دهمین نمایشگاه قطعات تهران (۲۹)

Oto Conta با نوآوری‌های جهانی به ایران می‌آید

برترین تولیدکننده واشر سرسیلندر ترکیه در ایران

عصر نمایشگاه: کشور ترکیه این روزها یکی از قطب‌های قطعه‌سازی در جهان است و بخش عمده‌ای از نیاز قطعات خطوط تولید اروپا نیز از همین کشور تامین می‌شود و هم‌اکنون تعداد زیادی از برندهای برتر این کشور در بازار ایران نیز حضور دارند.

Oto Conta با نوآوری‌های جهانی به ایران می‌آید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» ، بسیاری از این برندها از سوی واردکنندگان متفرقه وارد بازار کشور می‌شود و این مسئله مشکلاتی را برای مصرف‌کنندگان و برندها ایجاد کرده است چراکه گاهی در میان محصولات عرضه شده، نمونه‌های تقبلی هم به چشم می‌خورد و باعث آسیب به اعتبار تولیدکنندگان می‌شود. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده قطعات یدکی در ترکیه در دور جدید ورود به بازار ایران در حال بررسی شرایط و یافتن شرکای جدید هستند تا بتوانند محصولات مناسب را برای بازار ایران عرضه کنند. یکی از معتبرترین این تولیدکنندگان شرکت OTO CONTA است، شرکتی با نیم قرن سابقه که از مدت‌ها قبل در حال بررسی بازار ایران است و نماینده آن با حضور در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، مذاکراتی را شرکای جدید برای حضور قدرتمند در بازار ایران داشته است. در این زمینه با Oguz Unaler، مدیر فروش این شرکت به گفتگو نشستیم.

    وی در ابتدا با اشاره به سابقه فعالیت OTO CONTA گفت:"این شرکت در سال 1961 و در شهر استانبول تاسیس شده است و قدیمی‌ترین تولیدکننده واشر سرسیلندر در کشور ترکیه است. شرکت OTO CONTA از همان ابتدا تلاش کرد با فناوری‌های روز جهان در این زمینه حرکت کند تا جایی که هم‌اکنون خود صاحب این فناوری‌ها است و می‌تواند بر اساس نیاز بازار و خودروهای جدید عرضه شده، واشرهای مناسب را طراحی و تولید کند. ما از گذشته برای تولید واشرهای سرسیلندر از مواد اولیه آلمانی استفاده می‌کردیم و این روند هم‌اکنون نیز ادامه دارد. این مواد اولیه مرغوب وقتی با فناوری‌های روز جهان و ماشین‌آلات پیشرفته آلمان ترکیب شود واشر سرسیلندری را تولید می‌کند که از کیفیت بالایی برخوردار است و دوام بسیار بالایی نیز دارد و به همین دلیل OTO CONTA در سرتاسر ترکیه برندی شناخته شده است."

    وی با اشاره به توانایی OTO CONTA در معرفی محصولات جدید بر اساس نیاز بازار گفت:"ما واحد تحقیق و توسعه مجهز و آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای داریم. به‌علاوه واحد قالب‌سازی ما هم در داخل شرکت است و به همین دلیل با بهره‌گیری از این واحدها این توانایی را داریم که بر اساس نیاز بازار و برای خودروهای جدید که از سوی خودروسازان تولید می‌شود، به‌سرعت واشر سرسیلندر مناسب را تولید کنیم و همیشه نخستین واشر سرسیلندر برای خودروهای جدید توسط OTO CONTA تولید شده است و همین مسئله باعث شده سهم بازار بالایی داشته باشیم."

    بر اساس گفته‌های Unaler، این شرکت برنامه‌های گسترده‌ای برای ورود و حضور قدرتمند در بازار ایران دارد. وی در این زمینه گفت:"ما هم‌اکنون در 28کشور جهان فعالیت می‌کنیم و توانسته‌ایم در همه این کشورها حضور موفقی داشته باشیم که این مسئله به دلیل کیفیت بالا و دوام محصولات ما و نوآوری‌هایی است که در تولید این محصولات داشته‌ایم. پیش از این با برند OTO CONTA در بازار ایران حضور نداشته‌ایم اما برای ورود قدرتمند و یافتن شریک مناسب در بازار ایران برنامه داریم. ما از سه سال قبل در نمایشگاه قطعات شرکت می‌کنیم و در این مدت بازار ایران را بررسی کرده‌ایم و این روند هم‌اکنون هم ادامه دارد. ما دانش فنی لازم برای تولید واشر سرسیلندر‌های مخصوص موتورهای مختلف شامل موتورهای بنزنی، دیزلی و CNG را داریم. ایران بازار بزرگی برای خودروهای CNG است و هم‌اکنون تعداد زیادی از این خودروها در ایران تردد می‌کنند. خودروهای CNG به دلیل خصوصیات گاز مورد استفاده در آن‌ها، نمی‌توانند با واشرهای معمولی به‌خوبی کار کنند و واشرهای عادی به‌سرعت در این ماشین‌ها آسیب می‌بیند. ما در زمینه خودروهای CNG یک فناوری اختصاصی داریم که در جهان به ثبت رسیده است. واشرهای ما برای خودروهای CNG پنج لایه است و دوام بالایی دارد و برای استفاده در خودروهای CNG و دیگر خودروهایی که مسافت‌های بالا را در روز طی می‌کنند مناسب است. به‌علاوه باید در نظر داشته باشیم ایران کشور بزرگی است که شرایط آب‌وهوایی متفاوتی دارد و در یک‌زمان ممکن است در یک سفر طولانی شما با آب‌وهوای سرد یا گرم مواجه شوید. واشرهای سرسیلندر پنج لایه ما در این شرایط دوام بالایی دارد. ما دو نوع واشر سرسیلندر استاندارد و مخصوص خودروهای CNG را برای بازار ایران در نظر گرفته‌ایم که یک سال گارانتی تعویض دارند ضمن آنکه واشر سرسیلندر استاندارد ما هم بیش از 50درصد مقاوم‌تر از واشرهای موجود در بازار است. با توجه به کیفیت و دوام بالای محصولات OTO CONTA، پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده سهم بزرگی از بازار ایران قطعات یدکی ایران را در اختیار بگیریم ضمن آنکه در حال مذاکره با خودروسازان ایرانی برای عرضه واشرهای پنج لایه به خطوط تولید هستیم."

    Unaler در زمینه فناوری انحصاری واشرهای پنج لایه OTO CONTA افزود:"ما واشر سرسیلندر موتورهای بنزین سوز و CNG را بررسی کردیم تا بتوانیم به نیازهای ویژه CNG پی ببریم. واشرهای پنج لایه OTO CONTA به دلیل تراکم بالاتری که دارند می‌توانند به‌خوبی فاصله میان سرسیلندر و بلوک سیلندر را پر کنند. موتور خودرو در زمان کارکرد گرم می‌شود و وقتی آن را خاموش می‌کنید به مرور سرد خواهد شد. در این شرایط حجم فلز افزایش و کاهش پیدا می‌کند. واشرهای پنج لایه به‌خوبی می‌توانند این تغییرات حجم را پر کنند و منافذ ریز را پوشش دهد تا مانع از نشتی شود."

    وی افزود:"موتور CNG موتور خاصی است و باید در طراحی بخش‌های مختلف آن به این مسئله توجه داشت. پیش از این واشر سرسیلندری که در کشور شما برای موتور CNG استفاده می‌شد فلزی بود. این واشرها دوام بالایی دارند اما درزمانی که نیاز به تعویض پیدا می‌کنند، مکانیک پیش از نصب آن‌ها باید سطح بلوک را به‌خوبی تمیز و پرداخت کند چراکه در غیر این صورت واشر نمی‌تواند به‌خوبی آب‌بندی شود و دلیل مشکلات موتورهای CNG در ایران نیز همین بود. واشرهای پنج لایه با داشتن لایه‌های فیبر اضافه نیاز زیادی به پرداخت و تمیز کردن سطح بلوک ندارند و می‌توانند منافذ را پوشش دهند و مانع از نشتی شوند. این واشرها فقط برای موتورهای CNG نیست و می‌توان از آن‌ها در موتورهای تقویت‌شده و خودروهایی که مسافت‌های زیادی را طی می‌کنند نیز استفاده کرد. به‌علاوه این واشرها برای استفاده در مناطقی با آب‌وهوای خیلی گرم مانند شهرهای جنوبی و مرکزی ایران نیز مناسب هستند. ما در این واشرها از سیلیکون مخصوصی استفاده کرده‌ایم که مانند یک سپر از واشر محافظت می‌کند و مانع از آسیب به آن می‌شود. مواد اولیه موردنیاز برای تولید این واشر از کشور آلمان تامین می‌شود."

    وی تاکید کرد:"ما هم‌اکنون به‌صورت OEM با شرکت توفاژ ترکیه برای تولید خودروهای فیات همکاری می‌کنیم و واشر سرسیلندر موردنیاز آن‌ها را برای خطوط تولید تامین می‌کنیم. به‌علاوه واشر سرسیلندر‌های اتوبوس‌های مرسدس بنز، تراکتورهای نیوهلند و خودروهای MAN را نیز تامین می‌کنیم. تولید قطعات OEM آسان‌تر از قطعات بازار یدکی است چراکه خودروهای خطوط تولید نو هستند اما در بازار دست‌دوم و به‌عنوان‌مثال در بازار ایران، خودروها کارکرد و سن مختلفی دارند و به همین دلیل هر یک از آن‌ها نیاز به واشر سرسیلندر با مواد مخصوصی خواهند داشت. ما در بخش R&D شرکت این موضوع را بررسی کرده‌ایم تا بتوانیم محصولی مناسب بازار ایران تولید کنیم."

    وی در زمینه نقش واشر سرسیلندر در خودرو تاکید کرد:"در سیستم‌های الکتریکی، فیوزی وجود دارد که در صورت وجود مشکل می‌سوزد و مانع از آسیب به سایر قطعات می‌شود. واشر سرسیلندر هم همین نقش را برای موتور خودرو دارد و باید بتواند از سایر قطعات موتور محافظت کند. اگر دمای موتور بالا برود، واشر سرسیلندر باید بسوزد تا مانع از آسیب به دیگر قطعات موتور شود که گران‌قیمت‌تر هستند. مکانیک هم در زمان تعمیر موتور ابتدا باید علت مشکل را پیدا کند و پس از رفع آن واشر سرسیلندر را تعویض کند."

    یکی از مهم‌ترین موارد در تعویض واشر سرسیلندر، چگونه نصب آن است، امری که از سوی اغلب تعمیرکاران به‌صورت تجربی انجام می‌شود و معمولا تولیدکنندگان این قطعه اطلاعات چندانی در این زمینه منتشر نمی‌کنند اما OTO CONTA در این زمینه تحولی ایجاد کرده است. Unaler در این زمینه گفت:"ما به همراه هر یک از محصولاتمان بروشوری عرضه می مکنیم که بر روی آن چگونگی تعویض درست واشر سرسیلندر، گشتاور لازم، ترتیب بستن پیچ‌ها و موارد دیگر درج شده است تا مکانیک در زمان تعویض بتواند از آن استفاده کند. با توجه به اینکه نصب نادرست واشر سرسیلندر می‌تواند باعث کاهش عمر و کارآیی آن شود ما این بروشورها را همراه محصولات عرضه می‌کنیم."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت