به همت اداره اموزش پرورش شهرستان لنده با همکاری هنرستانهای فنی و مدارس نظری ؛

برپایی نمایشگاه به مناسبت هفته مشاغل در لنده

عصر نمایشگاه- به مناسبت هفته معرفی مشاغل نماشگاهی جهت معرفی مشاغل از سوی اداره اموزش پرورش شهرستان لنده با همکاری هنرستانهای فنی و مدارس نظری دایرگردید.

برپایی نمایشگاه به مناسبت هفته مشاغل در لنده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تابناک ،آیین افتتاح این نمایشگاه  با حضور مسولین آموزش  و پرورش شهرستان ، مدیران مدارس ، حجه الاسلام الهی امام جمعه موقت و مرادی بخشدار مرکزی شهرستان لنده و دانش اموزان برتر رشته های فنی برگزار شد.

    در آیین افتتاح  سید باقر خرمی معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده اظهارکرد: نوع نگاه به رشته های فنی باید در محیط خانواده ها و مدیران با توجه به علمی و عملی بودن این رشته های تغییر کند.

    وی افزود: هدایت دانش آموزان مستعد به سمت هنرستان های فنی نیازمند آگاهی بخشی و سنجش توان و استعداد دانش آموزان است.

    معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده تصریح کرد:مدیران هنرستان ها نیز باید زمینه جذب را برای دانش آموزان با معرفی درست مشاغل و هدایت اصولی تحصیلی فراهم نمایند.

    خرمی در ادامه افزود:ازمدیران، مشاوران و اولیای بزرگوار انتظار داریم ضمن رعایت  استقلال در انتخاب رشته، در زمینه هدایت دانش آموزان برای تعیین آینده شغلی خود نهایت همکاری را داشته باشند. البته ذکر این نکته هم قابل تامل است که هنرستان ها باید آنگونه که هستند به جامعه دانش آموزی معرفی شوند. نگاه نگران برخی خانواده ها نسبت به حوزه فنی حرفه ای و کاردانش باید به واقعیت،  نزدیک تر شود و این امر جز با روشنگری و آگاهی بخشی مشاوران و مدیران مطلع  محقق نخواهد شد.

    مدیرهنرستان دارلفنون هم در سخنانی گفت: از آنجاییکه بر اساس طرح تحول بنیادین  در آموزش و پرورش انتخاب رشته در پایه نهم صورت می پذیرد مشاورین محترم توجه ویژه به هدایت آگاهانه دانش آموزان  با توجه به شرایط کاری جامعه،داشته باشند.

    سیدفتح الا بدیع زاده در ادامه بیان کرد:با توجه به نیاز کشور به  نیروی کار ماهر و نیمه ماهر هدایت دانش آموز به سمت رشته های فنی  در این راستا اهمیت زیادی دارد .

    مهندس بدیع زاده یکی از دلایل کم رغبتی نسبت به رشته های فنی  در سطح استان را  کند بودن رشد صنعت  استان و عدم جذب نیروهای فارغ التحصیل در صنعت استان دانست و گفت:مسولین  پیگیر دایر شدن اداره فنی و حرفه ای در سطح شهرستان لنده باشند تا آموزش مهارت به نیروهای بیکار شتاب بگیرد.

    وی در ادامه افزود: اداره آموزش و پرورش با برنامه ریزی  زمینه بازدید همه دانش آموزان پایه نهم  شهرستان  از نمایشگاه معرفی مشاغل در هنرستان دارالفنون را فراهم کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت