نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در اوکراین (۶۰)

معاون اول وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد:حمایت رئیس جمهور و نخست‌وزیر اوکراین از توسعه روابط با ایران

عصر نمایشگاه- معاون اول وزیر انرژی و صنایع زغال سنگ اوکراین در دیدار غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران گفت: رییس جمهور، نخست‌وزیر و وزیر انرژی از توسعه روابط با ایران حمایت می‌کنند.

معاون اول وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد:حمایت رئیس جمهور و نخست‌وزیر اوکراین از توسعه روابط با ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از اتاق ایران، غلامحسین شافعی که در رأس هیاتی بلندپایه به اوکراین سفر کرده به همراه سفیر ایران در اوکراین، نمایندگان مجلس و رییس اتاق مشترک ایران و اوکراین، با «گالینا کارپ» معاون اول وزیر انرژی و صنایع ذغال سنگ این کشوردر کی‌یف دیدار کرد.

    شافعی با بیان اینکه همکاری مستقیم با اوکراین و استفاده از موقعیت ممتاز این کشور برای ورود به منطقه اروپا در دستور کار ایران است، گفت: توسعه مناسبات اقتصادی با اوکراین راه ورود ایران به کشورهای اتحادیه اروپا را هموار خواهد کرد و این راه مطمئنی برای رسیدن ما به اتحادیه اروپاست.

    رییس اتاق ایران افزود: ایران نگاهی متفاوت و استراتژیک به اوکراین برای اقتصاد کل منطقه دارد و به همین منظور در پی ارتقای سطح روابط اقتصادی با این کشور است.

    وی با اشاره به دیدار وزرا و مسوولان ارشد دو کشور طی یک سال گذشته، اظهار داشت: این دیدارها نشان از علاقه‌مندی و توجه جدی به گسترش روابط دارد و اتاق‌های بازرگانی دو کشور می‌توانند به اراده سیاسی مقامات ایران و اوکراین پاسخ دهند و از فرصتی که فراهم شده، بهره ببرند.

    شافعی با اشاره حجم به مبادلات اقتصادی دو کشور و علیرغم رشد 30 درصدی آن در سال گذشته، این رقم را با توجه به ظرفیت‌های موجود ایران و اوکراین مناسب دو کشور ندانست.

    رییس اتاق ایران ادامه داد: خوشبختانه در این سفر با اتاق بازرگانی اوکراین موافقت‌نامه‌ای را برای فعال کردن بخش خصوصی کشور امضا کردیم تا بتوانیم توسعه روابط اقتصادی را به سرانجام برسانیم.

    وی گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و اوکراین هم برای توسعه مبادلات اقتصادی نقش سازنده‌ای ایفا می‌کند و ما به فعلیت‌های اقتصادی و توسعه همکاری دو کشور بسیار امیدوار هستیم.

    شافعی یکی از زمینه‌های جذاب برای همکاری دو کشور را در زمینه نفت و انرژی عنوان کرد و گفت: ما در این سفر راه‌های همکاری نفتی را مورد بررسی بیشتر قرار داد و به دنبال راهکارهای جدید هستیم. همچنین با توجه به برنامه‌هایی که ایران در این حوزه در آینده دارد،‌ ما می‌توانیم همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

    رییس اتاق ایران افزود: در بخش کشاورزی، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و شاهد گسترش روابط دو کشور در بخش کشاورزی در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

    وی تصریح کرد: آینده روابط اقتصادی دو کشور برای ما روشن است و اطلاعاتی در این کسب کردیم که ما را به آینده روابط امیدوار کرده است، با این امید که اراده سیاسی مسوولان دو کشور ما را به ارتقای سطح روابط و توسعه همکارها نزدیک کند.

    در ادامه «گالینا کارپ» معاون اول وزیر انرژی و صنایع زغال سنگ اوکراین با قدردانی از حضور هیأت بلندپایه اقتصادی ایران در اوکراین جهت گسترش همکاری‌ها، گفت: رییس جمهور، نخست‌وزیر و وزیر انرژی از توسعه روابط با ایران حمایت می‌کنند.

    وی برگزاری «نمایشگاه صادراتی ایران 2017» را -که در کی‌یف در حال برگزاری است- گام مهمی در راستای توسعه اقتصادی دو کشور برشمرد و افزود: اتاق‌های بازرگانی دو کشور نقش مؤثری در گسترش مناسبات اقتصادی دارند و امیدوارم سفر هیأت اتاق بازرگانی ایران به اوکراین به توسعه روابط اقتصادی دو کشور منجر شود.

    معاون اول وزیر انرژی و صنایع زغال سنگ اوکراین با اشاره به نشست کارشناسی دو کشور در حوزه انرژی و بازدید کارشناسان وزارت نیرو کشورمان از نیروگاه‌های اوکراین، تصریح کرد: فعالان اقتصادی اوکراین علاقه‌مند هستند که در پروژه‌های احداث خط لوله نفت و گاز در ایران به‌عنوان پیمانکار مشارکت داشته باشند.

    «کارپ» ادامه داد: بخش‌های ماشین‌سازی انرژی اوکراینی آماده و علاقه‌مند به همکاری با طرف ایرانی برای نوسازی،تعمیر یا احداث نیروگاه جدید هستند.

    معاون اول وزیر انرژی و صنایع زغال سنگ اوکراین با بیان اینکه زمینه‌های زیادی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد و می‌توان این همکاری‌ها را توسعه و گسترش داد، تأکید کرد: به تعمیق همکاری‌ها، گسترش و چشم‌انداز مثبت آن در چارچوب منافع دو ملت و دو کشور بسیار امیدوارم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت