انتخاب گرجستان به عنوان کشور میهمان نمایشگاه کتاب فرانکفورت۲۰۱۸

عصر نمایشگاه- شصت ونهمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت که از ۱۱ اکتبر کار خود را آغاز کرده بود، درحالی به کار خود خاتمه داد که گرجستان به عنوان کشور همکار برای سال بعد نام برده شد.

انتخاب گرجستان به عنوان کشور میهمان نمایشگاه کتاب فرانکفورت۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از مهر ، نمایشگاه کتاب فرانکفورت که به عنوان مهمترین مرکز تبادلات بین‌المللی کتاب شناخته می‌شود و مرکزی برای این رسانه بین‌المللی در جهان است، پس از پنج روز دیروز به کار خود خاتمه داد.

    یک افتتاحیه سیاسی

    این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت با حضور آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه افتتاح شد. فرانسه امسال کشور میهمان این دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود.

    مرکل و ماکرون در سخنان روز افتتاحیه کمی هم به فضای موجود رنگ وبوی سیاسی دادند و ابراز امیدواری کردند تا رابطه آلمان-فرانسه در سایه اصلاحات در اتحادیه اروپا پررنگ‌تر شود.

    حضور نویسندگان مشهور از سراسر جهان

    مارگارت آتوود، دن براون، کن فالت، سیسیلیا ارن  و نیکلاس اسپارکز از جمله نویسندگان صاحب‌نام جهانی بودند که در قدیمی‌ترین نمایشگاه جهانی کتاب شرکت کردند.

    مارگارت آتوود با حضور در این نمایشگاه جایزه صلح را برای مجموعه آثارش دریافت کرد. او این جایزه را دیروز در آخرین روز نمایشگاه و در مراسمی رسمی دریافت کرد. این نویسنده 77 ساله سخنانی درباره اهمیت نویسندگی در دوران معنادار تاریخی بیان کرد.

    وی با اشاره به اوضاع مخدوش سیاسی آمریکا گفت: امروز ما نمی دانیم کجا هستیم. ما حتی دقیقا نمی‌دانیم که هستیم.

    اقبال از حضور دن براون

    روز شنبه با حضور دن براون در نمایشگاه کتاب، وی کتاب جدیدش «منشاء» را در این نمایشگاه رونمایی کرد.  1800 نفر برای این مراسم گرد آمده بودند و برای این حضور بلیت‌های 24.5 یوریویی خریده بودند.

    یورگن بوس مدیر نمایشگاه از این استقبال ابراز خوشحالی کرد و گفت پیش از این هرگز امکان نداشت بتوانی چنین جمعیتی را برای یک برنامه گرد بیاوری.

    درخشش نویسندگان آلمانی

    جمع وسیعی از نویسندگان آلمانی نیز در این نمایشگاه حضور داشتند. در این دوره جایزه کتاب آلمان نیز به رابرت مناسه اهدا شد.

    کاتیا بونته سخنگوی این نمایشگاه در این باره گفت: کتاب از هر زمان دیگری زنده‌تر است. به گفته وی امسال بیش از 270 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

    فرانسه کشور مهمان امسال

    امسال فرانسه کشور مهمان این نمایشگاه با حضور 130 نویسنده  به آلمان آمده بود.

    میشل اولبک نویسنده جنجالی ستاره این نویسندگان بود. آلن مابانکو رمان‌نویس کنگویی و لیلا سلیمانی نویسنده مراکشی‌الاصل از دیگر نویسندگانی بودند که در جمع نویسندگان فرانسوی در این دوره جشنواره کتاب آلمان حضور داشتند.

    این نویسندگان درباره کتاب‌هایشان صبت کردند و حق ترجمه کتابشان را به ناشرانی از سراسر جهان  فروختند.

    معرفی برنده جایزه «زیبایی وکتاب»

    جایزه «زیبایی و کتاب» به کتاب «در نور-در تصویر» رسید که نوشته برنارد سی اشتریبل نویسنده آلمانی و از انتشارات ادیسون مونهارت بود. این ناشر از مخاطبان نمایشگاه برای حمایت از این کتاب تشکر کرد.

    در واقع با انتخاب 10 کتاب از میان آثار ارایه شده در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، در مرحله بعدی این مخاطبان هستند که زیباترین روی جلد را با رای خود انتخاب می‌کنند.

    معرفی کشورمهمان سال 2018

    در  آخرین روزهای نمایشگاه از گرجستان به عنوان کشور همکار برای سال بعد نام برده شد. به این ترتیب گرجستان کشوری خواهد بود  که سال آینده در مرکز توجه ویژه واقع می‌شود. میخاییل گیروگادزه وزیر فرهنگ گرجستان با اعلام تشکر از این افتخار آن هم در صدمین سال استقبال این کشور، از این انتخاب سپاسگزاری کرد.

    یورگن بوس گفت تعداد حرف الفبای غیرمعمول گرجستان که 33 حرف است، یکی از مباحثی خواهد بود که سال بعد حرف زیادی درباره آن وجود خواهد داشت.

    نمایشگاه کتاب فرانکفورت به عنوان بزرگ‌ترین رویداد نشر هر سال بیش از 7 هزار ناشر را از 100 کشور جهان گرد هم می‌آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت