راه‌یابی ۶ پروژه دانش‌آموزی مازندران به نمایشگاه کشوری جابربن‌حیان

عصر نمایشگاه- دبیر اجرایی ششمین نمایشگاه پروژه علمی مازندران گفت: ۶ پروژه برتر علمی دانش‌آموزان ابتدایی مازندران راهی نمایشگاه کشوری پروژه علمی دانش‌آموزی جابربن‌حیان می‌شود

راه‌یابی ۶ پروژه دانش‌آموزی مازندران به نمایشگاه کشوری جابربن‌حیان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، نمایشگاه پروژه علمی دانش‌آموزی جابربن‌حیان در مازندران با شرکت بیش از 144 هزار دانش‌آموز در مرحله اولیه آغاز شد.

     

    رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در این جشنواره دانش‌آموزان از پایه اول تا ششم ابتدایی شرکت داشتند، تصریح کرد: صبح امروز شاهد افتتاح ششمین نمایشگاه استانی جابربن‌حیان با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، مسئولان استانی و شهری بودیم که این نمایشگاه امشب با معرفی اثر برتر پایان یافت.

    این مسئول با اشاره به اینکه نمایش دستاوردهای علمی، ارائه دست‌ساخته‌ها و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان نوپا از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است، یادآور شد: فعالیت نمایشگاه از 26 فروردین امسال با فعالیت پذیرش آثار، ارزیابی طرح‌ها و سنجش آنها آغاز شد و به‌مدت سه روز در سه محور ارزیابی، کارشناسی و نتیجه‌گیری در نمایشگاه تخصصی بررسی شد.

    شجاعی‌لنگری با اشاره به برپایی 32 غرفه نمایشگاهی از مناطق 32گانه آموزش و پرورش مازندران، بیان کرد: 247 دانش‌آموز دختر و پسر از مقطع ابتدایی حضور داشتند که در این مسیر معلم راهنما، کارشناس و مدیر آموزش و پرورش همراه آنها بودند.

    دبیر اجرایی ششمین نمایشگاه پروژه علمی دانش‌آموزی جابربن‌حیان مازندران با اعلام اینکه دست‌ساخته‌های دانش‌آموزی با ارائه طرح علمی از ایده آغاز شده و به مرحله اجرا رسید، ادامه داد: دانش‌آموزان در راه اجرای ایده و طرح دست به ساخت و تولید با استفاده از ابزار موجود و ارائه مدل زدند که در این مسیر از راهنمایی‌های معلمان راهنما بهره می‌بردند.

    این مسئول با بیان مشارکت 97 گروه با ارائه 66 پروژه در این نمایشگاه استانی، به شرکت سه اثر از مدرسه استثنایی صدیقه طاهره شهرستان آمل اشاره کرد و ادامه داد: 6 پروژه برتر علمی دانش‌آموزان ابتدایی مازندران راهی نمایشگاه کشوری پروژه علمی دانش‌آموزی جابربن‌حیان می‌شود.

    شجاعی‌لنگری افزود: نمایشگاه کشوری پروژه علمی دانش‌آموزی جابربن‌حیان مرداد امسال به میزبانی استان تهران برپا شده که در آن از آثار برتر تجلیل می‌شود.

    دبیر اجرایی ششمین نمایشگاه پروژه علمی جابربن‌حیان مازندران با اعلام اینکه دستاوردهای دانش‌آموزان در مراحل یادگیری، تولید، آزمایش، فرضیه‌سازی و طراحی ساخت ارائه می‌شوند، گفت: دانش‌آموزان با تابلوی نمایش پروژه‌ها به بیان ویژگی دست‌ساخته‌ها می‌پردازند همچنین با جمع‌آوری نمونه و طبقه‌بندی، انجام مراحل پروژه و تحقیق به دانش‌آموزان آموخته می‌شود و در مراحل بعدی با آزمایش و فرضیه‌سازی، دانش‌آموز دست به طراحی و ساخت ایده می‌زند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت