لزوم استفاده از مزیت‌های حمل‌ونقل ترکمنستان

عصر نمایشگاه- یک فعال نمایشگاهی اعلام کرد که اکنون ارزان‌ترین نرخ کرایه حمل از جمهوری اسلامی ایران به خارج کشور متعلق به ترکمنستان است و باید از این قابلیت به خوبی بهره برد.

لزوم استفاده از مزیت‌های حمل‌ونقل ترکمنستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»,حسن مرتجی که مسوولیت برگزاری نمایشگاه اکسپویعشق آباد را در اوایل سال آینده میلادی بر عهده دارد، با اشاره به بازار ترکمنستان اظهار کرد: می‌توان با شیوه‌هایی چون تهاتر گاز این کشور در مقابل صادرات کالا و خدمات ایران، سالانه یک تا 2 میلیارد دلار درآمد کسب کرد زیراترکمنستان همچنان در صدر کشورهای واردکننده کالا از ایران در بین کشورهای حوزه CIS (همسود) بوده و مقام نخست را از این لحاظ دارد. وی، ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی را که مانع تک روی صادرکنندگان می‌شود، بسیار به نفع صادرکنندگان ایرانی و ایجاد هم‌افزایی بیشتر بین آنان برشمرد. این فعال نمایشگاهی با بیان اینکه در مراودات تجاری مرزنشینان طرفین به شیوه‌های سنتی از جمله تجارت چمدانی کماکان ادامه دارد، تصریح کرد: از رایزنان بازرگانی سفارتخانه‌های ایران انتظار می‌رود فعالانه به رصد اوضاع و احوال اقتصادی کشورهای متبوع خود بپردازند و نگاه تحلیلی به بازار داشته باشند؛ امری که در آن ضعف‌های زیادی داریم. مرتجی در ادامه به دیدار اخیر خود با «اوراز مرداف» وزیر بازرگانی ترکمنستان در حاشیه یکی از نمایشگاه‌های برگزار شده این کشور، اشاره و اظهار کرد: این مقام مسوول ترکمنی خواستار حضور فعالان صنعتی کشورمان و ارائه آخرین دستاوردهای صنعتی ایراناز جمله صنایع بسته‌بندی، چاپ، مواد غذایی، نساجی، ساختمان‌سازی، صنعت پخت نان، تعمیرات خودرو و لوازم خانگی ایرانی است.

    وی اظهار کرد: ترکمن‌ها کالاهای ایرانی از جمله لوازم‌خانگی ساخت کشورمان را به خوبی می‌شناسند و استفاده می‌کنند. وی همچنین خواستار اختصاص خط اعتباری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ترکمنستان شد تا صادرکنندگان ایرانی بتوانند حضور موثرتر و پررنگ‌تری در این کشور داشته باشند. مرتجی، نمایشگاه اکسپوی عشق‌آباد را که نخستین نمایشگاه این کشور در سال 2018 میلادی است، فرصت مناسبی برای حضور تجار ایرانی برای عرضه محصولات و خدمات خود و آشتی با بازار این کشور عنوان کرد. وی اظهار کرد: اکنون ترکمنستان 32 میلیارد دلار پروژه ساختمانی در دست اجرا دارد و پروژه «بندر جدید» با هدف تبدیل شدن به مرکز تدارکات آسیای مرکزی در این کشور درحال اجرا است. مرتجی تصریح کرد: ترکمنستان دارای پروژه‌های متعدد ساخت‌وساز با سرمایهکافی است و یک فرصت برای تجار و بازرگانان ایرانی محسوب می‌شود؛ این کشور یکی از بازارهای دست نخورده با میلیاردها دلار پروژه‌های ساختمانی و زیربنایی است که پیش‌بینی شده تا سال 2030 بازسازی آن ادامه خواهد داشت. نمایشگاه بین‌المللی صنعت و اتومبیل و نمایشگاه تولیدات 11 تا 13 بهمن ماه 96به مدت سه روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی عشق‌آباد برگزار خواهد شد.

    @customs_commercial

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت