نمایشگاه بین المللی روباتیک در چین برگزار می شود

عصر نمایشگاه:نمایشگاه روباتهای پیشرفته که در کشور چین برگزار می شود، کانون عرضه آخرین دستاوردها در توسعه فناوری حوزه روباتیک است.

نمایشگاه بین المللی روباتیک در چین برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از تسنیم، بیش از 120 شرکت و 12 سازمان بین المللی پیشتاز در صنعت روباتیک، آخرین دستاوردهای خود را در حوزه فناوریها و محصولات پیشرفته در عرصه روباتیک در نمایشگاه بین المللی روبات چین در معرض نمایش قرار می دهند. این نمایشگاه تا آخر نوامبر ( نهم آذر ماه) سال جاری در پکن ادامه دارد.
    بخش بزرگی از این نمایشگاه به روبات های ویژه صنایع اختصاص دارد؛ این در حالی است که در پی رکود حاکم بر اقتصاد جهانی، بسیاری از کارخانه ها در پی کاهش نیروی انسانی، و تجهیز خود به فناوریهای نوین هستند.
    همچنین بخش روباتهای انسان نما نیز از بخشهای جذاب این نمایشگاه به شمار می رود. برخی از این روباتها، تا حدود بسیار زیادی مانند انسان رفتار می کنند. برای مثال روبات انسان نمای "ژیائولو" که محصول کارخانه چینی "تامی اینتلیجنت" است، دارای توانایی ویژه برای برقراری ارتباط با انسان است. مدیر تولید این روبات، درباره ویژگی های خاص طراحی آن در شباهت با انسان می گوید: "این روبات، حالتهای چهره زیادی دارد؛ حتی با قرار دادن صفحه ای در چشم های این روبات، مردم با او ارتباط بهتری برقرار می کنند. یکی از خصوصیات جالب این روبات این است که اگر در مقابلش بایستیم و حرکت کنیم، می تواند حرکات و ژستهای مختلف انسانی را تقلید کند؛ او می فهمد زن یا مرد هستیم؛ حتی می تواند فاکتورهایی همچون سن، غمگینی یا شادی را تخمین بزند؛ این روبات حتی می تواند درجه شادی ما را نیز بفهمد!"
    یکی دیگر از روباتهای انسان نمای این نمایشگاه "جمینوید اف" است. این روبات زن را آزمایشگاه دانشگاه اوزاکای ژاپن طراحی کرده و ساخته است. گرچه سازندگان آن می گویند علی رغم ظاهر زیبا و کارایی خوب، افزایش قابلیتهای این روبات پیشرفته همچنان ادامه دارد. در این راستا یکی از استادان دانشگاه اوزاکا گفت: "هدف نهایی ما از نشان دادن هوش بکار رفته در این روبات، ساختن سامانه هوش مصنوعی بوده است."
    این نمایشگاه علاوه بر اینکه موقعیت مناسبی برای محققان به شمار می رود، برای سرمایه گذاران در فرصت های اقتصادی نیز موقعیتی جذاب محسوب می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاهhttp://telegram.me/asrenamayeshgah بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت