خانواده ایرانی به باغ موزه قصر می رود؛

نمایشگاهی به یاد «شروه»

عصر نمایشگاه- در حالیکه این هفته نمایشگاهی به یاد عربعلی شروه در خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود، نمایشگاه دیگری آثاری از این هنرمند را به نمایش می گذارد.

نمایشگاهی به یاد «شروه»
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، در دومین آدینه شهریور ماه گالری های تهران میزبان شمار زیادی افتتاحیه خواهند بو از افتتاح بخش جنبی نهمین نمایشگاه عکس های برتر سال دوربین دات نت تا برپایی نمایشگاهی به یاد عربعلی شروه. در ادامه نگاهی به برخی افتتاحیه های پایتخت در این هفته داریم.

    باغ موزه قصر: ​بخش جنبی نهمین نمایشگاه عکس های برترسال دوربین دات نت جمعه 10 شهریورماه ساعت 17 تا 20 در باغ موزه قصر افتتاح می شود. در این نمایشگاه، عکس های منتخب سال 95 از 134 عکاس در بخش جاذبه های گردشگری و 105 عکاس در بخش خانواده ایرانی در گالری موزه مارکف در اندازه 40 در 30 سانتیمتر به نمایش درمی آید. 239 عکاس حاضر در بخش جنبی نمایشگاه از 696 عکاس شرکت کننده در نمایشگاه، توسط هیات انتخاب برگزیده شدند. باغ مزه قصر در انتهای خیابان مطهری، بعد از خیابان شریعتی، میدان پلیس واقع است.

    کالری فردا: نمایشگاه «پیراهن گلدار» که به نمایش آثار نقاشی مهری سیاوشی اختصاص دارد، بر اساس هایکوهای سهیل محمودی کشیده شده است و جمعه 10 شهریور در گالری فردا به نمایش در می آید. این هنرمند جوان آثارش را با الهام از این اشعار روایت کرده و آثار را نیز با مشورت خود شاعر کشیده است. در این نمایشگاه 25 اثر از این هنرمند به نمایش درخواهد آمد. این نمایشگاه از دهم تا شانزدهم مرداد ماه در گالری فردا برپا خواهد شد و علاقه مندان برای دیدن آن می‌ توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2 واحد 2 مراجعه کنند.

    خانه هنرمندان ایران: نمایشگاه آثار نقاشی 20 هرمند به یاد عربعلی شروه از 9 تا 17 شهریور در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.در این نمایشگاه که به همت دوستان و شاگردان عربعلی شروه برگزار می شود، از هر هنرمند نقاش سه اثر در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد. در این نمایشگاه آثار نقاشی سیروس آقاخانی، یعقوب امدادیان، رضا بانگیز، هما توکلی، فروغ خوشنویس، سمیرا دریا، آذین رستمی، عربعلی شروه، ترانه صادقیان، علی اکبر صنعتی، کیوان عسگری، محمدهادی فدوی، لیلا فرخی، محمد رضا فیروزه ای، نیلوفر قادری نژاد، مرضیه قره داغی، ناصر محمدی، میثم نژادرسولی، احمد وکیلی و رضا هدایت در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

    گالری پروژه های آران: نخستین» عنوان نمایشگاهی از آثاری است که با چوب و یا روی چوب خلق شده‌ اند. این نمایشگاه به عنوان پروژه‌ ای تعریف شده در گالری آران و به پیشنهاد این گالری توسط اکرم احمدی توانا گردآوری شده است. نمایشگاه «نخستین» در برگیرنده آثاری از 15 هنرمند از سه نسل مختلف هنرهای تجسمی کشور است. عربعلی شروه، محمدعلی مددی و مهدی سحابی هنرمندان فقیدی هستند که نمایشگاه نیز با یاد آنان برگزار می‌ شود. دیگر هنرمندان حاضر در این نمایشگاه محسن وزیری‌ مقدم، بهروز امیری‌ راد، منصور طبیب‌ زاده، مجید کامرانی، فرهاد اهرارنیا، هومن سلیمی، شقایق عربی، بهداد لاهوتی، مهدی رنگچی، شهریار قرایی، یاشار آذر امدادیان و محمد مروستی هستند که آثارشان مورد خوانش قرار گرفته است. نمایشگاه «نخستین» از ساعت 16 روز جمعه 10 شهریور افتتاح و تا 7 مهرماه در گالری پروژه‌های آران واقع درخیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5 میزبان علاقمندان به هنر است.

    نگارخانه شهر کتاب فرشته: نمایشگاه  چیدمان انفرادی صدرا وجدانی با عنوان «... سفالی شد» عصر جمعه 10 شهریور ماه در محل نگارخانه شهر کتاب فرشته افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از سازه‌های سرامیکی است. این نمایشگاه چیدمان به مدت 18 روز در محل گالری شهر کتاب فرشته از ساعت 12 الی 20 میزبان علاقمندان خواهد بود.

    گالری تم: سال گذشته پروژه ای با موضوع شهر با نام «اربن» با دعوت از هفده عکاس جوان توسط کیارنگ علایی آغاز شد و عکاسان به تناوب و در بازه های زمانی یک ماهه به انجام این پروژه پرداختند که حاصل این فعالیت اکنون در قالب نمایشگاه عکسی به نام «اربن» و کتابی به همین نام آماده ارائه است که بخش نمایشگاهی آن عصر جمعه ١۰ شهریور در گالری تم تهران روی دیوار می رود. هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه روی دیوار می رود عبارتند از میلاد اصفهانی، آیدا خودنیا، مهدی دستمرد، حمید دلدار، بهنوش رفیع زاده، سید حمیدرضا سادات فاطمی، الهه سالاران، شادی شوریده، مهلا عربی خوان، کاظم غلامی، فاطمه فخاریان، فاطمه قاسمی نژاد، امیر مبارکی، سجاد مصلی، صالحه موسوی، نیلوفر موسوی و مژده یونس مهاجر. نمایشگاه «اربن» عصر جمعه ١۰ شهریور از ساعت ١٧ تا ٢١ در گالری تم تهران به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان استاد نجات اللهی شمالی، کوچه زبرجد، شماره ١۰ افتتاح می شود و تا ١٨ شهریور همه روزه در ساعات ١٧ تا ٢۰ پذیرای علاقه مندان است.

    نگارخانه سهراب: گالری سهراب میزبان نمایشگاه چقاشی های کاوه  یاری خواهد بود. این نمایشگاه 10 شهریور در این گالری افتتاح می شود. این گالری در خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره 142 واقع شده است.

    فرهنگسرای نیاوران: نمایشگاه آثار خوشنویسی علیرضا ایرانی روز جمعه 10 شهریور ساعت 17در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران گشایش می یابد. علیرضا ایرانی در این نمایشگاه 40 اثر خوشنویسی خود را در معرض دید علاقمندان قرار می دهد. این نمایشگاه تا روز 20 شهریور برقرار است. علاقمندان جهت دیدار از این نمایشگاه می توانند در روزهای عادی از ساعت 10 تا 21 و در روز‎های تعطیل از ساعت 14 تا 21 به گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت