رییس خانه عکاسان :

نمایشگاه «آب و آتش» در استان ها برگزار می شود

عصر نمایشگاه- رییس خانه عکاسان اعلام کرد که نمایشگاه عکس «آب و آتش» قرار است به صورت گردشی در استان های دیگر و در واقع در حوزه هنری چند استان به نمایش گذاشته شود.

نمایشگاه «آب و آتش» در استان ها برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر ، سیداحسان باقری رییس خانه عکاسان درباره نمایشگاه عکس «آب و آتش» با موضوع حادثه پلاسکو گفت: نمایشگاه گروهی عکس «آب و آتش» متشکل از عکس های 14 عکاس خبری و آزاد است که به پیشنهاد و توسط یکی از همین عکاسان، جمع‌آوری و نمایشگاه گردانی شده است. حادثه پلاسکو سال گذشته سریع اتفاق افتاد و حواشی به همراه داشت و شاید لازم بود که زمانی از آن بگذرد تا عکس ها دوباره دیده شوند.

    وی بیان کرد: همچنین مدنظرمان بود که بتوانیم از آتش نشاشان و خانواده های شهدای این حادثه قدردانی داشته باشیم و از عکاسانی که پا به پای آتش نشانشان کار کردند و سند تصویری باقی گذاشتند، حمایت و قدردانی کنیم.

    رییس خانه عکاسان گفت: بنابراین ترجیح دادیم نگاه ما، نگاهی گروهی باشد که این حادثه از ابعاد و زوایای مختلفی دیده شود و چون این اتفاق، به نوعی بحران محسوب می شد که در کوتاه مدت به وجود آمد طبیعتاً هر کدام از عکاسان، به بخشی از حادثه پرداخته بودند و در آن برهه حضور داشتند و به همین دلیل تلاش ما این بود که نگاهی جامع و داستانی را در سالگرد پلاسکو ارائه کنیم.

    باقری در پاسخ به اینکه آیا عکس های حاضر در این نمایشگاه به صورت کتاب ارائه می شود یا خیر، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم کتابی از عکس های نمایشگاه «آب و آتش» تهیه کنیم، نیازمند عکس های بیشتری هستیم و فعلاً برنامه ای برای چاپ کتاب نداریم اما قرار است این نمایشگاه به صورت گردشی در استان‌های دیگر و در واقع در حوزه هنری چند استان که فعلا مشخص نیستند، به نمایش گذاشته شود.

    وی یادآور شد: تعداد عکاسانی که در این نمایشگاه حاضر هستند شاید نصف عکاسانی نباشند که از حادثه پلاسکو عکاسی کردند که طبیعتاً ما این امکان را نداشتیم که عکس همه آنها را داشته باشیم حتی 14 عکاس حاضر نیز با توجه به محدودیت فضای خانه عکاسان، مجبور به حذف خیلی از عکس‌هایشان شدند.

    رئیس خانه عکاسان در پایان گفت: چینش یک نمایشگاه به سلیقه نمایشگاه گردان بر می گردد و ما بیشتر نقش حمایت‌کننده داشتیم و تنها، شورای تخصصی خانه عکاسان در انتخاب نهایی عکس ها کمک کردند.

    نمایشگاه عکس «آب و آتش» روز سه شنبه سوم بهمن ماه با حضور تعدادی از خانواده های شهدای آتش نشان در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران (حوزه هنری) افتتاح شد و تا تاریخ 11 بهمن ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت