دهمین نمایشگاه قطعات تهران (۱۴)

قیمت قطعات را بازار تعیین می کند؛ نه قیمت تمام شده

عصر نمایشگاه: قائم مقام فنی مدیرعامل سازه گستر سایپا گفت: سطح توقع مردم بالا رفته و در طی چند سال اخیر آنطور که باید به کیفیت قطعات بها داده نشده است.

قیمت قطعات را بازار تعیین می کند؛ نه قیمت تمام شده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، حمید اسماعیل فیروز بابیان این مطلب افزود: ابن روزها ارتباط مردم با دنیا به شدت زیاد شده که موجب بالا رفتن توقعات نیز شده است، به همی دلیل ما وظیفه داریم تا حد امکان به دنبال افزایش کیفیت محصولاتمان باشیم.
    وی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه بلارفتن توقعات مردم از خودرو همزمان با تشدید تحریم ها و افول صنعت خودرو همزمان شد گفت: در کشور ما خودکفایی به درستی انجام نشده است و تنها به باز کردن پنجره های کوچک برای ارتباط با بزرگان این صنعت اکتفا کرده ایم، درحالی که باید به دنبال باز کردن درب های انتقال تکنولوژی باشیم.
    اسماعیلی فیروز  همچنین بابیان اینکه ما تا به امروز نتوانسته‌ایم به‌طور خیلی مشخص در صادرات موفق باشیم: گفت: چراکه نتوانستیم اعتماد شرکت‌های بزرگ خارجی را جلب کنیم
    وی همچنین با شاره به اینکه بالا بردن تیراژ در سال‌های گذشته آفت صنعت خودرو بوده است گفت:  این تیراژ تنها شرکت‌ها را سرگرم کرد و موجب شد از طرح‌های توسعه‌ای بازبمانیم.
    عضوهیات مدیره سازه‌گستر در بخش دیگری از سخنان خود نیز با اشاره به اینکه دولت در این سال‌ها نقش خود را در ایجاد مراکز آزمون ایفا نکرده است گفت: در بیشتر کشورهای دنیا مراکز آزمودن از سوی دولت‌ها تجهیز و ساخته می‌شود. اما متأسفانه ما هنوز برای برخی آزمون‌ها باید به خارجی‌ها متوسل می‌شویم.
    وی تأکید کرد: آینده‌نگری وظیفه مدیران ارشد است که به نظر می‌رسد در این سال‌ها به آن توجه مافی نشده است.
    اسماعیلی فیروز در ادامه نیز با اشاره به اینکه باید به سازنده اعتماد کرد گفت: نقش انجمن قطعه سازان باید در این صنعت پررنگ‌تر شود تا بتوانیم قطعه سازان باکیفیت‌تری به این صنعت تحویل دهیم.
    وی همچنین به لزوم کاهش قیمت قطعات در بازار اشاره و تصریح کرد: قیمت یک قطعه را بازار تعیین می‌کند، نه قیمت تمام‌شده در شرکت‌ها .
    قائم‌مقام فنی مدیرعامل سازه‌گستر در ادامه نیز به لزوم وزن دهی به نارضایتی‌های مردم از قطعات اشاره کرد و گفت: آمار نارضایتی‌های مردم باید با توجه به همه جزئیات بررسی شود نه به‌صورت کلی.
    عضوهیات مدیره سازه‌گستر همچنین به بازار قطعات یدکی نیز اشاره کرد و گفت: این بازار از دست خودروسازان خارج است، که موجب می‌شود هیچ نظارتی بر روی آن نباشد و این عدم نظارت است که موجب ایجاد بسیاری از مشکلات در خودروها می‌شود.
    اسماعیلی فیروز در انتها نیز هدف از حضور در نمایشگاه دهم را آشنایی با توانمندی‌های رقبا اعلام کرد و افزود: در کنار آشنایی با این توانمندی‌ها ما نیز به دنبال اثبات توانمندی‌هایمان هستیم. توانمندی‌هایی که معتقدیم می‌تواند هر شرکت خارجی به همکاری با ما ترغیب کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت