

    گفتنی است ،این مراسم که با همت سفارت جمهوری اسلامی ایران، رایزنی فرهنگی و جمعی از دانشجویان علاقه مند به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی برگزار شد با استقبال گسترده دانشجویان، خصوصا دانش پژوهان و استادان بخش تاریخ و علوم سیاسی این دانشگاه مواجه شد.

    همچنین پس از بازدید از نمایشگاه ابتدا خانم دکتر« قیدوم »معاون روابط بین الملل دانشگاه ضمن تقدیر از تلاش دانشجویان و استاد ایرانی اعزامی ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و الجزایر هر چه بیشتر تقویت و گسترش یابد و در آینده نزدیک با برپایی نمایشگاه های دیگر شاهد توسعه مناسبات فیمابین باشیم.

    خانم دکتر« شریفه غطاس» مدیر مرکز آموزش زبانهای خارجی نیز با اشاره به گستره فرهنگ و تمدن عظیم ایرانی از اقبال دانشجویان این مرکز به آموختن زبان فارسی اظهار خرسندی نمود و ابراز امیدواری کرد که زمینه جذب دانشجویان بیشتر به این فرهنگ کهن و تمدن بزرگ و باستانی فراهم شود.

    دکتر دهقانیان استاد اعزامی نیز در سخنرانی کوتاهی با تشریح نقش زبان در تعاطی افکار واندیشه ها ابراز داشت امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به تعامل و گفت‌وگو دارد و آموختن زبان باب مفاهمه میان فرهنگ‌ها را باز می کند.

    وی ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه زمینه شناخت بهتر و بیشتر عمق فرهنگی دو کشور ایران و الجزایر را فراهم آورد.

    امیر موسوی رایزن فرهنگی سفارت نیز طی سخنانی به توانمندی ها و ظرفیت های بالای علمی و تکنیکی ایران و همچنین تفاهمات امضا شده در سفر اخیر هیات عالی رتبه ایرانی به الجزایر اشاره کرد و با نوید گسترش روابط ایران و الجزایر در آینده نزدیک در کلیه زمینه ها خصوصا روابط علمی و دانشگاهی و تاسیس کرسی زبان فارسی گفت دانش آموختگان رشته زبان فارسی خواهند توانست با تسلط بر زبان فارسی، زمینه پیوند هر چه بیشتر دو ملت و تقویت روابط را فراهم کنند.

    شایان ذکر است در اجرای توافقات و پیگیری های انجام شده در یک سال اخیر مجموعا سه دانشگاه و مرکز علمی الجزایر به آموزش زبان فارسی می پردازند و هم اکنون بیش از 250 دانشجو، واحد زبان فارسی را انتخاب و مشغول فراگیری آن هستند.

    پیش بینی می شود با اجرای یادداشت تفاهم همکاریهای علمی، آموزشی که در آذرماه امسال در جریان کمیسیون عالی مشترک دو کشور در الجزایر به امضاء رسید روابط علمی دانشگاهی ایران و الجزایر در زمینه های مختلف خصوصا اعطای متقابل بورسیه در مقطع تحصیلات تکمیلی و فراهم سازی فرصتهای مطالعاتی بیش از پیش توسعه می یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت