رییس چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران:

کیفیت محصولات در اولویت اصلی نمایشگاه ساخت ایران قرار گرفته است

عصر نمایشگاه:شیخ زین الدین گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه متمرکز بر افزایش کیفیت بوده و مهم‌ترین مساله و دغدغه نمایشگاه ساخت ایران، بهبود کیفیت از جمله سطح فناوری، کارایی، خدمات پس از فروش و دیگر معیارهای اساسی کیفی است.

کیفیت محصولات در اولویت اصلی نمایشگاه ساخت ایران قرار گرفته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » ، محمود شیخ زین الدین رییس چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، در آخرین ساعات برگزاری این نمایشگاه، آن را زمینه ساز بروز توانمندی‎ فناورانه و نوآورانه تولیدکنندگان کشورمان دانست و افزود: این نمایشگاه، الگوی عملی شعار اقدام و عمل در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

    وی با اشاره به رشد نمایشگاه چهارم نسبت به دوره‌های پیشین اظهار کرد: در نمایشگاه امسال، افزایش قابل توجهی را از لحاظ کمی در محصولات ارائه شده شاهد بودیم و در ضمن، کیفیت تجهیزات از ابعاد گوناگون بهبودی قابل توجه داشت.

    معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به اثرگذاری مطلوب توجه به کیفیت در ارزیابی‌ها و ارائه محصولات در نمایشگاه چهارم، بیان کرد: حذف یارانه محصولات سطح چهارم فناوری، که عمدتا محصولات سطح پایین و اقلام مصرفی آزمایشگاهی هستند، موجب شده است، شرکت‌ها به طور جدی، در تکاپوی کار فناورانه، خلق نوآوری و تولید محصولات با سطح فناوری بالا باشند که این امر، افزایش کیفیت و سطح فناوری را به دنبال خواهد داشت.

    فروشندگان مجاز به فروش با قیمتی بالاتر از سقف مجاز نیستند

    رییس چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، با بیان این که قیمت اعلام شده برای محصولات ارائه شده در نمایشگاه، صرفا سقف مجاز قیمت برای فروش محصول است، افزود: در رقابت میان شرکت‌ها، فروش عمده و... این قیمت قابل تغییر بوده و به تلاش خریداران برای خرید تجهیزات با قیمت مناسب‌تر بر می‌گردد.

    وی افزود: قیمت اعلام شده، بیان کننده این است که شرکت‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند محصول خود را بالاتر از این میزان به فروش برسانند و طبیعی است این سقف تعیین شده با قیمت واقعی محصول فاصله دارد، چون با توجه به محدودیت زمانی برگزاری نمایشگاه امکان تعیین قیمت اصلی بر اساس جزییات قیمت‌ها وجود ندارد.

    رییس چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، با مثبت ارزیابی کردن روند کیفی نمایشگاه، برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه متمرکز بر افزایش کیفیت بوده و مهم‌ترین مساله و دغدغه نمایشگاه ساخت ایران، بهبود کیفیت از جمله سطح فناوری، کارایی، خدمات پس از فروش و دیگر معیارهای اساسی کیفی است.

     

    تبلور و ایجاد باور توانمندی ساخت داخل

    رییس چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، اساسی‌ترین کلیدواژه نمایشگاه ساخت ایران را تبلور توانمندی  ساخت داخل مالکیت فکری، نوآوری  دانست و گفت: این نمایشگاه، نشان می‌دهد توانمندی‌های داخلی کشورمان در حوزه فناوری، قابل اعتناست و این توانایی در فناوران کشور وجود دارد که دارایی‌های غیرملموس را به ثروت تبدیل کنند

    بیش از 1900 میلیارد تومان پیش فاکتور در نمایشگاه ساخت ایران صادر شد

    شیخ زین الدین، با اشاره به افزایش قابل توجه رقم پیش فاکتورها نسبت به دوره پیشین گفت: میزان ارائه پیش فاکتورها تا اواسط روز پایانی، بالغ بر1900 میلیارد تومان بوده است و اگر وضع مالی و تخصیص منابع دانشگاه‌ها نسبت به سال گذشته بهتر باشد، امیدواریم این میزان به عدد فروش قابل توجهی برسد.

    ارائه الگویی شفاف و موفق برای خریدهای دولتی

    شیخ زین‌الدین، نمایشگاه ساخت ایران را نمونه‌ای اثرگذار، موفق و قابل تعمیم برای دیگر حوزه‌های فناوری و قابل پیاده‌سازی در خریدهای دولتی دانست و افزود: این نمایشگاه، مدلی بسیار خوب و الگویی موفق، نه تنها برای خریداران این نمایشگاه و این دست تجهیزات، بلکه برای تمامی خریدهای دولتی است. چراکه علاوه بر شفافیت بالای مالی، به صرفه جویی منابع کمک کرده، دخالت عامل انسانی را کاهش داده است و نظارت و کنترل کیفی صورت داده است و می‌تواند کل خریدهای دولتی را پوشش دهد.

    به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شیخ زین الدین، در پایان ابراز امیدواری کرد افقی که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است محقق شود و بتواند به ظرفیت حقیق آن که بازاری هزار میلیارد تومانی است برسد و خریدهای دولتی را از این مسیر عبور دهد.

    چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، از 5 ادیبهشت ماه کار خود را در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز کرده است و عصر امروز 8 اردیبهشت ماه به کار خود پایان می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت